پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

تداوم کاهش قیمت خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی+ قیمت

  • کد خبر: ۲۸۴۵۸
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
تداوم کاهش قیمت خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی+ قیمت
به اعتقاد کارشناسان، اگر بازرسی‌ها تداوم داشته باشد، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی بازار خودرو حاکی از تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست و همچون هفته‌های گذشته خرید و فروش‌ها در حداقل خود است.

این روند کاهشی که در هر سه دسته خودرو‌های داخلی، مونتاژی و خارجی دیده می‌شود، قدرت چانه زنی اندک مشتریان بازار را بالا برده و می‌توانند خودرو‌ها را به قیمت‌های دلخواه خود خریداری کنند.

به گفته کارشناسان، تشدید بازرسی‌ها از انبار‌ها و پارکینگ‌ها سبب شده تا آن‌هایی که خودرو را به قصد سرمایه‌گذاری در ماه‌های گذشته خریداری و انبار کرده بودند، فروشنده شوند.

به اعتقاد کارشناسان، اگر بازرسی‌ها تداوم داشته باشد، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

امروز در گروه سایپا هر دستگاه سایپا ۱۱۱ به ۷۰.۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ به ۶۵ تا ۶۶ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۷۴ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۸۳ میلیون تومان، ساینا ۸۶ میلیون تومان و کوئیک ۹۲.۵ میلیون تومان رسید.

همچنین در گروه ایران خودرو هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۱۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به ۱۱۰ تا ۱۱۱ میلیون تومان، پژو پارس ۱۳۵ میلیون تومان و سمند ال. ایکس ۱۱۴ تا ۱۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه سراتو شرکتی سایپا ۴۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به ۵۰۰ میلیون تومان، چانگان سی. اس ۳۵ به ۲۷۰ میلیون تومان، جک اس ۵ به ۴۰۵ تا ۴۱۰ میلیون تومان و هایما اس ۷ به ۴۱۵ تا ۴۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

کارشناسان می‌گویند با وجود روند صعودی قیمت ارز در هفته‌های گذشته، اما از آنجایی که تقاضا برای خرید کم است قیمت خودرو‌های خارجی نیز شیب نزولی به خود گرفته و ترس از بازرسی پارکینگ‌ها سبب شده تا افرادی که خودرو در اختیار داشتند، به فکر فروش باشند.

برخی نمایشگاه‌داران خودرو‌های خارجی به ایرنا گفتند که از ۲۲ اردیبهشت ماه تاکنون بیکار در نمایشگاه‌های خود نشسته اند و حتی یک مورد معامله نداشته اند.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: خودرو یک کالای مصرفی است و فقط افزایش سوداگری‌ها می‌تواند آن را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کند.

وی پیش‌بینی کرد که در صورت تداوم نظارت بر عملکرد خودروسازان و نظارت بر فروش خودرو‌ها و همچین جلوگیری از فروش خودرو‌ها به صورت «ویرایشی»، بازار شکل عادی و واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

پیش‌تر شرکت‌های خودروساز محصولات خود را به شکل کارتکسی به نمایندگی‌ها می‌فروختند (بسته‌ای که برای مثال، شامل سه پراید و دو سراتو می‌شد). پس از اعتراض فعالان بازار به این شیوه، فروش کارتکسی متوقف و فروش ویرایشی جایگزین آن شد. در این شیوه پول و مشخصات خریدار گرفته می‌شود و پس از یک هفته یا ۱۰ روز خودرو پلاک شده تحویل داده می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->