استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

زورگیری به وقت نوجوانی

  • کد خبر: ۲۴۹۶۴
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
زورگیری به وقت نوجوانی
پلیس مشهد گردانندگان باند سارقان کم سن و سال را دستگیر کرد
محمدجواد ابوعطا/شهرآرانیوز - صدای دورگه‌اش، میان نوجوانی و جوانی سرگردان بود. از جای زخم‌های ساختگی روی صورتش معلوم بود که می‌خواهد بزرگ‌تر از سنش باشد. اتهامش زورگیری خشن و سرقت به عنف بود، هرچند باورش برای مأموران سخت بود، اما شواهد و ادله موجود روایت متفاوتی از زندگی این پسر نوجوان داشت. او در مقابل کارشناسان پلیس دوستانش را معرفی کرد، ۲ پسر کم سن و سال دیگر که با هم نقشه سرقت‌ها را کشیده و انجام داده بودند.
این پرونده، با اعلام چند مورد گوشی‌قاپی و زورگیری با سلاح سرد در بولوار وکیل‌آباد، کوثر، امامت، قاسم‌آباد و کوهسنگی آغاز شد. بررسی گزارش‌ها نشان داد که سارقان ۳ نفر بوده‌اند. ۲ نفر از شاکیان نیز اعلام کردند که چهره سارقان را دیده‌اند، آن‌ها کم‌سن و سال بوده و با موتورسیکلت از صحنه جرم فرار کرده‌اند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد، دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد و گروهی از مأموران تجسس کلانتری سجاد مشهد، تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان را آغاز کردند.

سرقت با مظلوم‌نمایی
مأموران تحقیقاتشان را آغاز کردند. اظهارات ۲ نفر از شاهدان نشان داد که پسری نوجوان با نزدیک شدن به آن‌ها اعلام کرده که باید فوری به مادرش زنگ بزند، ولی تلفن همراه ندارد. او از این افراد تقاضا می‌کند تا گوشی‌شان را در اختیارش بگذارند. پسر نوجوان با گرفتن شماره‌ای، به ظاهر شروع به صحبت با فردی در آن سوی خط می‌کند و هم‌زمان فاصله‌اش را با صاحب گوشی بیشتر می‌کند و در یک فرصت طلایی با پریدن روی ترک یک موتور‌سیکلت در حاشیه خیابان از محل می‌گریزد.
چند نفر دیگر از شاکیان در برگه شکایت‌نامه‌شان نوشته بودند که در حاشیه خیابان در حال صحبت با تلفن همراه بوده‌اند که ناگهان راکبان یک موتورسیکلت که خلاف جهت آن‌ها در حرکت بوده‌اند، گوشی را از دستشان قاپیده و متواری شده‌اند.

شناسایی سارقان تازه کار
گروه تجسس کلانتری سجاد با اطلاعات و سرنخ‌هایی که به دست آورده بودند، تمام توان خود را به کار گرفتند تا با شناسایی این افراد، جلوی سرقت‌های بیشتر را بگیرند. بررسی‌های میدانی با توجه به منطقه جغرافیایی وقوع جرم، منجر به چهره‌زنی یکی از سارقان شد. بررسی مشخصات این فرد با بانک سارقان سابقه‌دار هیچ‌گونه مطابقتی در پی نداشت و مأموران متوجه شدند که احتمالا با گروهی از سارقان تازه‌کار سر و کار دارند.
این پرونده از آنجا حساسیت بیشتری پیدا کرد که یکی از شاکیان اعلام کرد، ۳ پسر نوجوان در بولوار کوثر راه او را سد کرده و با دردست داشتن قمه، گوشی او را زورگیری کرده و با موتورسیکلتی فرار کرده‌اند.

دستگیری اولین نوجوان
مأموران موفق شدند در عملیاتی پوششی فرد شناسایی شده را در بولوار امامت مشهد دستگیر کنند. پسر نوجوان هنگام دستگیری چیزی را درون جوی آب انداخته بود که بعد مشخص شد، یک قبضه چاقو بوده است. در بازرسی بدنی متهم نیز یک بسته موادمخدر غیرقابل توزین از نوع حشیش کشف شد.
با انتقال متهم به کلانتری، کارشناسان پلیس کلانتری سجاد صحبت‌های خود را با او آغاز کردند. مأموران در ادامه او را متقاعد کردند که دیگر همدستانش را معرفی کند. پسر نوجوان که چاره دیگری نداشت، علاوه بر معرفی ۲ نفر از دوستانش که با هم این سرقت‌ها را انجام داده بودند، آدرس محل اختفای آن‌ها در بولوار بهمن را نیز به پلیس داد.
مأموران با دریافت این اطلاعات، بلافاصله عملیاتی پوششی برای دستگیری این متهمان را آغاز کردند و توانستند آن‌ها را نیز دستگیر کنند.

اعتراف به ۶ فقره سرقت
فرمانده انتظامی مشهد درباره دیگر جزئیات این پرنده اعلام کرد: ۳ پسر نوجوان در ادامه تحقیقات، به ۶ فقره گوشی‌قاپی و زورگیری اعتراف کردند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی با اشاره به شگرد مظلوم‌نمایی متهمان و درخواست گوشی از عابران پیاده گفت: این شگرد هر چند قدیمی است، اما همچنان موجب فریب شهروندان می‌شود.

مراقب فرزندانتان باشید
رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: این پرونده هشداری برای خانواده‌هاست، به ویژه که تعطیل شدن زودهنگام مدارس را نیز پیش رو داریم. اگر خانواده‌ها مراقبت بیشتری از فرزندانشان نداشته باشند و به دوستان و اطرافیان آن‌ها بی‌توجه باشند، موقعیت برای بزه‌کاری فرزندانشان مهیا می‌شود.
سرهنگ صارمی ساداتی از خانواده‌ها خواست تا در فضایی دوستانه و سرشار از اعتماد، کنترل و نظارت صحیح و درستی بر رفت و آمد فرزندان خود داشته باشند و در مورد رفتار‌های مخاطره‌آمیز آگاهی‌های لازم را به آنان ارائه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->