ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

استارت دختران با امید

  • کد خبر: ۲۶۹۵
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
استارت دختران با امید
گزارشی از اولین جلسه تمرین اولین تیم فوتبال بانوان بزرگ‌سال مشهد که تحت نظر سرمربی تیم ملی برگزار شد

مژده رنگیان - سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران این‌روزها میهمان مشهدی‌هاست و در تمرینات تیم فوتبال دختران استان حاضر شده است. این برای اولین‌بار در تاریخ ورزش خراسان رضوی است که نماینده‌ای از مشهد در لیگ فوتبال بانوان کشور حضور می‌یابد. اواخر همین ماه، لیگ دسته‌یک کشور قرار است به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود و هنوز درباره تعداد کل تیم‌ها، آمار دقیقی از سوی فدراسیون اعلام نشده است؛ ولی طبق آخرین اخبار، 12 تیم از سراسر کشور باید باهم به رقابت بپردازند تا تیم‌های برتر به لیگ برتر زنان صعود کنند، رقمی‌ که نسبت به سال گذشته سه‌برابر شده و سال پیش فقط 4 تیم از تمامی استان‌ها با یکدیگر رقابت کردند.

 

2 تیم همشهری و رقیب
در این دوره کرمانشاه میزبان استان‌های جنوبی و غربی خواهد بود، مازندران میزبان استان‌های شمالی و مرکزی کشور و بجنورد هم به احتمال زیاد میزبان استان‌های شرقی است. از مشهد 2 تیم اعلام‌آمادگی کرده‌اند، سایپا که از چند سال قبل در فوتبال و فوتسال بانوان حضور دارد و پارس نواب که هفته گذشته به فراخوان و برگزاری تست اقدام کرد. هفته آینده هم قرعه‌کشی لیگ دسته‌یک برگزار و آنجا مشخص می‌شود کدام یک از نمایندگان مشهد در بجنورد و کدام یک در مازندران باید به میدان بروند. رقابت‌ها به صورت مجتمع برگزار می‌شود و هر تیم احتمالا سه تا چهار بازی در این مرحله خواهند داشت.

 

غلبه انگیزه بر گرمای هوا
ساعت 10 صبح، زمین چمن 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد، میزبان دختران فوتبالیست بود؛ بهترین زمین مشهد برای دختران براساس همه معیارهای مسئولان. مریم آزمون کنار زمین ایستاده است و دختران برای گرم‌کردن وارد زمین می‌شوند و مربی، آن‌ها را برای تمرین آماده می‌کند. در همین حین بچه‌ها یکی‌یکی اضافه می‌شوند. برخی از آن‌ها چمدان‌به‌دست وارد ورزشگاه می‌شوند. از شهرستان‌های مختلف و مستقیم از پایانه مسافربری به‌سمت تمرین آمده بودند؛ بازیکنانی از نیشابور، چناران، بیرجند، شاهرود و ... .
نزدیک به 40 نفر در تمرین حضور داشتند. امروز با نخستین روز تست‌گیری این تیم در زمین چمن منتظری، زمین تا آسمان فرق می‌کند؛ از تعداد بچه‌ها تا کیفیت محل تمرین و بازی‌ها. بچه‌ها با انگیزه زیادی زیر آفتاب سوزان مردادماه پا به توپ می‌شدند و هرکدام می‌خواستند مقابل سرمربی تیم ملی عرض‌اندامی‌ داشته باشند و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. آزمون، بیشتر از یک مربی، مانند مادر مهربان و صبوری بود که به جدیت تمرین بچه‌ها را زیرنظر داشت و در میان تذکرهایش آن‌ها را با تعریف وتمجیدها شارژ می‌کرد و با زمین‌خوردن‌ها و آسیب‌ها نگران می‌شد.

 

قضاوت چهکندی در بازی دختران
سمانه چهکندی میهمان ویژه این تمرین بود. ملی‌پوش مشهدی فوتبال که 6مدال قهرمانی لیگ برتر را نیز در جیب خود دارد و توانسته است در این سال‌ها نام خراسانی‌ها و مشهدی‌ها را در فوتبال بانوان کشور به‌تنهایی زنده نگه دارد. گرم‌کردن به پایان می‌رسد و نوبت بازی می‌رسد. دختران به چند گروه تقسیم شده و 2 تیم اول وارد زمین می‌شوند. آزمون، از چهکندی که از روی سکوها تمرینات را دنبال می‌کرد، می‌خواهد بازی این 2 تیم را قضاوت کند و با سوت و توپ در میانه میدان قرار می‌گیرد. هلیا پیلتن، دختر نوجوان مشهدی، که او هم توانسته است پیراهن تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را بپوشد، یک ماهی می‌شود که به‌خاطر آسیب رباط پا نتوانسته است پابه‌توپ شود؛ اما امروز به خاطر علاقه و هم‌تیمی‌هایش برای دیدن تمرین آمده بود. به انتخاب داور او نیز به‌عنوان کمک داور در کنار زمین ایستاد تا آفساید‌ها را اعلام کند.

