ویدئو | سوپر گل اکبر کاظمی کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان به تایلند نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال ماجرای توقف کامیون‌ها در مرز‌های ایران و افغانستان چیست؟ + فیلم ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برد طالبان سقف برداشت از بانک‌های افغانستان را افزایش داد + جزئیات امیدواری تیم ملی فوتسال افغانستان به قهرمانی در جام بین قاره‌ای + فیلم هیئتی از جبهه مقاومت بدون احمد مسعود به آمریکا می‌رود ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و نیوزلند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و نیوزلند در جام کانتیننتال ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های فوتسال افغانستان و کویت ساعت پخش بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر کویت متن طرح مجلس برای اصلاح قانون ورود و خروج اتباع خارجی منتشر شد دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در تهیه طرح جامع سامان‌دهی اتباع خارجی ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و گواتمالا نتیجه بازی تیم‌های فوتسال افغانستان و گواتمالا در جام کانتیننتال ساعت پخش بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر گواتمالا ادامه مسدودشدن سیم‌کارت مهاجران افغانستانی در ایران | کد فیدا چیست؟ نماد مسجد الاقصی در مزارشریف رونمایی شد + عکس تاریخ‌سازی دختر افغانستانی در پاریس | زکیه خدادادی مدال برنز پارالمپیک را از آن خود کرد
سرخط خبرها

ماجرای توقف کامیون‌ها در مرز‌های ایران و افغانستان چیست؟ + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۹۴۰۲
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
ماجرای توقف کامیون‌ها در مرز‌های ایران و افغانستان چیست؟ + فیلم
برخی از رانندگان کامیون‌های ترانزیتی و خودرو‌های سنگین ایرانی در مرز دوغارون تایباد به‌علت وجود محدودیت‌ها و مشکلات متعدد در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان از جابه‌جایی بار به این کشور خودداری می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی نیز حاکی از توقف کامیون‌ها در توقفگاه‌هاست که به گفتۀ بسیاری از تاجران، این ایستایی‌ها مستعد بروز حوادث و برجای‌گذاشتن خسارات هنگفت است.

یکی از رانندگان در مرز دوغارون می‌گوید: سخت‌گیری‌های بی‌موردی که در خاک کشور همسایه می‌شود، راننده را خسته و بی‌انگیزه کرده است.

یک راننده دیگر که از مرز بازرگان آذربایجان غربی بار آورده می‌گوید: حدود ۴ شبانه‌روز در راه هستم و در گمرک اسلام‌قلعه نیز ۵ الی ۶ روز توقف خواهم داشت؛ بااین‌حال بیشتر از ۱۲ روز است که خانه و خانواده خود را ندیده‌ام.

مدیر پایانه مرزی دوغارون اعلام کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ایرانی در توقفگاه جامع شهید فخری‌زاده و دیگر توقفگاه‌های مرز دوغارون در نوبت خروج به‌سمت افغانستان هستند.

ایستایی ناوگان ایرانی در خاک افغانستان به طور متوسط بین ۳ تا ۵ روز است که این رقم اکنون به ۱۰ روز رسیده و موجب نارضایتی رانندگان شده است.

دادسرای تایباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده: مقرر شد تا پایان ساعت کاری امروز موانع ورود ناوگان ایرانی به کشور مرتفع و تمامی رانندگان و کامیون‌های موجود در کشور افغانستان وارد مرز دوغارون شوند.

گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون در شهرستان تایباد، در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از هرات افغانستان قرار دارد که به‌عنوان یکی از پرترددترین معبر‌های کشور به‌شمار می‌آید.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->