توقیف لندکروز ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) تاکید وزیر آموزش و پرورش بر صفر شدن دغدغه‌های امنیتی سامانه‌های این وزارتخانه وزیر علوم: ترویج فرهنگ مدارا در دانشگاه ها برعهده بسیج اساتید است یک میز تحریر مناسب برای کودکان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ حدود ۳ هزار زوج جوان زیر پوشش دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج قرار گرفتند مدیریت ترافیک در سایه هوشمندسازی همه چیز درباره سامانه ثبت تخلفات هوشمند در شهر | کنترل ترافیک با چشمی دیگر آتش‌سوزی انبار لوازم‌یدکی موتور در بولوار فدائیان اسلام مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) نجات جان پنج شهروند از حادثه حریق کارگاه نجاری در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) صدور حکم اعدام برای راننده تاکسی اینترنتی که در یزد به کودکی دوازده‌‌‌ساله تجاوز کرده بود خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها اعمال‌قانون ۱۴۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود مازندران و خراسان رضوی بیشترین ورودی مسافر تعطیلات نیمه اول شهریور را به خود اختصاص دادند سرنوشت لایحه «انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر مشهد» به کجا رسید؟ راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود از آبله میمونی چه می‌دانیم؟ | شرط کنترل شیوع بیماری‌های نوپدید چیست؟ آیا مصرف ویتامین‌ها در کاهش وزن مؤثر است؟ دادستانی کل کشور برای تحصیل و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بخش‌نامه صادر کرد همه چیز درباره رژیم فستینگ | از رژیم فستینگ چه می‌دانید؟ ۶۶۴ بسته هروئین و تریاک از معده ۹ قاچاقچی مواد مخدر کشف شد
سرخط خبرها

خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد

  • کد خبر: ۲۴۹۹۵۵
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد
استاد گروه انگل شناسی و قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خارش شدید شبانه می‌تواند از علائم اصلی انگل پوستی سارکوپتس اسکابیه باشد که زمینه ساز بیماری گال یا بیماری جَرَب، در افراد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریبا برنجی، عامل اصلی بیماری گال را، انگل پوستی کوچکی بنام سارکوپتس اسکابیه که در زیر پوست بدن افراد تخم گذاری می‌کند دانست و افزود: این انگل پوستی، از خون انسان تغذیه کرده و شب ها، در زیر پوست شروع به حرکت می‌کند، بنابراین فرد احساس خارش شدید شبانه دارد. این خارش‌ها تا حدی شدت دارد که باعث آزار روحی و بی خوابی فرد مبتلا می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از روش‌های اصلی انتقال بیماری گال، مقاربت جنسی است، لذا جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری استحمام مکرر، تعویض مکرر لباس‌های زیر، اجتناب از تماس با افراد دچار خارش و نیز در صورت استفاده فرد مبتلا از وسایل شخصی از جمله ملحفه، لباس و... ضدعفونی کردن آنها توصیه می‌شود. همچنین در صورتی که، ملحفه یا رو تختی‌های بزرگ که قابل شست و شو نیستند، آلوده شوند، جهت از بین رفتن گال، آنها را در کیسه‌ای بزرگ در بسته به مدت ۱۰ الی ۱۵ روز در فضای باز قرار داده و پس از آن می‌توان مجدد میتوان از آنها استفاده کرد.

دکتر برنجی تاکید کرد: بیماری گال، از طریق تماس مستقیم قابل انتقال است و لذا درمان آن باید خانوادگی صورت بگیرد تا در صورتی که یک عضو از خانواده مبتلا شد، سایر اعضاء نیز به صورت همزمان درمان شوند. در این راستا داروی پرمترین یا کروتامیتون تحت نظر پزشک برای درمان بیماری گال نیز قابل استفاده است. همچنین افراد می‌توانند با بروز خارش‌های پوستی، با مراجعه به پزشک و آزمایشگاه و نیز انجام نمونه گیری پوستی، در صورت ابتلا به بیماری گال، درمان را شروع کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->