آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور

  • کد خبر: ۲۵۱۵۲۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هر تصمیمی می‌گیرد و مصوبه‌ای که دارد با نخبگان و دانشمندان کشور مشورت می‌کند، سپس تصمیم می‌گیرد، هزاران معلم در مصوبه کنکور نقش داشته‌اند و با این مصوبه، آموزش به عدالت نزدیک شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم افتتاحیه اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فعالیت خود را از آغاز انقلاب شروع کرده و دانش‌آموزان را در تراز انقلاب اسلامی با برنامه‌های وزین، تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های بالندگی این است که ببینیم یک مجموعه فقط به دیروز می‌نگرد یا اینکه فردا را هم می‌بیند، عنوان کرد: دانش‌آموزانی که به دیروز انقلاب و امروز انقلاب بسنده نمی‌کنند و فردا را هم می‌بینند یعنی به رشد و بلوغ و بالندگی رسیده‌اند. نباید فقط از امروز سخن گفت. ما در آینده با پارادایم‌های نوینی مواجهیم که هنوز امروز، به صورت جامع شکل نگرفته ولی در آینده با آنها مواجه می‌شویم، مانند فناوری‌های کوانتومی و هوش مصنوعی.

خسروپناه افزود: اگر الان جنگ الکترونیک است و در یک لحظه چند هزار لبنانی به جراحت کشیده می‌شود که این شوخی نیست. جنگ، دیگر از جنس توپ و تانک نیست، این هم هست. از دانش و فناوری، یک جنگ را شروع کردند و حال شما فکر کنید جنگ را از طریق همین موبایل‌هایی که در دست من و شماست، انجام دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ما و اتحادیه اگر در فضای هوش مصنوعی و حکمرانی هوش مصنوعی قرار نگیرند فردا را نمی‌توانند در دست بگیرند، تصریح کرد: امروز باید به گونه‌ای درس بخوانید که بتوانید با آن فردای انقلاب را با روحیه انقلابی تامین کنید. اولین شرط انقلاب، عقلانیت است، شرط انقلابی بودن، حکمت‌بنیان بودن است.

وی ادامه داد: اکنون جنگ، جنگ علم است. امروز باید تربیت دینی، عقلانی و اخلاقی و علمی در اتحادیه رشد پیدا کند، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید مدال‌آوران علم و فناوری در مدارس باشند، برای خودتان شاخص تعیین کنید و پیگیر تحقق آنها باشید. باید به شبهات پاسخ داده شود. تربیت عقلانی، اخلاقی و دینی همگی از اقسام تربیت است، باید یک برنامه جامع تربیتی برای خود داشته باشید تا بتوانید برای فردا و پس فردا نیرو تربیت می‌کنید.

خسروپناه با اشاره به مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هر تصمیمی می‌گیرد و مصوبه‌ای که دارد با نخبگان و دانشمندان کشور مشورت می‌کند، سپس تصمیم می‌گیرد، هزاران معلم در مصوبه کنکور نقش داشته‌اند و با این مصوبه، آموزش به عدالت نزدیک شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های عدالت آموزشی همین سهمیه‌بندی است. درباره کنکور، مجلس مصوبه داشت اما اجرا نشد و نتوانست مصوبه خود را اجرا کند. سپس شورای عالی با پیشنهاد رئیس وقت مجلس ورود کرد، رئیس مجلس و برخی از نمایندگان با آن موافق‌ هستند، اما برخی نماینده‌ها هم مخالفند. می‌گوییم پیشنهاد شما چیست؟ پیشنهادی ندارند. در مجموع مصوبات شورا با تدبیر و مشورت معلمان صاحب‌نظران انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->