بی بندوباری برخی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی واکنش وزارت بهداشت را برانگیخت ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان سقوط مرگبار زن جوان از روی پل نمایشگاه در مشهد (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) قتل زن ۶۰ ساله تهرانی به دست همسر رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در سالمندان حجت الاسلام پژمانفر: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مانع ظلم به دانش آموزان شود رمزگشایی ۱۳ فقره سرقت در منطقه قاسم آباد مشهد(۱۸شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی کارخانه چینی در شهرک صنعتی توس مرگ جوان کاشمری در پی مشاجره لفظی آیا واقعاً تنیس سالم‌ترین ورزش جهان است؟ جزئیات تصادف مرگبار در محور خواف به تایباد (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) تصادف در محور قوچان به چناران با ۲ کشته و هفت مصدوم (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) تصادف مرگبار ۲ کامیون در کمربند سبز مشهد (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) بی عدالتی در محاسبه ۲ سال پایانی خدمت برای مستمری بازنشستگان | راهکار‌های متناسب‌سازی عادلانه حقوق بازنشستگان چیست؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به وزارت کار ابلاغ شد (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) | احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟ میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ۱۴۰۳ اعلام شد| قبولی با نمرات ناپلئونی! تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ افزوده‌شدن قطار پنج‌ستاره همدان-مشهد به شبکه ریلی کشور (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) در مورد کمردرد چه می دانید؟| آیا کودکان هم کمردرد می شوند؟ ابلاغ طرح استقبال از مهر به استانداران ابلاغ دریافت عوارض ۱۰ یورویی از مسافران پرواز‌های خارجی بخشی از کسری بارش پاییز و زمستان گذشته در بهار امسال جبران شد گلایه معاون آموزش‌وپرورش از اجرایی‌نشدن مواد حمایتی قانون تأسیس مدارس غیردولتی
سرخط خبرها

ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

  • کد خبر: ۲۴۹۸۹۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان
خصوصیات یک کوله پشتی مناسب برای استفاده دانش آموزان، موضوع بسیار مهمی است که اغلب والدین نسبت به آن بی اعتنا هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک کوله پشتی مناسب برای استفاده دانش آموزان، باید حداقل ۱۲ ویژگی داشته باشد.

۱- کوله پشتی باید از سبک‌ترین جنس و با دوام و از نوع قابل شستشو انتخاب شود.

۲- اندازه کوله باید متناسب با سن و جثه دانش آموز باشد. به عنوان مثال بایستی پهنای کوله با عرض تنه کودک همخوانی داشته باشد.

۳- به خاطر داشته باشید که کوله بزرگ‌تر همیشه به معنی کوله بهتر نیست، به همین دلیل همواره باید کوله متناسب با نیاز‌ها تهیه شود و کوله کوچک‌تر را برای فرزندان خود انتخاب کنید.

۴- کوله حتماً پد‌هایی در ناحیه شانه، پشت و سینه‌ها داشته باشد، زیرا شانه‌ها محل عبور عروق خونی و رشته‌های عصبی مهم هستند.

۵- کوله شامل کمربند‌های اضافی (کمربند سینه‌ای و کمربند لگنی) باشد تا هم حمایت اضافی ایجاد کند و هم وزن را از شانه و کمر به لگن انتقال دهد. کوله‌هایی که دارای یک بند در قسمت قفسه سینه یا دور کمر هستند، مطمئن‌تر از سایر کوله‌ها هستند و سلامت سر، گردن و کمر فرد را تضمین می‌کنند.

۶- پهنای نوار کوله پشتی که روی شانه قرار می‌گیرد باید معادل ۵ سانتیمتر باشد. بند‌های کمری و سینه‌ای کوله پشتی باید بتواند ۵۰ تا ۷۰ درصد وزن را از شانه و ستون مهره‌ها به لگن انتقال دهد.

۷- کوله باید شامل جیب‌ها و فضا‌هایی متناسب با نوع استفاده باشد تا سبب تقسیم وزن اشیا و نگهداری آنها در جای امن و دسترسی آسان به وسایل شود.

۸- بهتر است کوله دارای یک لایه زیرین پشتی در داخل باشد تا شانه‌ها و کمر را از فشار زیاد محافظت کند.

۹- کوله‌هایی که دارای بالشتک در محل قرارگیری بند روی شانه‌ها هستند، مناسب‌تر هستند، چرا که بند‌های بدون بالشتک در زمان استفاده با فرو رفتن در شانه موجب اعمال فشار زیاد روی شانه‌ها و درد در آنها می‌شوند. در غیر این صورت کوله‌هایی را انتخاب کنید که بند‌های پهن داشته باشند.

۱۰- بهتر است در کوله از مواد منعکس کننده نور (شبرنگ‌ها) استفاده شده باشد. این مواد باعث می‌شوند که کودکان در غروب و تاریکی توسط رانندگان دیده شوند.

۱۱- توصیه می‌شود جهت حمل راحت‌تر از کوله‌های چرخدار برای دانش آموزان استفاده شود. اما باید توجه داشت اگرچه این نوع کوله‌ها برای کسانی که بار زیاد و سنگینی در کیف می‌گذارند مناسب است، اما اگر دانش آموز مجبور باشد کوله را از پله‌های منزل یا مدرسه بالا ببرد و یا حمل آن در شرایطی مثل روز‌های برفی برای او مشکل باشد، استفاده از این نوع کوله‌ها توصیه نمی‌شود. به علاوه اگر فرد روش صحیح حمل آن و وضعیت ایستاده مناسب خود را رعایت نکند، در طولانی مدت منجر به ایجاد اختلالاتی در ستون فقرات و افزایش فشار وارده در ناحیه مچ و آرنج می‌شود.

۱۲- کوله را زمان خرید حتماً امتحان کنید (چند کتاب داخل آن قرار دهید و دانش آموز در مسافتی آن را پوشیده و راه برود.)

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->