 

هدایت سایپا با سرمربی تیم ملی
بازی 2 تیم همه چیز داشت؛ از گل تا خطا و آسیب. آزمون و عباسی، مربی مشهدی تیم سایپا، بازی بچه‌ها را از کنار زمین به دقت دنبال کرده و در حین بازی به بچه‌ها نکاتی را گوشزد می‌کنند. دروازه‌بان‌ها بومی‌هستند و هرکدام تجربه و کارنامه خوبی در اختیار دارند. فاطمه میررزی، سرپرست تیم، از استقبال بچه‌ها رضایت دارد و بسیار امیدوار است که تیم بتواند راهی لیگ برتر شود. او می‌گوید: در این مسیر با سختی‌های زیادی روبه‌رو بودیم؛ اما خسته نشدیم و ادامه دادیم. برای حمایت نیز از همه نهادها مانند اداره کل و شهرداری، همراهی خواستیم. تمام هدف ما داشتن دختران و مادران آینده سالم ‌است. معتقدیم کاری که انجام می‌دهیم، به سلامت و نشاط جامعه کمک می‌کند.
میررزی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه 21 نفر قطعی تیم انتخاب می‌شوند، ادامه می‌دهد: خیلی خوش‌حال شدیم که مریم آزمون موافقت کرد و در این چند روز در کنار تیم بود و عملکرد بچه‌ها را زیرنظر گرفت که به ارتقای عملکرد بچه‌ها کمک بزرگی می‌کند. در ادامه راه نیز شادی مهینی، سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال دختران، هدایت تیم را برعهده خواهد گرفت. چند بازیکن دیگر نیز در رده بزرگ‌سالان باید از استان‌های دیگر جذب کنیم و تیم کامل بسته خواهد شد و پس از آن تمرینات فشرده را دنبال خواهیم کرد.

 

آزمون: دختران مشهد مرا شگفت‌زده کردند
مدرس کنفدراسیون آسیاست و به‌جز سرمربیگری تیم ملی بزرگ‌سالان ایران، به‌مدت 3سال هدایت تیم ملی بانوان کویت را نیز برعهده داشته است و گفته می‌شود ارتباط فامیلی دورونزدیکی با سردار آزمون دارد و این نشان می‌دهد فوتبال در خون خانواده آزمون جریان دارد. او که برای اولین‌بار است در مشهد تمرین می‌دهد، اظهار کرد: خراسان رضوی شش‌هفت‌بازیکن ملی‌پوش در رده نوجوانان دارد و تا‌به‌حال بازیکنان بسیار خوبی از خراسان به فوتبال ایران معرفی شده است که قطعا حضورشان باعث تغییرات خوبی هم در تیم‌های لیگی و هم‌تیم‌های ملی می‌شود.
او ادامه می‌دهد: تعدادی از بچه‌های نوجوانی که امروز در تمرین بودند، حتی توانایی بازی در تیم‌های بزرگ‌سالان را نیز دارند. فکر می‌کنم این تیم بسیار خوب است، بچه‌ها با علم فوتبال آشنا هستند و از سن پایین به آن می‌پردازند. نکات را سریع می‌گیرند و خیلی علاقه مند هستند و با پیگیری باشگاه سایپا برای داشتن یک تیم متحد، در قامت یک تیم صعودکننده به لیگ برتر می‌بینم؛ البته تیم باید با دو‌سه بازیکن باتجربه شارژ شود و در چند پست حساس بازیکن بگیرند. با این شرایط مطمئن هستم لیگ‌برتری می‌شوند و این هدف را در توان بازیکنان این تیم می‌بینم. حتی همین تیم می‌تواند از بسیاری از تیم‌های لیگ برتر ما بهتر بازی کند و از پدیده‌های لیگ کشور باشد.
آزمون خاطرنشان می‌کند: به هر حال تیم‌ها نیاز به حمایت دارند و این تیم نیز باید از نظر مالی شارژ شود و با داشتن اسپانسر بتواند چند بازیکن جذب کند. همین چمنی که تمرینات در آن برگزار شد، محصور شده است و جای بسیار خوبی برای دختران مشهد است. من از مسئولان شهر مشهد می‌خواهم این محل را در اختیار دختران فوتبالیست ما قرار بدهند تا به تمرین بپردازند و فوتبال بانوان این شهر را زنده کنند.
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان می‌گوید: این بچه‌ها با اینکه در سالن تمرین کرده اند، این‌قدر خوب بودند که ما را شگفت‌زده کردند و تعجب کردیم این‌قدر در چمن عملکرد خوبی دارند. همگی آن‌ها جوان و نوجوان هستند، انگیزه و انرژی دارند و تلاش می‌کنند. امروز انگیزه خیلی زیادی پیدا کردند و به من هم انگیزه ‌دادند. زمانی که تلاش این دختران و باشگاه برای حمایت از دختران را دیدم، اعلام کردم به دورترین جای ایران هم می‌روم. خوش‌حال می‌شوم که اگر تجربه و علمی‌درباره فوتبال دارم، بتوانم در اختیار مربیان و بچه‌های فوتبالیست قرار بدهم و به تیم دختران کمک کنم.
او با بیان اینکه حدود 40 دختر کمتر از شانزده‌هفده سال با علاقه بسیار از راه دور و نزدیک خود را به تمرین می‌رسانند، اضافه می‌کند: همگی آن‌ها سرمایه هستند و من می‌بینم که چقدر تلاش می‌کنند. دلم نمی‌آید به هیچ کدام از آن‌ها جواب منفی بدهم. اصلا نمی‌شود گفت شما خوب هستی و دیگری بد؛ چون همگی توانایی را دارند و فقط به تمرین و امکانات نیاز دارند. مطمئن هستم مشهد می‌تواند در فوتبال بانوان هم مانند دیگررشته‌ها تبدیل به قطب شود و منتظر دیدن این بچه‌ها در لیگ برتر هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->