جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم
سرخط خبرها

۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از زنان خانه‌دار خراسان رضوی بیمه هستند/ زنان خانه‌دار با پرداخت ماهانه ۲۲۰ هزار تومان، بیمه می‌شوند

  • کد خبر: ۲۷۰۷۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
  • ۱۰
۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از زنان خانه‌دار خراسان رضوی بیمه هستند/ زنان خانه‌دار با پرداخت ماهانه ۲۲۰ هزار تومان، بیمه می‌شوند
تمام زنان خانه‌دار ایرانی که شغل و کارفرما ندارند، در صورتی که سن آن‌ها بالای ۱۸ و نهایت ۵۰ باشد، می‌توانند خودشان را بیمه کنند.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز- جمشیدی، رئیس اداره فنی بیمه‌شدگان اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه تأمین آینده و پس‌انداز قابل اتکا برای زنان خانه‌داری که شاغل نیستند، از مهم‌ترین دغدغه‌هاست، افزود: در راستای رفع این دغدغه، سازمان تأمین اجتماعی، بیمه زنان خانه‌دار را ارائه کرده است. تمام زنان خانه‌دار ۱۸ تا ۵۰ سال، چه متأهل باشند و چه مجرد، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بیمه تأمین اجتماعی، با ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، زیر پوشش این بیمه قرار بگیرند.


وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر در استان مشمول بیمه زنان خانه‌دار هستند، خاطرنشان کرد: زنانی که شاغل نیستند یا رابطه استخدامی و مزدبگیری با کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی ندارند، زنانی که مدتی مشغول‌به‌کار بوده‌اند و سابقه پرداخت حق بیمه دارند، اما آن را ادامه نداده‌اند، می‌توانند از بیمه زنان خانه‌دار و مزایای آن بهره‌مند شوند. اگر مدتی در جایی شاغل بودند و چند سالی سابقه پرداخت حق بیمه دارند، اما این سابقه را ادامه ندادند تا بتوانند بازنشسته شوند، می‌توانند به راحتی با بیمه زنان خانه‌دار سابقه‌شان را ادامه دهند.

 

زنان خانه‌دار می‌توانند با پرداخت ۲۲۰ هزار تومان سابقه کار کسب کنند


وی درباره شرایط بیمه زنان خانه‌دار گفت: سازمان تأمین اجتماعی ۳ مدل بیمه را برای زنان خانه‌دار در نظر گرفته است؛ نوع اول با حق بیمه ۱۲ درصد که شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود و نرخ حق بیمه برای این افراد در ماه‌های ۳۱ روزه سال ۹۹، ۲۲۷ هزار تومان است، نوع دوم با حق بیمه ۱۴ درصدی شامل بازنشستگی و فوت با نرخ ۲۶۵ هزار تومان و نوع سوم که کامل‌ترین است با حق بیمه ۱۸ درصدی شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی و با نرخ ۳۴۱ هزار تومان است. افراد مختارند خودشان حق بیمه‌شان را پرداخت کنند و حداقل یک ماه و حداکثر ۱۲ ماه را برای پرداخت حق بیمه انتخاب کنند.

 

به گفته وی، اگر دفترچه درمان بخواهند، مبلغی را باید به عنوان سرانه درمان پرداخت کنند که بر اساس نرخ سال ۹۸، مبلغ ۴۹ هزار تومان است. همچنین بیمه فرزندان و دفترچه درمان آن‌ها نیز اختیاری است.

 

زنان خانه‌دار مشمول عام قانون تأمین اجتماعی هستند


جمشیدی در ادامه با اشاره به اینکه زنان خانه‌دار زمانی که حق بیمه را واریز کردند، مشمول عام قانون تأمین اجتماعی می‌شوند، ادامه داد: کسانی که ۱۲ درصد را انتخاب کنند، باید حق بیمه خود را تا زمان بازنشستگی واریز کنند، اما کسانی که ۱۴ درصد را انتخاب کنند، اگر بعد از یک‌سال فوت کنند و فرزند دختر یا پسر تحت تکفل داشته باشند، مستمری مادام‌العمر برایشان برقرار می‌شود و کسانی که ۱۸ درصد حق بیمه را واریز کنند، اگر بعد از یک‌سال فوت کنند، مستمری مادام‌العمر برای فرزندان تحت تکفلشان برقرار می‌شود و اگر دچار بیماری صعب‌العلاج شوند و بعد تأیید در کمیسیون پرشکی تأمین اجتماعی ازکارافتاده کلی شوند، برایشان حقوق مادام‌العمر برقرار می‌شود.


