سرخط خبرها

«ماناس» و «آلفا» از جشنواره ونیز جایزه گرفتند

  • کد خبر: ۲۴۹۴۹۱
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
«ماناس» و «آلفا» از جشنواره ونیز جایزه گرفتند
فیلم پرتغالی و هلندی «ماناس» و «آلفا» دو جایزه اول را از بخش مستقل جشنواره فیلم ونیز به خود اختصاص دادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «جوآنا هاگ» رئیس هیات داوران بخش روز‌های ونیز جایزه بهترین کارگردانی این بخش را به فیلم «ماناس» به کارگردانی ماریانا برناند فورتس اعطا کرد، فیلمی که در جنگل‌های آمازون برزیل اتفاق می‌افتد و داستان دختر ۱۳ ساله‌ای را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد با سیستم ظالمی که خانواده‌اش و زنان جامعه‌شان را کنترل می‌کند، مقابله کند.

این فیلم که مورد حمایت والتر سالس و برادران داردن است، جایزه نقدی ۲۰ هزلار یورو (۱۶۸۶۵ پوند) بهترین کارگردانی بخش مستقل روز‌های ونیز را دریافت کرد که به طور مساوی بین ماریانا برناند فورتس کارگردان فیلم و نماینده فروش آن کمپانی «Bendita Film Sales» تقسیم می‌شود.

همچنین فیلم «آلفا» ساخته جان ویلم ون اوییک نیز جایزه لیبل سینمای اروپا را برای بهترین فیلم اروپایی در این بخش دریافت کرد که داستان مردی را دنبال می‌کند که زندگی آرامش با آمدن پدرش و آغاز یک تور اسکی خطرناک، آشفته می‌شود.

برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان بیست و یکمین دوره بخش روز‌های ونیز (Venice Giornate degli Autori) هنوز اعلام نشده است.

هشتاد و یکمین دوره ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت (۷ شهریور) آغاز شده و امشب (۱۷ شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->