انتشار کتاب «جاذبه‌ی حسینی» از رهبر معظم انقلاب برنامه جدید پژمان بازغی و لیلا اوتادی در شبکه سه + زمان پخش و تیزر دبیر جشنواره موسیقی فجر: موسیقی رَپ خطر ندارد! حرف‌های جدید مهدی فخیم‌زاده درباره سریال «ولایت عشق» ۲ فیلم امام رضایی در شبکه نمایش + زمان پخش آغاز اکران «باران سیاه» در جشنواره‌های بین‌المللی + تیزر سریال «در خانه» بیژن بیرنگ در شبکه آی فیلم + زمان پخش تمدید مهلت ارسال آثار بخش رقابتی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ محمدعلی بهمنی، شاعر غزلسرا، در ساحل خلیج‌فارس آرام گرفت (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) انتشار کتاب «به دنبال پدر» | شرحی کاوشگرانه بر یک متن حیات آفرین قضاوت‌هایی که دستخوش تغییر می‌شود | نگاهی به سریال «اصل برائت» ترویج خدمت رسانی به زائران با «هم محله‌ای امام رضا (ع)» آموزش داستان‌نویسی | قلب نهنگ (بخش اول) درباره کسی که می‌توانست «بهار» دیگر شعر معاصر فارسی باشد! نظری بر یک ترجمه و شرح فارسی ناتمام از کتاب «عیون أخبار الرضا» نمایش «گرگ‌ها» با بازی برد پیت و جورج کلونی در «ونیز» سریال «مسافر ری» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش جلیل تجلیل، مترجم و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، درگذشت
سرخط خبرها

محمدعلی بهمنی، شاعر غزلسرا، در ساحل خلیج‌فارس آرام گرفت (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۸۷۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
محمدعلی بهمنی، شاعر غزلسرا، در ساحل خلیج‌فارس آرام گرفت (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
پیکر استاد محمدعلی بهمنی در تالار شهید آوینی در ساحل خلیج فارس آرام گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز سه‌شنبه ۱۳شهریور در این مراسم گفت: از خانواده استاد بهمنی سپاسگزاریم که اجازه دادند پیکر ایشان در تالار شهید آوینی بندرعباس که یک مرکز فرهنگی در ساحل خلیج فارس است، به خاک سپرده شود.

اسماعیل جهانگیری افزود: خوب است از هم اکنون برای برپایی کنگره محمدعلی بهمنی در بندرعباس برنامه‌ریزی و برای راه‌اندازی خانه ادبیات در بندرعباس اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم گفت: امروز روز هرمزگان است. روز محمد علی بهمنی است. امروز در تاریخ هرمزگان ثبت خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعبادی زاده افزود: پیکر وی بعد از نیم قرن حضور او در هرمزگان باز به بندرعباس برگشته و زنده‌تر از گذشته خواهد بود و زنده‌تر در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

وی گفت: دیری نخواهد گذشت که محمدعلی بهمنی حافظی دیگر در کنار آب‌های خلیج فارس خواهد شد. او که اشعارش را با امواج دریا عجین می‌کرد و مزارش بسان شمعی خواهد بود که شاعران هرمزگانی دور او پروانه‌وار می‌گردند.

امام جمعه بندرعباس افزود: مردم هرمزگان دلداده استاد محمد علی بهمنی هستند و از خانواده استاد سپاسگزاریم که اجازه دادند پیکر استاد در کنار آب‌های خلیج فارس آرام بگیرد.

من از مسئولان می‌خواهم که یادمانی در شأن شخصیت او بنا کنند اگر چه او به این چیزها نیازی ندارد اما هرمزگان نیاز دارد.

محمد آشوری -نماینده هرمزگان در خانه ملت- هم در این مراسم گفت: امروز نقطه عزیمت فرهنگی خود را رقم می‌زنیم و بهمنی اگر چه زادگاهش در بندرعباس نیست اما خواستگاه و زادگاه شعر او بندرعباس است و لذا در جلسه‌ای که با خانواده استاد بهمنی داشتیم از ایشان خواهش کردیم که پیکر استاد در بندرعباس خاکسپاری شوند و با حجت‌الاسلام عبادی زاده هم صحبت کردیم و ایشان نیز استقبال ویژه‌ای کردند و لذا این درخواست به وزارت فرهنگ هم منتقل شد و امروز او را در بندرعباس تا آرامگاه ابدیش بدرقه کردیم.

علی رضایی -پیشکسوت فرهنگ و ادب هرمزگان- نیز در آئین بزرگداشت محمدعلی بهمنی اظهار کرد: «محمد علی بهمنی» حرمت واژه‌ها بود و غزل را از پستوی رخوت و سستی رهایی داد و شوری بود که در رگ ادبیات ایران جاری شد.

وی افزود: بهمنی سنگ‌ها را به جان خرید برای اینکه وزنی به ادبیات ایران زمین ببخشد و بگوید ایران زمین با شعر، شعور و شرف و شکوهش بی‌همتا است.

پیشکسوت فرهنگ و ادب هرمزگان گفت: بهمنی فرزند صادق شرف و شعور و در هرمزگان جریان‌ساز بود، او در هرمزگان ادبیات را بر زبان نسل جوان جاری کرد و همدم وهم‌نفس مردم باقی ماند.

رضایی عنوان کرد: امیدواریم حق «محمدعلی بهمنی» در هرمزگان ادا شود و باید از همه کسانی که تلاش کردند تا بهمنی به خانه برگردد تشکر کنیم.

در این مراسم که از بوستان دولت؛ پشت استانداری هرمزگان تا تالار شهید آوینی برگزار شد برنامه‌های مختلفی اجرا شد.

 شاعر برجسته کشوری سید عباس سجادی و  حجت اشرف‌زاده در این مراسم حضور داشتند.

سید عباس سجادی از شاعران نامی کشورمان هم در این مراسم گفت: بهمنی فرزند برومند فردوسی است که در کنار آب‌های خلیج‌فارس می‌آرامد. بدرقه او تجلی وفاقی است که این روزها درباره آن سخن گفته می‌شود. 

وی ایجاد بنیاد و خانه بهمنی را موضوع مهمی برشمرد و خواستار تشکیل هیات امنایی برای این منظور شد و گفت: بهمنی امانتی است و شک نداریم به مهر او را نگاه خواهید داشت. وظیفه مهم مدیریت شهری است که یک معبر و میدان مهم به نام ایشان زینت بخش بندرعباس باشد.

 حجت اشرف‌زاده خواننده کشورمان نیز در این مراسم در جمع مردم حاضر در تالار شهید آوینی یکی از شعرهای بهمنی را به صورت آواز خواند.

غزل بهمنی دختر استاد و مژده عباسی عروس استاد نیز اشعاری در این مراسم قرائت کردند.

پیکر استاد بهمنی در ضلع جنوبی تالار شهید آوینی در ساحل خلیج فارس آرام گرفت.

وی در سال ۱۳۷۸ تندیس خورشید مهر به عنوان برترین غزلسرای ایران را دریافت کرد.

سال ۱۳۸۳ نکوداشت وی نیز در بندرعباس برگزار شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->