نصب و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در ۹ روستای مشهد آیا تجربه بافت تاریخی یزد برای مشهد مفید است؟ لزوم بازنگری در محدودیت‌های درآمدی شهرداری‌ها اعمال‌قانون ۱۸۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری مشهد، قله نهضت آسفالت کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: دستگاه حفار تونل خط ۳ متروی مشهد به زودی وارد قاسم‌آباد می‌شود گل‌های پاییزی به زودی میهمان مشهد می‌شوند  یادی از حاج علی شمقدری، یار دیرین رهبر معظم انقلاب | نیم قرن غیرت و صدق و وفا درباره محله «مهرآباد» که روزگاری از گزینه‌های سرمایه‌گذاری انگلیسی‌ها و یهودیان بود | توطئه‌چینی با تریاک مشهد علیه چین ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید چراغچی، میدان فهمیده و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۴۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) خیابان ثنایی۳ در محله خاتم‌الانبیا(ص) مشهد در انتظار بازگشایی تهیه مدل جامع ریسک فرونشست زمین در مشهد لزوم تغییر محدوده کلان‌شهر مشهد شهروند خبرنگار | درخواست تغییر مسیر برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با شعار توجه به حاشیه شهر، از مردم رأی گرفت بازدید شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از پروژه‌های منطقه ۵ | بازگشایی بولوار کرامت مشهد ظرف یک ماه آینده رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: ایران ۳۰ سال دیگر کشور سالمند است | از سیاست‌های جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم

  • کد خبر: ۲۵۱۵۳۶
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور متعلق به خراسان‌رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمد احمدزاده امروز در نشست خبری که باحضور اهالی رسانه در سالن اجتماعات اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در طی یکسال گذشته ۱۲۰ موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: خراسان رضوی دارای رتبه اول بروزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور به جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و در سال گذشته، ۴۲ هزار و ۱۹۷ رقبه که منقضی شده بودند، تمدید و سند اجاره‌ای برای آنها صادر شده است.

وی با بیان اینکه بروز رسانی اسناد اجاره‌ای در استان بیش از ۹۰ درصد بوده است، افزود: طی یکسال گذشته ۸۴۲ سند تک برگ در موقوفات تنظیم شده و ۱۸۱۵ سند تک برگ اولیه صادر شده است که موجب شد تا خراسان رضوی، استان پیشرو در تثبیت سند موقوفات باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اسناد اجاره موقوفات‌ در این استان گفت: ۷۳۶ رای له موقوفات صادر شده است، بیش از ۲ هزار ۹۳۶ موقوفه فرایند صدور شناسه ملی آنها انجام شده است، ۴۲ هزار رقبه منقضی تمدید و سند اجاره جدید برای ان‌ها تنظیم شده است، همچنین ۳۱۰۰ رقبه فاقد قرارداد دارای سند اجاره‌ای شدند.

احمدزاده با بیان فعالیت عمرانی و احیای موقوفات در خراسان رضوی بیان کرد: ۱۹ پروژه سرمایه گذاری، ۱۱ پروژه عمرانی در بقاع به بهره برداری و افتتاح رسیده است همچنین ۱۰ پروژه احیا و سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته موقوفات بسیاری از جمله مدرسه، حسینیه و مسجد به بهره برداری رسیده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است تصریح کرد: موقوفات مقید به زمان و مکان مشخصی برای موضوع معینی هستند لذا موقوفات در اختیار مجموعه‌های مردمی برای خدمت به مردم بکارگیری می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضمن تشریح عملکرد اوقاف و امور خیریه به بیان پروژه‌ها و برنامه‌های اوقاف پرداخت و گفت: طی یکسال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اجرای نیت خیر واقفین صورت گرفته که صرف امور مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و امور خیریه نظیر ترویج مهر تحصیلی با کمک ۲ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم تحریر، هیئات حسینی کمک به بیش از ۳۰۰ هیئات و مسجد در محرم و صفر، کمک به پیوند ۴۰۰ زوج نیازمند، مهر تندرستی کمک به دارو و و درمان ۵۰ هزار بیمار نیازمند، پرداخت ۳۷ ازادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد، کمک به جشن ازدواج ۱۵۰ زوج نیازمند، توزیع ۲۹ هزار بسته معیشتی در قرار دوازدهم، ۸۰ نشست علمی و صنفی با اقشار مختلف، ۲۰۰ برنامه همایش و تجلیل از واقفین در هفته وقف، ۳۱ شورای هماهنگی خیریه در ۳۱ شهرستان، تاسیس ۲ کارگاه تولید چادر، تعامل با ۱۰۰ موسسه خیریه، ۳۷۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه، اعزام ۲۰۰۰ مبلغ در مناسبات‌های طول سال، ایجاد ۶۸ مرکز افق در بقاع متبرکه بوده است.

