خانواده اسرای صهیونیست آنها را زنده می‌خواهند یا در تابوت؟ آیا کرانه باختری در آستانه تبدیل به جبهه دوم جنگ پس از غزه است؟ شیخ زکزاکی با نماینده مقام معظم رهبری در عراق دیدار کرد واکنش سفارت ایران در لندن به تحریم‌های جدید انگلیس در قبال ایران (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) آمریکا هواپیمای رئیس جمهور ونزوئلا را توقیف کرد زلنسکی: پول کافی برای تولید انبوده پهپاد‌های دوربرد نداریم وزیر دفاع و فرمانده نیروی قدس سپاه دیدار کردند (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) قطع برق شهرکی صهیونیست‌نشین در پی حمله موشکی حزب الله لبنان تاکید عراقچی بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه مردم غزه حمله به دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) ۴ فرد و نهاد ایرانی از سوی انگلیس تحریم شدند (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) رئیس جمهور آمریکا: نتانیاهو برای تبادل اسرا به اندازه کافی تلاش نمی‌کند پوتین به مغولستان سفر کرد وزیر خارجه عراق: ایران به ترور هنیه پاسخ می‌دهد مصر به تل آویو درباره جنگ هشدار داد حملات راکتی حزب الله لبنان به پایگاه‌های ارتش اسرائیل (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) نتانیاهو: محور فیلادلفیا اولین شریان اکسیژن حماس است انفجار مقابل دادستانی طالبان در شهر کابل + جزئیات تلاش اعضای کابینه صهیونستی برای برکناری وزیر جنگ این رژیم (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) تاکید یک نماینده مجلس برضروت توجه ویژه به مشهد در ردیف‌های بودجه‌ای اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی از امروز (۱۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس جمهور آمریکا: نتانیاهو برای تبادل اسرا به اندازه کافی تلاش نمی‌کند

  • کد خبر: ۲۴۸۷۶۷
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
رئیس جمهور آمریکا: نتانیاهو برای تبادل اسرا به اندازه کافی تلاش نمی‌کند
«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) گفت که توافق نهایی برای مبادله اسرا نزدیک است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل، اقدامات کافی را برای اجرای این توافق انجام نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، رویترز نوشت، جو بایدن اظهار داشت: توافق نهایی آزادی اسرایی که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، نزدیک است، اما او فکر نمی‌کند که نتانیاهو اقدامات کافی را برای انجام این کار انجام می‌دهد.

بایدن که به دنبال کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست از جمله یک تبعه آمریکایی از تونلی در غزه با خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، به این پرسش که آیا فکر می‌کند که نتانیاهو اقدامات کافی را برای حفظ توافق آزادی اسرا انجام داده است، پاسخ «منفی» داد، اما از تشریح آن خودداری کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا قصد دارد توافق نهایی آزادی اسرا را این هفته به دو طرف ارائه دهد، گفت «ما بسیار به آن نزدیک هستیم».

هنگامی که از بایدن سوال شد که آیا توافق پیشنهادی جدید موفقیت آمیز خواهد بود، نسبت به موفقیت آن ابراز امیدواری کرد.

بایدن و کاملا هریس معاون او قرار بود امروز با تیم مذاکره کننده آمریکایی درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آزادی اسرای باقی‌مانده دیدار و گفتگو کنند.

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا به دنبال گزارش روزنامه واشنگتن پست مطرح شده که در آن بیان می‌شد که اگر حماس و رژیم اسرائیل نتوانند توافق نهایی آتش بس از سوی واشنگتن را بپذیرند، آمریکا ممکن است از رهبری مذاکرات آتش بس در غزه کناره گیری کند.

واشنگتن پست در گزارش خود خاطرنشان کرد که آمریکا قرار است پیشنهاد نهایی خود را در هفته‌های آینده به رژیم اسرائیل و حماس ارائه دهد.

مهم‌ترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کریدور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در طور مرز غزه با مصر و کریدور شرقی- غربی «نتزاریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو کریدور را در اختیار داشته باشد. اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیرو‌های صهیونیستی از غزه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->