کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آیا قانون از مادران شاغل حمایت می‌کند؟ تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) از وام اشتغال تا دغدغه پرداخت هزینه درمان در دیدار مردمی فرماندار مشهد آغاز ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳) + جزئیات ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد دعوا و قتل بر سر انگشتر در یک گاوداری در حوالی مشهد آیا حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان تهرانی رایگان می‌شود؟
سرخط خبرها

بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد

  • کد خبر: ۲۵۰۳۴۲
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد
به‌دلیل اهمیت مسئله تولید و تأمین شیرخشک و حل چالش‌های موجود در مسیر تولید، عصر روز گذشته فرماندار مشهد از کارخانه صنایع پودر شیر مشهد بازدید کرد.

به‌دلیل اهمیت مسئله تولید و تأمین شیرخشک و حل چالش‌های موجود در مسیر تولید، عصر روز گذشته فرماندار مشهد از کارخانه صنایع پودر شیر مشهد بازدید کرد و در جلسه‌ای با حضور مدیران و مسئولان مرتبط با حوزه‌های تأمین آب، برق و سوخت، راه‌های برون‌رفت از چالش‌ها ارزیابی شد.

در این جلسه فرماندار مشهد با بیان اینکه تولید شیرخشک در بازار دچار نوسان است و این حوزه به‌دلیل حیاتی بودن، باید به‌طور مستمر رصد شود، گفت: امروز هدف از این بازدید گره‌گشایی و حل مشکلات این کارخانه در مسیر تولید است. محسن داوری افزود: با طرح مسائل باید به‌دنبال شیوه‌هایی برای برطرف کردن مشکلات ناشی از تأمین سوخت، آب و مدیریت شرایطی باشیم که ممکن است این کارخانه را در تولید شیرخشک با خسارت مواجه کند.

مشکلات تولید، نظام بازار را به‌هم می‌ریزد

معاون بازرگانی سازمان صمت خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در تنظیم بازار استان و مشهد رصد می‌شود، تولید و تأمین دارو و شیرخشک است، گفت: این واحد تولید پودر شیر مشهد یکی از بهترین واحد‌های تولید شیرخشک در کشور است و اهمیت دارد که چالش‌های پیش رو را حل کنیم. علی غفوری‌مقدم افزود: این کارخانه بیش از ظرفیت مقرر تولید می‌کند، اما با مشکلاتی در حوزه آب، برق و… مواجه است و این مشکلات می‌تواند باعث بروز مشکل در تولید شیرخشک و همچنین برهم خوردن نظام بازار شود؛ لذا حل این چالش‌ها ضروری است.

سهم ۴۵ درصدی بازار تولید شیرخشک

مدیر کارخانه پودر شیر مشهد به ارائه معرفی و تاریخچه این کارخانه پرداخت و گفت: نیاز بازار ایران حدود ۸۰ تا ۹۰میلیون قوطی شیرخشک است و این کارخانه حدود ۴۰میلیون قوطی تولید می‌کند؛ بنابراین ۴۵درصد سهم بازار با برند آپتامیل و ببلاک است که توسط این مجموعه تولید می‌شود.

امین ابراهیمی اظهار کرد: ظرفیت تولید کارخانه ۱۲‌هزار تن در سال است که در سال گذشته ۱۴هزار تن تولید کردیم و امسال نیز اگر تخصیص ارز، کمبود مواد اولیه و کمبود منابع انرژی نداشته باشیم، ۴۰میلیون قوطی تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ۴۷کارخانه‌ای هستیم که شرکت دنون در کل منطقه آسیا و شمال آفریقا دارد و کارخانه مشهد جزو هفت کارخانه‌ای است که در کل این منطقه شیرخشک تولید می‌کند. سال گذشته رتبه اول را در این ۴۷ کارخانه از لحاظ افزایش حجم تولید کسب کردیم.

۸۰۰ هزار قوطی، ظرفیت ازدست‌رفته تولید

وی در ادامه به بیان چالش‌های جدی در مسیر تولید این کارخانه و ضرر‌هایی که متوجه این مسئله است، پرداخت و گفت: از لحاظ مؤلفه‌های انرژی در سال۱۴۰۲، این کارخانه دویست تن ظرفیت تولید را از دست داد. از اول سال نیز ظرفیت تولید ۸۰۰‌هزار قوطی را از دست دادیم و این نگرانی در آستانه فصل سرما از لحاظ تأمین سوخت و مؤلفه‌های انرژی جدی‌تر است.

تدابیر لازم برای حل چالش‌ها

در پایان این جلسه فرماندار مشهد در جمع‌بندی مسائل مطرح‌شده بیان کرد: این مجموعه یکی از شرکت‌های مهم و حساس کشور در موضوع تأمین شیرخشک است. این شرکت با سه مشکل مواجه بود که یک موضوع تأمین آب این واحد صنعتی است. با تدبیری که اندیشیده و مجوز‌هایی که صادر شد، این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود. 

داوری تصریح کرد: موضوع بعدی تأمین برق بود که انتظار است قطع نشود، یا این قطعی حتما با اطلاع‌رسانی صورت بگیرد و در مسئله سوم اگر شرایط پیش‌بینی‌ناپذیری در قطع برق اتفاق افتاد، سوخت لازم این کارخانه تأمین شود تا دچار خسارت نشوند. وی افزود: چند موضوع فرعی نیز درباره تخصیص ارز مطرح شد که وزارت صمت متولی شد پیگیری و مسئله را حل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->