تصویب تعطیلی پنجشنبه ها در کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان ارتش رژیم اشغالگر به ناتوانی در رهگیری موشک یمن آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: تبیین فرهنگ «دفاع مقدس» براساس ذائقه فکری و فرهنگی نسل جوان رییس سازمان انرژی اتمی: اهداف صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای برای جهانیان نمایان خواهد شد نخستین نشست هم‌اندیشی معاونان اول سه قوه به میزبانی دولت برگزار شد فعالیت ۶ ناشر تخصصی دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی اعلام وصول ۱۱ لایحه دولت در اولین روز بازگشایی مجدد مجلس رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی با معاون وزیر دفاع روسیه دیدار کرد ارتش یمن: اسرائیل را با موشک هایپرسونیک هدف قرار دادیم جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی صلح در منطقه است افتتاح پنج موزه دفاع مقدس با حضور رئیس‌جمهور استعفای دولت اردن | دولت جدید با نظر پادشاه تشکیل خواهد شد حاجی بگلو: استانداران با نظر پیشنهادی شورای عالی استان‌ها انتخاب شوند رد ادعای غربی‌ها نسبت به ارسال تسلیحات بالستیک ایران به روسیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره شلیک موشک از یمن به تل‌آویو بیانیه صادر کرد اعلام وصول استعفای حسین زاده در صحن علنی مجلس قالیباف: نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از ۳ هفته تشکیل شد | انتخاب نمایندگان ناظر بر مجامع تعیین هیئت کارشناسی قضایی در پرونده شرکت کروز موشکباران مرکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب الله لبنان تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان
سرخط خبرها

ارتش رژیم صهیونیستی درباره شلیک موشک از یمن به تل‌آویو بیانیه صادر کرد

  • کد خبر: ۲۵۰۸۴۷
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
ارتش رژیم صهیونیستی درباره شلیک موشک از یمن به تل‌آویو بیانیه صادر کرد
در پی انتشار اخباری از حمله موشکی به تل‌آویو، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای منبع این حمله را یمن اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ارتش رژیم اشغالگر قدس روز یکشنبه مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین بر فراز منطقه فرودگاه «اللد» بین تل‌آویو و بیت‌المقدس شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود گفته این موشک از یمن شلیک شده است.

تل‌آویو با این حال مدعی است «هیچ تغییری در دستورات جبهه داخلی ایجاد نشده است».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: موشکی که از یمن پرتاب شد، در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد و سرنگون شد. نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است.

شکست در رهگیری موشک

با این حال، رسانه‌های عبری اذعان کردند سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.

شبکه المیادین گزارش داد آتش‌سوزی در محلی که موشک در تل‌آویو هدف قرار داده بود، رخ داده است.

الجزیره نیز خبر داده آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد.

خبرنگار الجزیره گفت: پس از شناسایی موشکی که از شرق پرتاب شد، آژیر خطر در اکثر مناطق مرکزی اسرائیل به صدا درآمد.

همین طور کانال ۱۲ عبری گزارش داد: این موشک از شرق پرتاب شد و در منطقه‌ای غیرمسکونی در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد.

کانال ۱۲ عبری افزود: ارتش در حال بررسی علت عدم شناسایی این موشک قبل از رسیدن به مرکز اسرائیل با وجود مسافت زیادی است که از یمن طی کرده است.
رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند: برای رهگیری این موشک از سامانه «پیکان» استفاده شده و مشخص نیست چرا تلاش‌های رهگیری بر فراز مرکز اراضی اشغالی انجام شده است.

این رسانه‌ها افزودند موشک یمنی پس از نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی چند کشور عربی وارد تل‌آویو شد و تمامی تلاش‌ها برای رهگیری آن ناکام ماند.

زخمی‌شدن ۹ صهیونیست

رسانه رسمی این رژیم نیز خبر داد: بخش‌هایی از موشک رهگیر سامانه پیکان نیز در ایستگاه مترو «بتی مودیعین» در مرکز اراضی اشغالی سقوط کرد.

وبگاه عبری «حدشوت بزمان» هم گزارش داد: تعداد زیادی موشک رهگیر مختلف به سمت موشکی که از یمن می‌آمد شلیک شد، اما آن رهگیری نشد.

رسانه‌های عبری می‌گویند مسیر حرکت موشک حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بود؛ زمان پرواز مورد نیاز برای یک موشک بالستیک برای چنین مسافتی حدود ۱۵ دقیقه است و شناسایی آن زمان بسیار زیادی طول کشید.

طبق گزارش رسانه‌های محلی در پی به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق وسیعی در فلسطین اشغالی، ۹ صهیونیست در تلاش برای رسیدن به پناهگاه‌ها در فلسطین اشغالی مجروح شدند.

هشدار ارتش یمن

در این راستا دستیار اداره ارشاد اخلاقی وزارت دفاع یمن گفت: دیگر جای امنی در اسرائیل وجود ندارد و جنگ نامحدود است.

انصارالله روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که در آن رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که روز‌های آینده شگفتی‌های غیرمنتظره‌ای را به همراه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->