به گفته وی، زنان خانه‌دار اگر حق بیمه واریز کردند، حداقل در سن ۵۰ سال با ۳۰ سال سابقه بیمه و در ۵۵ سال با ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شوند و کسانی که سنشان بیش از ۵۵ سال باشد، به نسبت سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند بازنشست شوند. اگر ۱۰ سال سابقه داشته باشند، ۱۰ روز حقوق و اگر ۱۵ روز سابقه داشته باشند، ۱۵ روز حقوق و به نسبت همین روز سابقه، به آن‌ها حقوق پرداخت می‌شود.



نحوه پرداخت حقوق و مستمری به زنان خانه‌دار


رئیس اداره فنی بیمه‌شدگان اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر افرادی ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشند و ۵۵ سال سن داشته باشند، یک ماه حقوق حداقل زمان برقراری مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شود که یعنی حقوق کامل. مثلا اگر ۲۰ سال سابقه داشته باشند، حقوق یک ماه کامل ۳۰ روزه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان تصور می‌کنند، چون به تبعیت از همسرشان دفترچه درمان دارند، خودشان هم بیمه‌اند، درحالی که یک تصور اشتباه است، گفت: درست است که زنان با این دفترچه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند، اما نمی‌توانند از حقوق و مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند. اگر زنان خانه‌دار با سازمان قرارداد ببندند، پس از رسیدن به سن بازنشستگی می‌توانند حقوق دریافت کنند و کمک حال اقتصاد خانواده باشند. حتی اگر همسر هم فوت کرد، هم می‌‍ توانند مستمری همسر و هم حقوق بازنشستگی خودشان را دریافت کنند.

 

به گفته وی، کسانی که ۵۰ سال به بالا هستند و حداقل سابقه بیمه حتی به اندازه ۲ سال داشته باشند، می‌توانند بیمه زنان خانه‌دار شوند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ۵٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ۵٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد. به‌طور مثال در صورتی که متقاضی در زمان درخواست قرارداد بیمه ۵۵ سال سن داشته باشد، باید دارای ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد. در صورتی که قبل از انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار سابقه بیمه داشته باشند، تمام سوابق قبلی نیز هنگام بازنشستگی محاسبه می‌شود.



خانه‌داری یک شغل محسوب می‌شود


رئیس اداره فنی بیمه‌شدگان اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی با ابراز خرسندی از اینکه خانه‌داری را به عنوان یک شغل برای زنان پذیرفته‌اند، گفت: همین بیمه را اگر مردان خواسته باشند، باید کسب‌وکار و شغلی داشته باشند و حال آنکه برای زنان این محدودیت پذیرفته نیست و با پرداخت اندک مبلغی در ماه می‌توانند آینده خود را تضمین کنند.


جمشیدی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از زنان خانه‌دار خراسان رضوی بیمه هستند، بیمه‌ای که نوپاست و برای زنانی که می‌خواهند آینده‌ای داشته باشند، پشتوانه آینده آن‌هاست. ضمن اینکه بهره‌مندی از امتیاز‌های دفترچه درمانی در صورت واریز حق سرانه درمان به این گروه تعلق می‌گیرد.


وی در ادامه با بیان اینکه متقاضی بیمه زنان خانه‌دار در صورتی که پدر خانواده پوشش بیمه‌ای نداشته باشد، می‌تواند با پرداخت حق سرانه درمان، فرزندان خود را بیمه درمانی کنند، خاطرنشان کرد: البته زنان مجرد هم می‌توانند درخواست بدهند و از این فرصت بهره‌مند شوند. دختران مجرد که به واسطه پدر خود دارای دفترچه درمان شده‌اند، در نظر داشته باشند داشتن دفترچه درمانی به معنای محاسبه سابقه پرداخت حق بیمه برای آن‌ها نیست و دختران مجرد نیز با پرداخت حق بیمه به صورت مستقل خود را بیمه کنند تا از مزایای مستمری در آینده برخوردار شوند.


