شهردار مشهد مقدس: از ابتدای سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۶۶ هزار تن آسفالت توسط شهرداری تولید شده است مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس منصوب شد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی و کمربند جنوبی مشهد | موافقت مشروط با بلندمرتبه‌سازی آیین‌نامه سد معبر شهرداری مشهد به‌زودی ابلاغ می‌شود برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته انتظامی برای تقدیر از نیروهای امنیت (۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۴) مرز دوغارون به‌عنوان نخستین بار در بین مرز‌های کشور، به سامانه بیومتریک احراز هویت اتباع خارجی مجهز شد مشهدی‌ها امروز نفس راحت بکشند (۱۳ مهر ۱۴۰۴) | کیفیت هوای مشهد بعد از مدت‌ها مطلوب شد آیا ادارات مشهد و خراسان رضوی پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود؟ | استاندار خراسان رضوی: موافق تعطیلی پنجشنبه‌ها هستم شهردار مشهد: روند عملیات اجرایی پروژه احداث سطح سوم تقاطع خیام با سرعتی مناسب در حال اجراست ۱۵۶ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوسرانی مشهد طی ۶ ماهه ابتدایی امسال لایروبی ۴۰۰ هزار مترطول کانال در مشهد طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۴ صادرات ۶ میلیون دلاری صنایع‌دستی خراسان رضوی در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۴  انتقال و توسعه نیروگاه بیوگاز مشهد در محور میامی | احداث نیروگاه جدید ۳ مگاواتی آمادگی مددسرای شهرداری مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه در شب‌های سرد آیا معوقات فروردین‌ماه ۱۴۰۴ بازنشستگان متوسط‌بگیر تأمین‌اجتماعی امروز (شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴) واریز می‌شود؟ راه‌اندازی نانوایی دیگری در حاشیه شهر مشهد با پیگیری شهرآرا | عطر نان در «فرزین» پیچید نیاز فوری کشور به ۲۰۰ خودروی مجهز به نردبان‌های بلند آتش‌نشانی هشدار تنفسی برای مشهدی‌ها | کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس «ناسالم» است (۱۲ مهر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: ادامه روند اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب شرقی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: برند اصلی بنیاد مسکن، ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد است
سرخط خبرها

گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور

  • کد خبر: ۲۵۱۷۳۰
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
  • ۱
گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور
اصلی‌ترین دلیل اجرای طرح نیم‌دور، کاهش سرفاصله ناوگان در ساعات اوج حضور مسافر و حذف بخشی از مسیر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سوار شدن به اتوبوس بدون معطلی طولانی و رسیدن به‌موقع سرکار و خانه برایشان آرزو شده است. تا جایی که صدایشان را به صدای مردم شهرآرا می‌رسانند و مصرانه می‌خواهند جواب قاطعی برای بی سر‌و‌سامانی برخی خطوط اتوبوس‌رانی به آنها بدهیم.
محسنی، یکی از این شهروندان و مسافر همیشگی خط ۹۵ است. می‌گوید: معطلی‌های مکرر و انتظار طولانی مدت در ایستگاه، مسافران را خسته می‌کند. کافی است سری به ایستگاه‌هایی که این خط توقف دارد بزنید تا متوجه ماجرا شوید.

این شهروند مشهدی به طرح نیم‌دور اشاره می‌کند که برای این خط اجرا می‌شود: اگر ما از این طرح‌های ابتکاری نخواهیم باید به چه کسی بگوییم؟ همین طرح نیم‌دور اتوبوس‌های این خط که به اصطلاح می‌خواهد مسیر را کوتاه‌تر کند، بلای جان ما شده و بیشتر معطلمان می‌کند تا زودتر ما را به مقصد برساند.

