پلمب ۹ واحد صنفی متخلف در طرح تشدید نظارت دهه پایانی صفر در مشهدمقدس ایران رتبه نهم تولید تخم‌مرغ در دنیا را دارد | پتانسیل صادرات ۱۰۰ هزار تن مرغ تا پایان سال وجود دارد دبیر اتحادیه صنایع لبنی خراسان‌رضوی: هنوز هیچ تصمیمی برای توزیع شیر در مدارس گرفته نشده است فرماندار تایباد: رانندگان ۷۰۰ کامیون ایرانی در افغانستان منتظر ورود به کشور هستند ​​نحوه محاسبه نرخ صافکاری و نقاشی خودرو | بی رنگ چقدر می‌شود؟ تولید پژو پارس در عراق با نام جدید | قیمت چند؟ + تصویر موبایل‌های آیفون چند؟ (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) افزایش هشت‌درصدی مصرف بنزین در خراسان‌رضوی طی چهار روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ واکنش وزیر اقتصاد به وام‌‌های میلیاردی اعضای هیئت‌مدیره بورس به خودشان + عکس کاهش قیمت طلا و افزایش نرخ سکه تمام بهار آزادی در مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) اختلاف قیمت ۳۴ تا ۶۴۰ میلیون تومانی نمایندگی و بازار آزاد خودرو‌های خارجی (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو‌های داخلی (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) آیا «طرح طبقه‌بندی مشاغل» بازنگری می‌شود؟ ظرفیت اکثر پروازها از مشهد به دیگر نقاط کشور، تا روز جمعه تکمیل است (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) | قیمت سکه بدون تغییر شیوع کلاهبرداری در بستر ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی | توصیه‌هایی که باید بدانید هدررفت سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب آب در کشور جهان در آستانه انقلاب انرژی؛ گذر از سوخت فسیلی به انرژی خورشیدی | کدام کشورها گوی سبقت را ربوده‌اند؟ + اینفوگرافیک برنامه پزشکیان برای حمایت از مستأجران چیست؟ غول شاسی بلند جدید تویوتا در راه ایران + تصاویر و مشخصات قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) | هندوانه و خربزه ارزان شد واردات ۸۰ هزارتن گوشت قرمز از ابتدای سال | بازار کاملا اشباع است وزیر راه و شهرسازی: ۸۰ درصد زائران از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای وارد مشهد شده‌اند | هیچ‌کس گلایه‌ای مبنی بر نبود بلیت اتوبوس نداشت + ویدئو عودت وجه ۱۳ میلیارد ریالی به زائران و مجاوران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد زنان خانه‌دار بیمه‌شده بعد از چند سال بازنشسته می‌شوند؟ | زنان خانه‌دار از ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خود را بیمه کنند
سرخط خبرها

فرماندار تایباد: رانندگان ۷۰۰ کامیون ایرانی در افغانستان منتظر ورود به کشور هستند

  • کد خبر: ۲۴۹۳۱۸
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فرماندار تایباد: رانندگان ۷۰۰ کامیون ایرانی در افغانستان منتظر ورود به کشور هستند
فرماندار تایباد گفت: ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل صادراتی و ترانزیتی ایرانی در گمرک‌های هرات و اسلام قلعه افغانستان متوقف است و مالکان و رانندگان آنها منتظرند تا در صورت همکاری طرف افغانستانی این ناوگان را از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی شیردل روز چهارشنبه اظهارداشت: معطلی کامیون‌های خالی ایرانی در هرات و اسلام قلعه که مهمترین مرز رسمی افغانستان با کشور ما و دوغارون است هم اکنون به بیش از ۹ روز رسیده است.

او اظهار کرد: این محدویت باعث گلایه صنف بزرگ کامیون‌داران ایرانی شده و مسوولان افغانستانی تاکنون هیچ گونه اقدامی برای حل این مساله نکرده اند.

وی با اشاره به این که ورود و خروج ناوگان حمل و نقل افغان بین ۲ گمرک اسلام قلعه افغانستان و دوغارون ایران بدون هیچ گونه محدودیتی در حال انجام است ادامه داد: طرف افغانستانی با اجرای این طرح به دنبال افزایش فعالیت ناوگان حمل و نقل کشور خود است.

فرماندار تایباد گفت: در راستای حل مشکلات حمل و نقل، با حضور فعالان اقتصادی ایران و افغانستان و دستگاه‌های متولی نشست‌های متعددی در گمرک مرزی دوغارون برگزار شده است که یکی از مفاد آن حذف توقف اجباری کامیون‌های ایرانی در کشور افغانستان بوده، اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسوولان افغانستانی انجام نشده است.

شیردل افزود: مسوولان گمرک هرات و اسلام قلعه با هدف کمک به رفت و آمد بیشتر ناوگان خود اولویت خروج ناوگان صادراتی و ترانزیتی از سمت مرز اسلام قلعه افغانستان به مرز دوغارون را در طول روز با کامیون‌های افغانستانی قرار داده اند.

وی اضافه کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل افغانستان، به ویژه کمبود امکانات رفاهی در گمرک اسلام قلعه برای رانندگان ایرانی، برخورد ناشایست با آنان، رها کردن کامیون در پارکینگ‌های غیراستاندارد این کشور، احتمال وقوع برخی از حوادث احتمالی و به پایان رسیدن اعتبار ویزای آنها از دیگر مشکلاتی است که توقف طولانی کامیون‌های ایرانی این مشکلات را دوچندان کرده و رغبت این قشر زحمتکش برای ادامه فعالیت خود در این بخش را کاهش یافته است.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است بدین صورت که کالا‌های بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشور‌های حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->