کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آیا قانون از مادران شاغل حمایت می‌کند؟ تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) از وام اشتغال تا دغدغه پرداخت هزینه درمان؛ در دیدار مردمی فرماندار مشهد آغاز ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳) + جزئیات ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد دعوا و قتل بر سر انگشتر در یک گاوداری در حوالی مشهد آیا حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان تهرانی رایگان می‌شود؟
سرخط خبرها

کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟

  • کد خبر: ۲۵۰۴۱۹
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟
گل گاوزبان گیاهی است که ایرانیان با خشک‌کردن گلبرگ‌ها و برگ‌هایش و استفاده از آن به عنوان دمنوش و شربت، از فواید زیاد آن بهره برده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، گیاه گاو زبان ایرانی با گاو زبان مشهور در گیاه درمانی نوین، متفاوت است و هر دو جنس آن با وجود ویژگی‌های درمانی، برای برخی افراد و بیماران محدودیت مصرف دارد.

دکتر مجید انوشیروانی، متخصص طب سنتی ایران در این‌باره می‌گوید: هر دو جنس گاو زبان (ایرانی و اروپایی)، کاربرد‌های نسبتا مشابهی دارند، اما گاو زبان اروپایی، به خاطر وجود آلکالوئید‌های پیرازولیدن، در بیماری‌های کبدی و در دوره بارداری محدودیت مصرف دارد. 

وی درباره گاو زبان ایرانی می‌گوید: در متون طب ایرانی طبیعت این گیاه، گرم و‌تر در درجه اول ذکر شده بنابراین از جهت طبع، ایمن شمرده می‌شود. البته هرگز نمی‌توان گفت اگر گیاهی طبع معتدل یا نزدیک به اعتدال داشته باشد، بی زیان و ایمن است.

مصرف مجاز روزانه گل گاو زبان

انوشیروانی با اشاره به اینکه جوشانده گل گاو زبان ایرانی، برای تقویت قلب و سیستم عصبی و کاهش اضطراب بسیار سودمند است می‌گوید: مقدار مصرف روزانه گاو زبان در یک فرد بالغ حدود ۵ گرم است که باید در حجم حدود یک و نیم لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه آرام و ملایم جوشانده شود. افزودن لیموعمانی یا آب لیمو به جوشانده گاو زبان ضروری نیست ولی آن را خوشرنگ و خوشگوار می‌کند و مهم‌تر اینکه برای کسانی که دچار تپش قلب اضطرابی همراه با داغی بدن و سینه و صورت می‌شوند سودمندتر است.

منبع: خبر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->