وطن یعنی سه سرباز جشنواره فیلم موبایلی «یک دقیقه قرنطینه» تا آخر خرداد تمدید شد ۱۴ نامزدی در بفتا برای «چرنوبیل» و یک رکورد تازه روحانی شیعه‌ای که با بانوان خارجی دست می‌داد کیست؟ امتحانات نهایی کلاس‌ دوازدهمی‌ها از فردا آغاز می‌شود عزم در جهت تحقق رهنمود‌های رهبری در زمینه تحول آموزشی گلباران مزار شهدای ۱۵ خرداد+کلیپ لغو احتمالی تئاترهای خراسان رضوی تا پایان سال/لغو ۲۹ تئاتر از ابتدای شیوع کرونا مهاجرت دو خبرنگار صدا و سیما به لندن (ایران‌اینترنشنال)+عکس تکمیل ۹۳ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع آیا حضور بزرگان سینما در خانه‌ها تکرار می‌شود؟ توصیه به خانواده‌ها برای کاهش اضطراب امتحانی فرزندان وزیر ارشاد: پیش‌نویس سند ارتقای فرهنگ وقف تهیه شد فهرست فیلم هایی که قرار بود در جشنواره کن ۲۰۲۰ رقابت کنند، اعلام شد سینما در اندیشه امام / نگرش امام به سینما از ورود نگاه‌های رادیکالی جلوگیری کرد زیرِ سرنیزه‌ی تاتار چه حالی داری؟ شبکه دو سریال «سامو بندری» را از ۱۸ خرداد پخش می کند سمفونی وداع/ قطعاتی پیرامون ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) از تولیت آستان قدس به جز همدلی، همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندیدم بهروز افخمی: بعد از ۱۶ سال احتمالا فیلم «فرزند صبح» به صورت مجازی اکران می‌شود
خبر ویژه

هستیم بر آن عهد که بستیم

  • کد خبر: ۲۷۵۹۷
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
هادی فیاضی - مدیرمسئول روزنامه شهرآرا

در عصر ارتباطات، رسانه ابزار انتقال پیام و خبر است و مهم‌ترین عامل تأثیر رسانه بر افکار عمومی، اعتماد است. اعتماد عمومی چالش تنها رسانه‌ها نیست، بلکه همه ارکان کشور در کارکردها و حوزه‌های مختلف به آن نیاز دارند.
سازمان‌ها برای رسیدن به این گنج بزرگ باید مسیری را انتخاب کنند که هدف و مقصدش خدمت به مردم است. اگر اعتماد مردم به سازمان‌ها شکل نگیرد، هر تلاشی محکوم به شکست است.
این روزها اتفاقا نیاز بیشتری به اعتماد و جلب افکار عمومی در جامعه حس می‌شود. برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی و معضلات اجتماعی‌فرهنگی زمانی امکان‌پذیر است که مردم احساس کنند مدیران و تصمیم‌گیران برای حل مشکلات جامعه هدفمند و بابرنامه هستند و از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. تنها راه خروج از شرایط سخت اعتماد است.
رسانه‌ها نیز به همان میزان که برای ارتباط با مردم نیاز به اعتماد دارند، در شکل‌گیری آن بین حاکمیت و جامعه نقش مهم و اساسی دارند. استفاده درست از ظرفیت رسانه‌های شناسنامه‌دار برای ارکان مختلف کشور می‌تواند زمینه‌ساز تحولات مهمی باشد.
اما در این بین نگاه به رسانه‌ها نیز نیازمند تغییرات اساسی است. حاکمیت باید رسانه‌ها را تقویت کند و آن‌ها را امین و در کنار خود بداند. از سوی دیگر رسانه‌ها نیز باید زبان گویای مردم باشند و برای اعتمادسازی در کنارشان باشند و بمانند.
امروز مهم‌ترین نیاز مردم، رسانه و حاکمیت اعتماد است. عبور از شرایط سخت، همدلی و هم‌زبانی می‌طلبد و این شرایط دور از دسترس نیست.
در آستانه ورود به دوازدهمین سال انتشار روزنامه شهرآرا، با مخاطبان و همراهانمان تجدیدپیمان می‌کنیم که همواره تلاش ماست با صداقت رسانه‌شان باشیم. رسانه مردم مشهد باشیم و برای حفظ و تقویت اعتمادی که همشهریان مشهدی به شهرآرا داشته‌اند، تلاش کنیم و قلم بزنیم. از «جوانی» روح ارزشمندی که بر شهرآرا حاکم است، بهره بگیریم و برای شهر امید و زندگی رسانه مردم بمانیم.

برچسب ها: رسانه شهرآرا مشهد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
توجه : نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمیشود.
سرخط خبرها

{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}