حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک شهید و ۱۳ زخمی برجای گذاشت حمله گسترده رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان رهبر کاتولیکهای جهان کشتار کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد حمله حزب الله لبنان به پایگاه‌های موشکی و لجستیکی رژیم صهیونیستی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی به کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل هم رحم نمی‌کند انگلیس مدعی شد: همکاری نظامی ایران و کره شمالی با روسیه تهدید است سازمان ملل خواستار توقف حملات به خبرنگاران در کرانه باختری شد یک شهید و ۴ مجروح در حمله هوایی صهیونیست‌ها به «الاحمدیه» لبنان دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به عراق چه بود؟ شکایت حماس علیه جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری عراقچی: دیپلماسی عمومی شگفت‌انگیز رئیس‌جمهور افق‌های جدیدی در مقابل ۲ کشور «ایران و عراق» می‌گشاید بهروزآذر: زنان می‌توانند بازیگر اصلی رسیدن به دنیایی عادلانه‌تر باشند هلاکت ۶ سرکرده داعش در عراق هر سه شهید عملیات تروریستی میرجاوه خراسانی هستند آیت‌الله علم‌الهدی: هدایت نقدینگی به سمت تولید، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند | توجه دولت و مجلس بر توسعه تولید و بازارسازی بین‌المللی رئیس جمهور در بصره: باید با همسایگان با دوستی و برادری رفتار کنیم استاندار بصره: سفر پزشکیان به این استان تاریخی است دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای برخورد با تروریست‌های میرجاوه پزشکیان وارد بصره شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد
سرخط خبرها

انگلیس مدعی شد: همکاری نظامی ایران و کره شمالی با روسیه تهدید است

  • کد خبر: ۲۵۰۵۹۸
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
انگلیس مدعی شد: همکاری نظامی ایران و کره شمالی با روسیه تهدید است
معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل بار دیگر ضمن ابراز نگرانی لندن از همکاری های نظامی روسیه با ایران و کره شمالی، همسو با آمریکا مدعی شد: افزایش همکاری نظامی بین روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدی غیرقابل قبول برای امنیت جهانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، جیمز کاریوکی معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی شورای امنیت با تکرار ادعا‌های لندن و واشنگتن گفت: مشخص شده است که روسیه موشک‌های بالستیک ایران را برای استفاده در جنگ غیرقانونی خود علیه اوکراین دریافت کرده است. انتقال این تسلیحات تهدیدی مستقیم برای امنیت و ثبات اروپا در سایر نقاط است و باعث افزایش رنج مردم اوکراین خواهد شد. این موضوعی است که باید محور جلسه امروز باشد، نه حمایت غرب از حق مشروع و قانونی یک کشور مستقل برای دفاع از خود.

این دیپلمات انگلیسی مدعی شد: موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به زودی به خاک اروپا می‌رسد. انتقال این تسلیحات توانایی روسیه را برای انجام حملات کوتاه‌برد در خطوط مقدم افزایش می‌دهد و این کشور را قادر می‌سازد تا از موشک‌های دوربرد بیشتری برای حمله به عمق اوکراین استفاده کند. همانطور که در اوایل این هفته گفتیم، بدون شک، رنج مردم اوکراین در نتیجه افزایش خواهد یافت.

معاون سفیر انگلیس ادامه داد: روسیه همچنین به خرید مقادیر قابل توجهی تسلیحات برای استفاده در اوکراین، از جمله موشک‌های بالستیک از کره شمالی ادامه می‌دهد، که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که خود روسیه به آنها رای داده است.

او در ادامه ادعاهایش گفت: این افزایش همکاری نظامی بین روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدی غیرقابل قبول نه تنها برای امنیت اروپا، بلکه برای امنیت جهانی است. روسیه در ازای تسلیحات مورد نیاز برای طولانی کردن جنگ غیرقانونی خود، تحریم‌های تایید شده توسط شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و توانایی‌های رژیم ایران و کره شمالی را تقویت می‌کند. این به بی ثباتی بیشتر در مناطق خاورمیانه و هند و اقیانوسیه کمک می‌کند.

کاریوکی تصریح کرد: جنگ روسیه در اوکراین نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است. ما از حمایت قاطع خود از اوکراین منصرف نخواهیم شد. ما متعهد به ارائه حمایت سیاسی و نظامی مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم غیرموجه و تحریک نشده روسیه، و تامین صلح عادلانه و پایدار، مطابق با منشور سازمان ملل هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->