استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

میدانی برای ورزش شبکه استانی

  • کد خبر: ۲۷۶۰
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
میدانی برای ورزش شبکه استانی
حمیدرضا معصومیان

اول/ امروز، نهم مردادماه، روز ملی صدا‌وسیماست. بزرگ‌ترین رسانه کشور به مدد امتیازات ویژه‌ای که دارد، همچنان مورد استقبال مردم است. با اینکه این رسانه در سال‌های اخیر، هم به‌شدت از سوی فضای مجازی و تلویزیون‌های خارجی تهدید شده و هم به‌دلیل برخی سیاست‌ها از میزان محبوبیتش کاسته شده است، هنوز مرجعی مهم برای مردم به‌شمار می‌آید. باوجود پیدایش انواع و اقسام کانال‌های ماهواره‌ای و مجازی که بسیاری از خط‌قرمزهای رسانه ملی را ندارند، تلویزیون هنوز می‌تواند با یک برنامه خوب، میلیون‌ها نفر را مجذوب خود کند؛ درست مثل آنچه در برنامه90، خندوانه و این اواخر عصر جدید دیده‌ایم.
دوم/ نقش برنامه‌های ورزشی در جذب مخاطب برای صداوسیما انکارناپذیر است و پربیراه نیست اگر بگوییم بیشتر مخاطبان رادیو و تلویزیون ایران، علاقه‌مندان ورزشی هستند. موج بهادادن به رویدادهای ورزشی که چند‌سالی است سیاست صداوسیما شده، در این سال‌ها به مراکز استان‌ها رسیده است و حالا غیر از پخش مستقیم مسابقات ورزشی مهم، برنامه‌های ورزشی مختلفی نیز در استان‌ها ساخته می‌شود که گاه تنه ‌به ‌تنه برنامه‌سازان پایتخت می‌زند.
سوم/ جمعه این هفته برنامه ورزش خراسان رضوی یکی از دیدنی‌ترین شب‌های خود را سپری کرد؛ جایی که دو مدعی جدی این‌روزهای والیبال خراسان رضوی رودرروی یکدیگر مناظره‌ای جذاب را رقم زدند. خارج از اینکه حق با کدام طرف بود، آنچه مردم در این برنامه دیدند، یک گفت‌وگوی داغ بود که برخلاف گذشته نه با صحبت‌های مجری برنامه بی‌جهت قطع می‌شد و نه از اتاق فرمان با پخش میان‌برنامه‌های مختلف، سکته می‌کرد. اتفاقی که در این برنامه افتاد، یکی از برنامه‌های ورزشی قدیمی مراکز استان‌ها را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت و نشان داد اگر فضا و شرایط مهیا باشد، ورزش صداوسیمای خراسان رضوی برای مردم‌پسند‌شدن، کم از همتایان پایتخت‌نشین خود ندارد.
چهارم/ برای نوشتن یادداشتی در تقدیر آنچه جمعه‌شب در تلویزیون خراسان رضوی روی داد، شاید امروز اندکی دیر است؛ اما به‌مناسبت روز صداوسیما، از این اتفاق خوب نوشتیم که بگوییم ورزش صداوسیمای خراسان رضوی یک سر‌وگردن از سایر مراکز استان‌ها بالاتر است. برای اثبات این ادعا کافی است جست‌وجویی ساده در شبکه‌های استانی داشته باشید تا خودتان این فاصله بزرگ را درک کنید. بااین‌همه معتقدیم آنچه در صداوسیمای خراسان رضوی با همه برتری‌هایش نسبت به بقیه کشور روی می‌دهد، با چیزی که ایده‌آل مردم است، هنوز فاصله‌ای ژرف دارد و برای پرکردن این چاه عمیق، شاید هیچ‌چیز بهتر از میدان‌دادن نباشد؛ میدانی که جمعه‌شب بارقه‌ای از آن را در سیمای استانی دیدیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->