شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + متن کامل سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به شیعیان افغانستان را محکوم کرد واکنش مقام وزارت خارجه به بنر ممنوعیت فروش نان به اتباع خارجی | چه برما رفته؟ + عکس داعش؛ مسئول حمله به شیعیان در دایکندی افغانستان شنیده شدن صدای ۳ انفجار در کابل سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: تا ابلاغ شیوه‌نامه، ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع براساس شئون انسانی صورت می‌گیرد + فیلم ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس خراسان رضوی منوط به رسیدن بخشنامه است آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال اعلام شد + تاریخ و ساعت بازی‌ها نتیجه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش ساعت پخش بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) سنگربان تیم ملی فوتسال افغانستان کاندید بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ شد + عکس و فیلم ویدئو | رحیم‌پور ازغدی: ما حداقل ۳ هزار شهید افغانستانی در دفاع مقدس داریم ۵۰۰ تریلر ایرانی که پشت مرز افغانستان مانده بودند، به کشور بازگشتند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و پاراگوئه آغاز مرمت آرامگاه ناصر خسرو در یُمگان بدخشان خلاصه بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال + فیلم ویدئو | سوپر گل اکبر کاظمی کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان به تایلند نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال ماجرای توقف کامیون‌ها در مرز‌های ایران و افغانستان چیست؟ + فیلم
سرخط خبرها

داعش؛ مسئول حمله به شیعیان در دایکندی افغانستان

  • کد خبر: ۲۵۰۵۴۳
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
داعش؛ مسئول حمله به شیعیان در دایکندی افغانستان
داعش مسئولیت حمله روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) را که غیرنظامیان را در مرکز افغانستان هدف قرار داده بود، برعهده گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، داعش مسئولیت حمله روز پنجشنبه را که غیرنظامیان را در مرکز افغانستان هدف قرار داده بود، بر عهده گرفت، در حالی که دولت طالبان بدون اینکه آمار تلفات ارائه کند، گزارش داد که غیرنظامیان بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.

 این سازمان تروریستی در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تروریست‌های آن در حمله‌ای در مرکز افغانستان ۱۵ شیعه را به شهادت رسانده و ۶ تن دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع در ولایت «دایکندی» گفت که «این حمله ۱۴ کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است».

طبق گزارش الجزیره، همچنین وبگاه خبری محلی «طلوع نیوز» به نقل از منابع گزارش داد که تعداد شهدای این حمله تروریستی به ۱۴ نفر رسیده است.

این وبگاه افزود که قربانیان برای استقبال از زائرانی که از کربلا بازگشته بودند، گرد هم آمده بودند.

کانال خبری «طلوع نیوز» افغانستان همچنین گزارش داد که این حمله هزاره‌ها، سومین گروه قومی بزرگ در افغانستان را در منطقه «کاریودال» در مرز ولایت‌های دایکندی و «غور» هدف قرار داد.

این کانال خبری اشاره کرد: افراد مسلح به بهانه عکس گرفتن اتوبوس حامل مردم منطقه را متوقف کردند و سپس به سوی آنها تیراندازی کردند.

در اواسط ماه اوت نیز داعش مسؤولیت یک بمبگذاری در یکی از محله‌های شیعه‌نشین کابل را بر عهده گرفت که در آن حداقل یک نفر شهید و حدود ۱۰ نفر زخمی شدند.

در آغاز ماه سپتامبر سال جاری، داعش بار دیگر مسؤولیت یک حمله انتحاری را برعهده گرفت که در آن ۶ تن شهید و ۱۳ تن زخمی شدند.

این حمله مقابل دفتر دادستانی کل در کابل رخ داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->