زمانی، نیز از مسافران همیشگی این خط هم می‌گوید: هزینه‌های تاکسی‌های اینترنتی خیلی زیاد است و ما مجبوریم از این خطوط استفاده کنیم. چرا فکری برای این خط‌ها نمی‌کنید؟ چند وقتی روی شیشه برخی از اتوبوس‌ها زده‌اند طرح نیم‌دور. با این طرح اتوبوس از مسیر دیگری می‌رود. اگر طرح نیم‌دور نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟

او در ادامه بیان می‌کند: اگر دست‌اندرکاران سازمان اتوبوس‌رانی سری به ایستگاه‌های این خط بزنند، متوجه می‌شوند که ماندن ۴۵‌دقیقه در ایستگاه و در ادامه روبه‌رو شدن با اتوبوس شلوغ یعنی چه؟ اگر به فکر مردم هستید، بگذارید اتوبوس‌ها به همان روال عادی کارشان را انجام بدهند. از طرف دیگر چنانچه تعداد اتوبوس، کم است از همان‌هایی که قول داده‌اید تا آخر سال به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه می‌شود به این خط اختصاص دهید تا ما هم به‌موقع به کار و زندگی‌مان برسیم.

عباس اتحادی، رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در پاسخ به سابقه اجرای طرح نیم‌دور اشاره می‌کند: بیش از ۱۰ سال است که بنا به ضرورت در برخی خطوط اتوبوس‌رانی، طرح نیم‌دور را اجرا می‌کنیم.

اتحادی درمورد مزایا و نحوه عملکرد این طرح چنین بیان می‌کند: خطی که بنا به تراکنش‌های من‌کارت شهروندان ساعات اوج و تقاضای سفر درخورتوجهی از سوی شهروندان داشته باشد برای مدیریت موضوع، یکی دو خط را به اسم نیم دور، تعریف می‌کنیم بنابراین این طرح جدیدی نیست.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد تأکید می‌کند: این اتوبوس‌ها در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما فقط در ساعات پرتقاضا، اتوبوس مسیر کوتاه‌تری را طی می‌کند، آن هم بدون هیچ‌گونه تغییر مسیر از مبدأ مسافر را برمی‌دارد و به مقصد می‌رساند.

او در مورد گلایه‌های شهروندان از خط‌۹۵ می‌افزاید: این خط با یازده‌دستگاه ناوگان فعال با سر فاصله زمانی هجده‌دقیقه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند که شش دستگاه از ناوگان آن از پایانه سرافرازان به پایانه فردوسی به صورت رفت‌و‌برگشت تردد می‌کنند و همین‌طور پنج دستگاه از پایانه سرافرازان تا میدان فلسطین به صورت نیم‌دور به طور میانگین با فاصله زمانی پانزده‌دقیقه به شهروندان خدمات‌رسانی دارند.

اتحادی با بیان اینکه برای خطوط محوری سطح شهر، طرح نیم‌دور اجرا می‌شود، ابراز می‌کند: نیم‌دور برنامه جدید سازمان اتوبوس‌رانی نیست و در آن هیچ ایستگاهی حذف نمی‌شود. از سوی دیگر اینکه چه خطوطی نیم‌دور باشد، بر اساس حجم تقاضای مسافر به صورت میدانی تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد ادامه می‌دهد: در این طرح، بخشی از مسیر حذف می‌شود و به همین علت نیم‌دور نام‌گذاری شده است و اصلی‌ترین دلیل اجرای آن هم افزایش رضایتمندی شهروندان است تا با مدیریت ناوگان در ساعات اوج کار و در ایستگاه‌های خاص، کاهش سرفاصله ناوگان را رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
0
این مینی بوس هایی که سازمان اتوبوسرانی در بعضی خطوط مثل خط 1031 مشکینی به کار گرفته اصلا خوب نیست. اصلا بحث جداسازی آقایان از خانمها در اون رعایت نشده. البته که از مینی بوس های کوچک قبلی بهتره ولی باز هم مشکل داره. حداقل از اون مینی بوس هایی که دو تا در داره ، یکی ابتدا ویکی انتهای مینی بوس ، از اونا بکار بگیرین تا بشه فضای آقایون و خانمها رو جدا کرد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->