سرخط خبرها

توخل، آلترناتیو تکراری تن هاخ در منچستریونایتد

  • کد خبر: ۲۴۹۵۵۳
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
توخل، آلترناتیو تکراری تن هاخ در منچستریونایتد
هنوز در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر انگلیس هستیم، اما ادامه عملکرد ضعیف منچستریونایتد با هدایت اریک تن هاخ در همین ۳ هفته اول لیگ جزیره، بار دیگر نام توماس توخل را به عنوان گزینه جانشینی سرمربی هلندی مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تن هاخ که در ۲ فصل گذشته با وجود هزینه‌های سنگین در بازار نقل و انتقالات نتوانسته بود یونایتد را به جایگاه موردانتظار مالکان و هواداران برساند، فصل جدید را با شکست در سوپرجام انگلیس برابر منچسترسیتی آغاز کرد و در ادامه با وجود برتری خفیف برابر فولام در هفته نخست، در ۲ بازی بعدی‌اش برابر برایتون و لیورپول بازنده بود. با این نتایج و مخصوصا سبک بازی آشفته و بد شیاطین سرخ، گزینه اخراج تن هاخ بار دیگر روی میز مدیران یونایتد قرار گرفته است و توخل دوباره به گزینه اصلی آنها تبدیل شده است.

مربی فصل گذشته بایرن مونیخ در انتهای فصل گذشته هم فاصله چندانی با آمدن به اولدترافورد نداشت، اما در نهایت با مدیران یونایتد بر سر سیاست‌های نقل و انتقالاتی به توافق نرسید تا در آن زمان حضورش روی نیمکت این تیم منتفی شود، اتفاقی که حالا شاید با چند ماه تاخیر بالاخره رقم خورده و او جانشین تن هاخ شود.

سیاست‌های یونایتد مانع بزرگ حضور توخل

سرمربی سابق بایرن و چلسی در پایان فصل گذشته بهترین گزینه برای جایگزینی تن هاخ بود. کار مربی هلندی به عنوان سرمربی منچستریونایتد به پایان خود نزدیک شده بود و جیم راتکلیف، مالک تازه باشگاه مذاکرات مثبتی با توخل برای حضور روی نیمکت این تیم انجام داده بود. با این حال، سرمربی ۵۱ ساله آلمانی در نهایت به دلیل نپذیرفتن سیاست‌های نقل و انتقالاتی یونایتد از مذاکرات کنار رفت و رتکلیف را با گزینه‌های مناسب کمی باقی گذاشت.

توخل در حرفه خود به انجام هزینه‌های کلان برای جذب ستاره‌ها عادت کرده است. او پس از تجربه کار در چلسی، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ، به بودجه زیادی در اولدترافورد نیاز داشت، چیزی که مالکان جدید تمایلی به آن نداشتند. برنامه‌ای برای کاهش دستمزد در منچستریونایتد وجود دارد، اما توخل ترجیح می‌دهد برعکس این کار را با آوردن ستاره‌های آماده که قادر به برنده شدن هستند، انجام دهد. در نهایت با کنار رفتن توخل در آن زمان و پس از بررسی دو هفته‌ای پایان فصل، تن هاخ موفق به حفظ صندلی خود شد و پس از پیروزی شگفت انگیز برابر منچسترسیتی در فینال جام حذفی، قراردادش تمدید شد.

با این وجود یک شروع ضعیف دیگر از منچستریونایتد زیر نظر مربی هلندی در فصل جدید، فشار‌ها روی تن هاخ را دوباره افزایش داده است. درحالی که به نظر می‌رسد رود فن‌نیستلروی، دستیار این فصل تن هاخ می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی او روی نیمکت یونایتد باشد، برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که توخل دوباره به گزینه اصلی رتکلیف تبدیل شده است.

چالش‌های حضور مرد آلمانی در یونایتد

نقش کم سرمربی در نقل و انتقالات که در دوره مدیریت تازه شیاطین سرخ در برنامه‌های این باشگاه قرار گرفه است، احتمالا بازهم اصلی‌ترین مشکل بر سر حضور احتمالی تن هاخ در اولدترافورد خواهد بود. رتکلیف پس از اینکه مالکیت این باشگاه را در میانه‌های فصل گذشته به عهده گرفت، ساختار جذب بازیکنان در منچستریونایتد را به طور کامل اصلاح کرده و عمر برادا را به عنوان مدیرعامل، جیسون ویلکاکس را به عنوان مدیر فنی، دن اشورث را به عنوان مدیر ورزشی و کریستوفر ویوول را به عنوان رئیس حوزه نقل و انتقالاتی استخدام کرده است. این ساختار تازه در حالی در یونایتد ایجاد شده است که توخل می‌خواهد در نقل و انتقالات باشگاه حرف اول و آخر را زده و بتواند بازیکنان موردنظرش را جذب کند.

این مربی آلمانی با وجود اینکه از پایان فصل گذشته و پس از جدایی از بایرن مونیخ همچنان بدون تیم بوده و در صحبت‌های گذشته‌اش هم به وضوح از علاقه‌اش به رقابت‌های لیگ برتر انگلیس گفته است، احتمالا بازهم رضایت نخواهد داد در شرایطی سرمربی یونایتد شود که نقش چندانی در جذب بازیکنان نداشته باشد.

همچنین شکایت و انتقاد اصلی هواداران منچستریونایتد از تن هاخ بابت فرم و نمایش بد تیمش در لیگ برتر بوده است، چون برای آنها دشوار است کورس قهرمانی لیگ را هرساله بین دشمن دیرینه و همشهری‌شان ببینند. با این وجود توخل نشان داده تخصص اصلی‌اش، بردن تورنمنت است و تاکنون جز قهرمانی در لیگ فرانسه با پاری‌سن‌ژرمن به توفیق خاصی در لیگ‌هایی که در آن حضور داشته نرسیده است. موضوعی که او را به گزینه‌ای جذاب در بین هواداران یونایتد تبدیل نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->