تاکید سازمان ملل بر آتش بس فوری و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه سخنان قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به مناسبت روز مقابله با آزمایش‌های هسته‌ای| رژیم اسرائیل تهدید امنیت جهان است ساعات کار ادارات اصفهان از ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تغییر می‌کند+جزئیات سه کشته در حمله پهپادی به یک خودرو در سلیمانیه عراق (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) نظامی آمریکا در ونزوئلا دستگیر شد سفیر ایران در ریاض:می‌خواهیم روابط ایران و عربستان به بالاترین سطوح خود برسد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در آمریکا (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) دفتر رهبر معظم انقلاب گزارش استهلال ماه ربیع الاول را منتشر کرد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) قسام آخرین صحبت‌های دو اسیر صهیونیست پیش از کشته شدن را منتشر کرد + فیلم دومینوی استعفا در پلیس رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی در تدارک حمله گسترده به جنوب کرانه باختری پایان نخستین سفر استانی پزشکیان به خراسان رضوی صالحی و تخت‌روانچی با ولایتی دیدار کردند + عکس پوستر جدید سایت رهبری برای شهید ابراهیم رئیسی در روز شهادت امام رضا (ع) + عکس سرلشگر صفوی با برخی وزرای دولت چهاردهم دیدار کرد + عکس سخنگوی وزارت خارجه: زوال داخلی و بین‌المللی رژیم صهیونیستی شتاب بیشتری گرفته است پزشکیان: دولت به دنبال رضایت مردم از نظام، انقلاب و حکومت است حجت الاسلام والمسلمین عابدی به سمت رئیس دیوان عدالت اداری منصوب شد + سوابق رهبر مخالفان نتانیاهو: به نفع اسرائیل است که جنگ را تمام کند بازداشت یک ایرانی در آمریکا به اتهام قاچاق قطعات حساس برای ساخت پهپاد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) استعفای وزیر خارجه اوکراین از کابینه زلنسکی
سرخط خبرها

تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در آمریکا (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۹۱۸۴
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در آمریکا (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)
منابع رسانه‌ای آمریکایی از تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در ایالت «جورجیا» این کشور خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق بیانیه دفتر کلانتری شهرستان «بارو» واقع در ایالت جورجیا، پس از دریافت گزارشی مبنی بر تیراندازی با سلاح گرم در دبیرستان آپالاچی در ویندر، جورجیا، یک مظنون توسط نیرو‌های امنیتی محلی بازداشت شده است.

در این بیانیه آمده است: «تلفات جانی گزارش شده است، اما جزئیاتی در مورد تعداد یا وضعیت مصدومین در دسترس نیست».

یک منبع در بیمارستان محلی به شبکه خبری «سی ان ان» گفت که یک بیمارستان محلی پذیرای بیماران با جراحات گلوله است. پلیس محلی ایالت جورجیا قبلاً اعزام شدن نیرو‌های خود به این دبیرستان را اعلام کرده بود.

بر اساس تصاویر منتشر شده از خارج از مدرسه، حداقل پنج آمبولانس و تعداد زیادی از نیرو‌های انتظامی فعال در محوطه دانشگاه حضور دارند. حداقل یک هلیکوپتر پزشکی در حال انتقال یک بیمار از محل حادثه دیده می‌شود. فیلم‌های موجود از صحنه همچنین نشان می‌دهد که مردم در حالی که دانش‌آموزان برای دعا کردن در زمین فوتبال نزدیک مدرسه جمع شده‌اند به سوی آنها می‌روند.

سخنگوی دفتر مأموران ویژه اف بی آی اعلام کرد که مأموران ویژه برای کمک به پلیس‌های محلی به منطقه اعزام شده‌اند.

دبیرستان آپالاچی متعلق به سیستم مدرسه شهرستان بارو است. مقامات محلی به سی ان ان گفتند که دانش‌آموزان از مدرسه خارج شده‌اند و به والدین اطلاع داده شده است تا آنها را تحویل بگیرند. 

شبکه خبری «ای بی سی نیوز» نیز گزارش کرد که «برایان کمپ»، فرماندار جورجیا، تمام منابع دولتی موجود را برای کمک به محل حادثه اعزام کرده است. فرماندار از همه مردم این ایالت خواست تا به خانواده او و اعا برای ایمنی کسانی که در کلاس‌های درس جورجیا هستند، بپیوندند.

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، ویندر، شهرکی نزدیک به آتلانتا، در سرشماری سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸ هزار و ۳۳۸ نفر جمعیت داشت. طبق وب سایت منطقه، سیستم مدرسه شهرستان بارو بیست و چهارمین ناحیه مدرسه بزرگ در ایالت است. این سیستم آموزشی به ۱۵ هزار و ۳۴۰ دانش آموز خدمت می‌کند که هزار و ۱۹۳۲ نفر از آنها در دبیرستان آپالاچی ثبت نام کرده اند.

آمریکا در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی و در مدارس بوده است.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

از طرفی، پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داده است.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->