سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

احتیاط، عامل مؤثر در پیشگیری از سرقت

  • کد خبر: ۲۸۳۴۵
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
احتیاط، عامل مؤثر در پیشگیری از سرقت
سرهنگ خلیل صالحی - نماینده کلانتری سجاد
با افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در ماه‌های اخیر، احتمال افزایش سرقت‌های گوشی همراه در شهر به‌ویژه در محله‌های پررفت و آمد نظیر محله سجاد ممکن است افزایش یابد و متأسفانه بی‌احتیاطی شهروندان کار دست آنان می‌دهد. بر این اساس بهترین راه مصونیت از سارقان گوشی در خیابان‌ها هوشیاری کامل شهروندان به اطرافشان است. به این ترتیب راهکار‌هایی وجود دارد که اگر شهروندان به آن‌ها توجه داشته باشند تا حدود بسیاری می‌توان از وقوع چنین حادثه‌ها و سرقت‌های گوشی همراه پیشگیری کرد. در ذیل به مواردی از این نظیر اشاره شده است که کافی است شهروندان کمی آن‌ها را جدی بگیرند و رعایت کنند.
 بیشتر سارقان زمانی دست به گوشی‌قاپی می‌زنند که فرد محو کارکردن با تلفن همراه خود است یا در حال مکالمه با تلفن خود است؛ بنابراین افراد باید از صحبت طولانی یا بازی‌کردن با گوشی همراه خود در خیابان خودداری کنند.
در مواردی که افراد ناچار هستند با تلفن همراه خود در خیابان صحبت کنند و مکالمه داشته باشند، بهتر است گوشی همراه را در دست نگیرند بلکه از هندزفری و وسایل مشابه آن استفاده کنند. ضمن اینکه در هنگام مکالمه باید دقت کنند که گوشی همراه خود را در سمت دیوار قرار دهند و از آن سمت گفتگو کنند.
شهروندان باید بدانند از نگهداری فایل، اسناد و اطلاعات شخصی و محرمانه و هر گونه عکس و فیلم خصوصی در تلفن همراهشان خودداری کنند و در هنگام خرید گوشی همراه نیز از فروشندگان معتبر خریداری کنند و حتما سریال گوشی و جعبه را با گوشی همراه خریداری شده مطابقت دهند.
افراد سعی کنند در خیابان‌ها و مکان‌هایی که امکان سرقت گوشی زیاد است با تلفن همراه خود خیلی کار نکنند. همچنین هنگام حضور در مکان‌های عمومی، مغازه‌ها و رستوران‌ها به هیچ وجه تلفن همراه خود را روی میز قرار ندهند. بخش زیادی از گوشی‌قاپی در مکان‌های عمومی به دلیل گذاشتن تلفن همراه روی میز یا مکان‌های مشابه است.
مردم باید توجه داشته باشند که در کوچه‌ها و خیابان‌های تاریک و خلوت تلفن همراه خود را از کیف یا جیب‌های خود بیرون نیاورند و اگر تلفن همراه گران‌قیمتی دارند، سعی کنند در مکان‌های عمومی آن را در معرض دید همگان قرار ندهند، زیرا برخی سارقان ممکن است در مکان‌های عمومی آن‌ها را رصد کنند.  
آقایان در مکان‌های شلوغ و مراکز پرتردد تلفن همراه خود را در جیب پشتی شلوار خود قرار ندهند و بانوان هم توجه داشته باشند که تلفن همراه خود را در جیب‌های بزرگ مانتوی خود قرار ندهند. بانوانی که تلفن‌های همراه خود را در کیف دستی خود قرار می‌دهند باید از بسته بودن زیپ کیف خود مطمئن شوند و مراقب کیف دستی خود باشند.
در ماشین زمانی که شیشه خودرو پایین است و فرد در حال کارکردن با تلفن همراه خود است، امکان سرقت گوشی زیاد است، در نتیجه افراد باید شیشه خودرو را بالا ببرند و سپس با تلفن همراه خود کار کنند.
 شهروندان باید دقت داشته باشند که در هنگام پیاده‌روی از حاشیه خیابان‌ها تردد نکنند بلکه به پیاده‌رو بروند و همواره کیف دستی یا تلفن همراه و سایر وسایل را به سمت خیابان نگیرند.
در مکان‌های عمومی به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهند. ضمن اینکه از آویزان‌کردن کیف خود به پشت صندلی در رستوران‌ها و... خودداری کنند.
نر‌م‌افزار‌های ردیابی گوشی را نیز فعال کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->