تیزر رونمایی از پلی استیشن ۵ پرو + ویدئو پلی استیشن ۵ پرو معرفی شد + زمان عرضه، مشخصات و قیمت راهنمای بازی جدید بتل در راکی ربیت | چگونه گروهی بازی کنیم؟ پیش‌بینی‌های جدید از قیمت گلکسی S۲۴ FE شاید طرفداران را ناامید کند معرفی هوآوی میت XT، اولین گوشی تاشو جهان با دو لولا + قیمت و ویدئو مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول معرفی و مشخصات ایرپاد ۴ اپل + قیمت و تاریخ عرضه معرفی اپل واچ جدید سری ۱۰ + مشخصات و قیمت جریمه سنگین گوگل در اتحادیه اروپا (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) دیوان دادگستری اروپا اپل را به پرداخت ۱۴ میلیارد دلار مالیات معوقه محکوم کرد از آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرومکس رونمایی شد + قیمت و مشخصات تلگرام پرمیوم در نسخه دسکتاپ بعد از انتشار یک آپدیت دچار مشکل شده است (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) آیفون ۱۶ به طور رسمی رونمایی شد | تکیه بر هوش مصنوعی و البته مثل همیشه خاص آیا ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان خواهد شد؟ حمید فتاحی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام وزیر در امور ارتباطات شد کارت‌های امروز راکی ربیت (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر مهلت برداشت داگز به‌زودی تمام می‌شود | علت منتقل‌نشدن توکن داگز به کیف پول آیا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیش از آنچه فکر می‌کردیم در ایران فراگیر شده است؟ + عکس
سرخط خبرها

مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول

  • کد خبر: ۲۵۰۲۳۶
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول
اپل شب گذشته از سری جدید آیفون رونمایی کرد؛ در این مطلب به تفاوت‌های آیفون 16 با نسل قبلی می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اپل سرانجام طی رویداد «It's Glowtime» گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش، یعنی آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را معرفی کرد؛ گوشی‌هایی که نسبت به نسل قبلی قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. در این مطلب به مقایسه آیفون ۱۶ و ۱۵ و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

سری آیفون ۱۶ چه تفاوتی با سری آیفون ۱۵ دارد؟

تفاوت‌های بعضاً مهمی بین مدل‌های این سری و نسل قبل دیده می‌شود. طراحی بدنه پشتی مدل‌های استاندارد و پلاس نسبت به نسل گذشته دست‌خوش تغییر شده و چیدمان دوربین‌ها عمودی است. از طرفی حضور قابلیت‌های هوش مصنوعی تحت‌عنوان هوش اپل شکل‌وشمایل نرم‌افزاری سری آیفون ۱۶ را متحول خواهد کرد و تراشه سه‌نانومتری A۱۸ پرو نیز قدرت پردازشی گوشی‌ها را ارتقا خواهد داد.

مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵

علاوه‌براین، اپل با کاهش ۳۳ درصدی حاشیه نمایشگر‌ها در مقایسه با نسل گذشته توانسته اندازه صفحه‌نمایش دستگاه‌های خود را ارتقا دهد. با این تغییرات آیفون ۱۶ پرو مکس توانسته با نمایشگر ۶.۹ اینچی، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش تولیدشده را بین موبایل‌های اپل به دست آورد.

یکی از بخش‌های قابل‌توجه در مقایسه آیفون سری ۱۶ و ۱۵، دوربین آنهاست. مدل‌های پرو آیفون ۱۶ برخلاف نسل گذشته دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی خواهند داشت و کاربران این دو دستگاه برای اولین‌بار قادر خواهند بود با کیفیت ۴K و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند. در کنار ویژگی‌های بالا، آیفون ۱۶ پرو و پرومکس از JPEG-XL برای ذخیره بهتر تصاویر پشتیبانی خواهد کرد و ابزار‌هایی برای کاهش نویز در فیلم‌برداری، بهبود طیف رنگی عکس‌ها و فیلم‌برداری سه‌بعدی به کار خواهد گرفت.

از طرفی دکمه «Capture button»، یکی دیگر از تفاوت‌هایی است که در مقایسه آیفون ۱۶ و ۱۵ متوجه می‌شویم. کاربران با لمس این دکمه که در تمامی دستگاه‌های آیفون ۱۶ حضور دارد، می‌توانند عکاسی و فیلم‌برداری کنند، روی سوژه زوم کنند و از برنامه دوربین بهره ببرند.

جدول مقایسه آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس با نسل قبل

مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول
جدول مقایسه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۵ پرو

مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول

جدول مقایسه آیفون ۱۶ پرومکس و آیفون ۱۵ پرومکس

مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول

گوشی‌های تازه از راه رسیده سری آیفون ۱۶ از تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به بازار جهانی خواهند آمد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->