میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها
مدیر پردیس سینمایی گلشن خبر داد

منتظر تصمیم شورای اکران هستیم

  • کد خبر: ۲۶۱۶۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
منتظر تصمیم شورای اکران هستیم
طبیعتا با آمدن دستورالعمل قطعی و نهایی برای بازگشایی سینماها، همه سینما‌های شهر فعالیتشان را آغاز خواهند کرد، اما باید ببینیم این فعالیت به چه شکلی پیش می‌رود.

امیری/ به گزارش شهرآرانیوز،دغدغه امروز سینماداران تنها داشتن مجوز برای بازگشایی سینماها نیست. آن‌ها فرض را بر این گذاشته‌اند که دستورالعمل نهایی بازگشایی سینماها هم بیاید، اما باز نمی‌توانند با اطمینان بگویند می‌توانند درِ سینما را به روی مردم بگشایند یا نه. موضوع از این قرار است که با‌توجه‌به پروتکل بهداشتی که برای سینماها فرستاده شده‌ است، سینماداران ملزم به رعایت مسائلی هستند. یکی از این موارد رعایت فاصله اجتماعی بین تماشاگر و در نتیجه سود پایینی است که عایدشان خواهد شد. این موضوع ممکن است باعث شود شورای اکران فیلم‌های خاصی را برای اکران در سینماها درنظر بگیرد تا کمتر دچار ضرر و زیان مالی شوند. بنابراین اینکه آیا شورای اکران می‌تواند فیلم‌های خوبی در اختیار سینماداران قرار دهد یا نه، یکی از مسائل مهم سینماداران است.


با فیلم‌های ضعیف سقوط می‌کنیم
مدیر پردیس سینمایی گلشن با اظهار نگرانی از پیش‌بینی‌ناپذیری شرایط می‌گوید: طبیعتا با آمدن دستورالعمل قطعی و نهایی برای بازگشایی سینماها، همه سینماهای شهر فعالیتشان را آغاز خواهند کرد، اما باید ببینیم این فعالیت به چه شکلی پیش می‌رود.
به گفته فرزین جیرانی مقدار فروش بحث مهمی است و از سوی دیگر تصمیم شورای اکران برای چگونگی تعامل با سینماداران هم تعیین‌کننده است. در واقع باید ببینیم شورای اکران چه تصمیمی دارد. اگر قرار باشد تعدادی فیلم ضعیف در اختیار ما گذاشته شود که بیشتر سقوط می‌کنیم تا صعود. بنابراین منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
جیرانی ادامه می‌دهد: بازهم می‌گویم اگر همه سینماداران احتمالا با بازگشایی سینماها موافقت کنند، ما هم بازگشایی می‌کنیم، اما این مهم است که چه بازخوردهایی بگیریم. یعنی باید ببینیم اتفاقات معمولی پیش می‌رود یا قرار است ضربه سنگین‌تری به لحاظ مالی بخوریم.


منتظر تصمیم شورای اکران هستیم
به گفته مدیر پردیس سینمایی گلشن تاکنون انجمن سینماداران تصمیماتی برای بازگشایی سینماها گرفته است، اما همه منتظر نظر شورای اکران هستند.
آن‌طور که جیرانی می‌گوید، هفته آینده جلسه‌ای به همین منظور و با حضور سینماداران در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان برگزار می‌شود که باید ببینیم چه نتیجه‌ای دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->