کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آیا قانون از مادران شاغل حمایت می‌کند؟ تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) از وام اشتغال تا دغدغه پرداخت هزینه درمان در دیدار مردمی فرماندار مشهد آغاز ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳) + جزئیات ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد دعوا و قتل بر سر انگشتر در یک گاوداری در حوالی مشهد آیا حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان تهرانی رایگان می‌شود؟
سرخط خبرها

همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۵۰۳۴۱
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد
همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد با موضوع صلاحیت‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور، صبح امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) در مشهد با حضور مدیران عالی قضایی و رؤسای کشوری و استانی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و جمعی از مدیران و قضات سراسر کشور برگزار شد. 

سفارش امام‌خمینی‌(ره) به صیانت از نیرو‌های مسلح و پیشگیری از وقوع جرم

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این همایش، با اشاره به فرموده امام هشتم گفت: امام‌رضا‌(ع) دو اصل مهم و پیوند آن دو را در روایتی بیان کردند که عبارت است از پیوند بین قرآن و عترت. امام می‌فرمایند به صرف اینکه محب ما اهل‌بیت هستید، پیروی از خدا را فراموش نکنید.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان افزود: برداشت‌های غلطی از این حدیث صورت گرفته و مسائلی را در جامعه به وجود آورده است. همچون تعابیر اشتباهی درباره برخی احادیث دیگر مانند ارزش و ثواب گریه بر امام‌حسین(ع) که گفته شده جایگاه چنین فردی، بهشت است. در حالی‌که حبّ اهل‌بیت(ع)، شرط دارد که آن شرط، معرفت به حق اهل‌بیت(ع) و تبعیت از پیغمبر و خاندانش است که این تبعیت نیز آدابی دارد. کسی که از پیامبر خدا تبعیت کند مثل تبعیت از خداوند و فرامین الهی است.

پورخاقان اظهار کرد: بزرگان دین فرموده‌اند خداوند از هر کسی به قدر خود انتظار دارد و انتظار از ما به فرمایش امام‌رضا(ع)، ترک گناه و انجام واجبات است.

وی بیان کرد: ما در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افتخار می‌کنیم پرونده‌ها در این سازمان کم است و افتخار نیست اعلام کنیم چند نفر اعدام‌شده و دستگیرشده و چند پرونده داریم. حضرت امام‌خمینی(ره) سفارش به پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از نیرو‌های مسلح داشتند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ابراز کرد: موضوع همایش امسال به صورت خاص صلاحیت‌های قانونی و مضاعفی است که برای  سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده است؛ چراکه بعضاً دیده شده به برخی صلاحیت‌های قضایی توجه نمی‌شود.

جلوگیری از سوءاستفاده از موقعیت شغلی در نیرو‌های مسلح برنامه امسال سازمان قضایی است 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه گفت: سوءاستفاده از موقعیت شغلی در نیرو‌های مسلح برنامه امسال سازمان در امر پیشگیری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان اظهار کرد: ضمن عرض ارادت به ساحت امام رضا(ع) و بهره‌مندی از وجود معنوی حضرت، تقویت برنامه‌های سالیانه سازمان در راستای حفظ و صیانت از نیرو‌های مسلح جزو اهداف برگزاری این رویداد است. 

وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که در رده پیشگیری، هرچه‌ برنامه‌های مدون‌تری داشته باشیم، قطعاً از نیروی نظامی و انتظامی سالم‌تری برخوردار هستیم. بر همین اساس پیش‌بینی و برنامه‌های خود را نوشته و مدون کرده و سالانه طی مراسمی، مدیران عالی قوه‌قضائیه را دور هم جمع می‌کنیم. 

پورخاقان عنوان کرد: امسال موضوع همایش صلاحیت ذاتی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در رسیدگی به جرائم و صلاحیت‌های مضاعفی که امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به سازمان قضایی واگذار کردند، بوده تا به آن جرائم نیز رسیدگی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برنامه‌های پیشگیری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سال گذشته در خصوص پیشگیری از جرائم فضای سایبری را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم این برنامه‌ها چقدر توانسته‌اند جنبه پیشگیرانه داشته باشند. 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: سوءاستفاده از موقعیت شغلی در نیرو‌های مسلح نیز برنامه امسال سازمان در امر پیشگیری است؛ البته معتقدم نیرو‌های مسلح ما نسبت به دنیا از سطح سلامت بالایی برخوردار هستند، اما در عین حال باید نظارت، آموزش و برنامه‌های پیشگیرانه وجود داشته باشد تا در صورت وقوع جرم از سوی برخی از آن‌ها، برخورد قاطع صورت گیرد.

برنامه‌ریزی برای زندگی بر مبنای دستورالعمل امام‌رضا(ع)

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی نیز در بخش دیگری از این همایش، به ابعاد مختلف سخنان گهربار حضرت رضا(ع) در حوزه سبک زندگی و توجه به معارف دینی اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند، بنده‌ای ایمان خود را کامل نکرده مگر در او سه خصلت باشد، اول دین‌شناس باشد، دوم به صورت نیکو و زیبا برنامه زندگی خود را بچیند و سوم بر ناملایمات صبر کند.

حجت‌الاسلام رضا زرندی در ادامه، بر قسمت دوم این روایت تأکید کرد و ادامه داد: اینکه چه بکنیم بهترین برنامه زندگی خود را داشته باشیم بر مبنای سخن امام‌رضا(ع) زندگی به چهار قسمت تقسیم می‌شود. بخشی از آن برای عبادت و مناجات، بخشی دیگر برای معاش و زندگی و بخش سوم به معاشرت با برادران و دوستان نزدیک سفارش شده، آن‌ها که شما را می‌شناسند و عیوب شما را دلسوزانه بیان می‌کنند. بخش چهارم نیز زمانی برای تفریح سالم و لذت‌های حلال است که این بخش چهارم به کمک دیگر بخش‌ها می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->