احمدزاده همچنین در ادامه به دیگر خدمات اوقاف پرداخت و تصریح کرد: ۵۰ کلاس سبک زندگی اسلامی و همچنین برگزاری ۳ هزار ویژه برنامه نظیر طی سال آرامش بهاری ولایت علوی بصیرت عاشورایی یاس نبوی و.. در طی سال بوده است.

وی با بیان اینکه وقف به عنوان سرمایه اجتماعی از مردم و توسط مردم برای مردم است به نامگذاری هفته وقف اشاره کرد و افزود:هفته وقف از ۱۶ ربیع اول به مدت یک هفته (۳ شهریور تا ۵ مهر) به مناسبت گرامیداشت و بزرگداشت وقف و امور خیریه صورت می‌گیرد: جمعه: روز وقف جبهه مقاومت ترویج فرهنگ وقف. شنبه: وقف قرآن، سنت نبوی سیره معصومین. یکشنبه: وقف اقتصاد پایدار رشد تولید، دوشنبه وقف اخلاق و معنویت تکریم واقفین. سه شنبه: وقف حمایت از خانواده اشتغال زایی ترویج سبک زندگی اسلامی. چهارشنبه: وقف سلامت جامعه حمایت از دانش بنیان ها. پنج شنبه: وقف امام زادگان، گردشگری مذهبی ترویج گردشگری زیارت نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: ۲۱ همایش امامزادگان، فعالیت ۱۱۹ کانال و گروه در بقاع، فعالیت ۳۰ نفر خادم افتخاری، ۴۰۰ هیات امنا ۷ دوره آموزشی برای ۵۰۰ خادم و اصحاب بقاع متبرکه، از دیگر اقدامات برنامه‌های فرهنگی بوده است. همچنین ۲۲۴ محفل انس با قرآن با حضور نخبگان قرانی، کمک به مساجد، مصلی و بقاع متبرکه از برای حل کمک‌های دولتی به ۵۳۶ مسجد و مصلی مجموعا ۲۵۰ کمک بلاعوض، شده است.

وی فعالیت‌های اوقاف در معاونت اقتصادی را تشریح کرد و گفت: ۴ استخر ذخیره‌ای با ظرفیت ۱۹ هزار متر مکعب و اشتغال ۲۰۰۰ نفر در روز، اجرای ۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع پروژه‌های سرمایه گذاری، ۴۵ هزار متر مربع پروژه عمرانی در بقاع متبرکه، ۶۹۰۰ تن لبنیات و پروتئینی و ۱۴ هزار روز اشتغال بوده است.

احمد زاده بیان کرد: در عرصه کشاورزی، برداشت ۴۶۰۰ تن گندم جو ذرت یونجه که منجر به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۲۰ هزار نفر روز کارگر شده است، ۶۴ تن ماهی و ۷۱۰۰ راس دام سبک و سنگین در مجموعه دامپروری‌های موقوفات، تولید شیر گوشت و کود از ثمرات دامپروری موقوفات است. 

وی افزود: ۸۰ جلسه با سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری انجام شده است و ۴۴ هزار تغییر کاربری در قوچان در راستای کمک به اجرای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته است، همچنین در حوزه حفظ و نگهداری اوقاف ۱۶ هزار و ۰۹۲ رقبه ازموقوفات بروز رسانی و برای ۸۲۰ موقوفات سند مالکیت صادر شده است.

وقف چشمه همیشه جاری است

همچنین در ادامه این نشست، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری است گفت: وقف در حقیقت توسعه خدمات بیشتر به جامعه است، لذا هر چه نیت وقف امور خیریه توسعه یابد خدمت بیشتری به مردم جامعه می‌شود.

جمال ایزدی بیان کرد: از زمانیکه موقوفات ثبت سامانه و قانونمند شد ه اند هر ساله شاهدهستیم خدمت به جامعه در عرصه‌های مختلف بیشتر می‌شود.

وی افزود: واقفان بر اساس نیاز جامعه وقف می‌کنند و باعث ثمره اخروی می‌شوند لذا اطلاع رسانی اهالی رسانه و خبرنگاران اقدام خیری است که بر‌ای آخرت قطعا ذخیره خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->