به گفته وی، متأسفانه افراد بر این تصورند که، چون به واسطه پدر یا همسر دفترچه درمانی دارند، سابقه‌ای برای آن‌ها منظور می‌شود، درصورتی که این افراد فقط به عنوان یک فرد تحت تکفل دفترچه درمانی دارند و از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند و به هیچ عنوان سابقه‌ای برای آن‌ها لحاظ نمی‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
1
2
گفتم اینا کاری به نفع مردم بدبخت نمیکنن هر چیزی جدا هزینش حساب میکنن که اخر سربه فلک بکشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
3
خوشم میاد به عناوین مختلف ملت راچپاول میکنیدجالبش اینجاست که مهندسی شده است بااینکاردرواقع سودپولشون رابهشون میدهید ،،
اگرنیت خیربود تجارت نبودبایدباچنین پرداخت بمانند کلیه مزایای بیمه کارگری بهشون خدمات داده میشد ولی به باورمن دقیقا مهندسی شده است روحت شاد محمدرضاپهلوی اگرچندسال دیگرمانده بودی کل جامعه ایرانی بیمه تکمیلی درمانی بازنشستگی شده بودند این قانون رابه جد پیگیربود که آینده کلیه ایرانیان را ازمحل فروش نفت تامین نماید ولی ازآن پس هزاران میلیاردنفت فروخته شدکلی تورم وگرانی وباج وخراج به جماعت ایرانی تحمیل شد آینده جماعت خودی هاتامین شدفرزندان ونوادگان خودشان نه این ملت بدبخت هرروزفقیروفقیرترشدن ازبس دست توجیب ملت شدن لعنت خداوطبیعت بر خوتان واجدادتان نه تنها خدمتی دراین چهل سال نکردید بلکه ثمره زحماتشان راهم مهندسی شده باجریان سازی وفریب دادنشان ازشون گرفتید برای نمونه بنده با 54 سال سن نه بیمه ای نه خونه ای با چندتا بچه وزن وزندگی هنوز مستاجرم و فاقد شغل ثابت وبازنشستگی جز نیروهایی صنعتی بودم که خودم تنهای مشغول بکارم بودم امثال من خیلی هاهستندمن اگر بجای دولت بودم پرداخت یارانه ها راقطع میکردم بجاش اون پولی که میخواستم سالانه بابت اینکاربه ملت بدهم را نمیدادم توی زیرساختها سرمایه گذاری میکردم ولی کل جامعه رابیمه تکمیلی میکردم لعنت به طراح این یارانه گدا پروری اگر اینکارو اون زمان میکردند این همه نقدینگی توی جامعه تزریق نمیشدکه تورم ایجاد کنه بااین کاری که گفتم طی این ده سال میلیونها اشتغال ایجاد میشد تورم هم مهار میشد امان ازدست جهل ونادانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
1
واقعا که یک مشت مسئولین بی عقل وبه درد نخور که باتظاهرنمایی بدون علم ودانش پست گرفتند زنان خانه دار شوهری دارند که خرجشان رابدهند یابازنشستگی شوهران فوت شده خود رابگیرند نمی گویم نیاز نیست ولی الویت با مردان جوان بدون کاروسرمایه است که بیمه شوند ایران مگر نفقه برعهده مردنیست ومسئول شناخته نمیشود چقدر جوان بیکار وبدون بیمه داریم که سن شان همینطور بالا میرودواز بیکاری به اعتیاد کشیده میشوند یک فکری برای انهابکنند خانواده چگونه میتوانددر کنار خرجهای دیگر پول زیاد بیمه تامین اجتماعی جوانان پسر بیکار خود رابدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
ؤاقعان زنها خیلیبدبخت هستند الانکه اجازه داد نشده همه چیز زن رامیگ ند میروند وای بحال روزی که ه‍ر وقت دلشان خواستبخواهندطلاق بدهند من به خانمها نصیحت میکنم که خانمها فکرخودتان باشید واسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
خیلی خوبہ بی فکر زنان خانہ دار ھستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
خیلی خوبہ بی فکر زنان خانہ دار ھستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
خیلی خوبہ بی فکر زنان خانہ دار ھستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
خیلی خوبہ بی فکر زنان خانہ دار ھستید
Mas
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
چقدر دولت دلش برای ملت میسوزه عجب دولت ناپاکی داریم والا.هم از توبره میخوره هم آخور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
ما زنان ودختران اگه ماهی 220هزار میداشتیم از زمین به هوا میپریدیم ماذکه خود متکی به سرپرست کمیته امدادی که خودمحتاج نان شبش هست چطور ماهی 220واریز کنیم؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->