برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی، در حاشیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) جمعه ۱۸ آبان، آزمون جامع فیلم‌سازی و عکاسی انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود پیام تسلیت قالیباف به داود میرباقری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ایستگاه پایانی + اسامی برگزیدگان لوکوموتیوران سینمای انقلاب | یادی از «امیر قویدل» هنرمند مشهدی، به بهانه پانزدهمین سالروز درگذشتش نگاهی به نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای سی وچهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) جزئیات بخش ادبیات جشنواره هنر‌های شهری مشهد ۱۴۰۴ اعلام شد محمدجعفر یاحقی: زبان فارسی می‌تواند دریچه ارتباط ما با دنیا باشد حماسه ملی ایرانیان از نگاه یک ژاپنی | درباره کتاب «از شفاهی تا کتبی» از کومیکو یاماموتو ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار + زمان پخش پخش آنلاین «خون گرم» هم‌زمان با روز پرستار صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ «داوود میرباقری»، کارگردان سریال سلمان فارسی، عزادار شد «منوچهر شاهسواری» دبیر جشنواره فیلم فجر شد | تفکیک بخش ملی و بین‌المللی «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» مینی‌سریال می‌شود داوران ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) معرفی شدند فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۱۷ و ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش رونمایی از مجموعه شعر «عینک فوتوکروم» محبوبه راد در مشهد شب شعر طنز «حدیث قند» در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها
بیانیه کانون فیلم‌نامه‌نویسان:

هر نوع تلاش ساختارشکنانه به ضرر سینماست

  • کد خبر: ۲۶۳۷۶
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
هر نوع تلاش ساختارشکنانه به ضرر سینماست
کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در پی اتفاقات صنفی و درون‌خانواده‌ای سینما پس از وقوع کرونا، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به آن‌چه تلاش‌های ساختارشکنانه برای تضعیف اجماع صنفی در خانه‌ سینما می‌داند هشدار داد و خواستار ایجاد ساز و کار حمایتی فراتر از ظرفیت‌های موجود از سوی نهادهای مسئول برای اعضای خانواده‌ سینما شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن بیانیه ‌کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران به شرح زیر است: «ترکیب تهی از معنای در این برهه‌ حساس، با حاکمیت مرگ‌بار بیماری کووید ۱۹، معنایی واقعی پیدا کرده و به شکلی همگانی و بدون تبعیض، همه‌ی انسان‌ها در «برهه‌ای حساس» قرار گرفته‌اند. موقعیتی که می‌توان آن‌را بزرگ‌ترین بحران اقتصادی و اجتماعی جهانی که می‌شناسیم نامید؛ ناگوارترین سناریوی ممکن، سقوط تمدن انسانی به ژرفای پرت‌گاهی‌ست که برآورد و گمانه‌ی عواقب زیان‌بار آن هنوز غیرممکن است.

 

سینما به عنوان یک هنر-صنعت، چنان با شالوده‌های جهان مدرن آمیخته که سرنوشتش به فراز و فرود این موقعیت جهانی بستگی تام دارد. با وجود این‌که تمام مشکلات و معایب ساختاری‌اداری سینمای ایران پیش از همه‌گیری بیماری، هم‌چنان به‌جای خود باقی مانده، مدیریت سینما در این دوران، اهمیتی نزدیک به مرگ و زندگی یافته است. کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینما در این روزهای تلخ که زندگان آن بهار و مردگان‌ش تعزیتی ندارند، بر حفظ هماهنگی و هم‌گرایی میان همه‌ اصناف سینما و مدیریت آن در خانه سینما، به عنوان تنها گزینه معقول و ممکن تأکید می‌کند و هر نوع تلاش ساختارشکنانه را به ضرر سینما می‌داند.

 

کووید ۱۹ نشان داد ساز و کار اداره‌ سینما آمادگی مواجهه با بحرانی بزرگ را ندارد. بحث ناتوانی افراد نیست؛ صحبت بر سر ناکارآمدی آشکارشده‌ سیستم اداری موجود است. نه شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان، نه بقیه صنوف و نه هیئت مدیره‌ خانه‌ی سینما، نتوانستند حمایتی در خور از اعضای خود بکنند. این ناتوانی چیزی فراتر از خواست قلبی و اراده‌ افراد است؛ ضعف مالی بنیادین خانه‌ی سینما و اصناف آن، بزرگ‌ترین مانع در راه خدمت‌رسانی به اعضا است. 

 

اکنون که هم دانشمندان و هم متولیان بهداشت کشور، هشدار تداوم و بازگشت متوالی این بیماری را داده‌اند، لازم است ساز و کار حمایتی فراتر از ظرفیت‌های موجود برای اعضای خانواده‌ی سینما اندیشیده شود تا جهان پیش رو، بهتر و شریف‌تر و خردمندانه‌تر محقق شود. بدیهی‌ست کرده‌های نیک و بد ما در این روزهای ناگزیر، برای داوری ناگزیر ثبت خواهند شد و هیچ حسابی بدون تسویه شدن باقی نخواهد ماند.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->