بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت

  • کد خبر: ۲۹۰۰۲۱
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت
مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت بهنگام مراقبت‌های بارداری در پنج سال اخیر، منجر به کاهش چشمگیر و ۴۰ درصدی میزان مرگ و میر مادران باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان افزود: اکنون میانگین شاخص مرگ و میر مادران باردار در سطح کشور نزدیک به ۵۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که این میزان در خراسان رضوی با ارائه خدمات و مراقبت‌های بارداری، به کمتر از ۳۰ در ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دریافت مراقبت‌های به هنگام بارداری از جمله مراقبت‌های پیش بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان سبب شناسایی عوارض دوران بارداری و کاهش بیش از ۶۵ درصدی این عوارض و پیشگیری از بروز آنها می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه بیش از ۹۵ هزار زن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واقعه بارداری را تجربه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بارداری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل مراقبت‌های پیش بارداری و دوران بارداری است که در ۹ نوبت و مراقبت‌های پس از بارداری در ۲ نوبت به مادران باردار ارائه می‌شود.

به گفته وی، بانوانی که در سن باروری قرار دارند می‌توانند به صورت کاملا اختیاری از خدمات مراقبتی و مشاوره دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورات رایگان استفاده کنند.

احمدیان ادامه داد: جوانی جمعیت یکی از برنامه‌های مهم در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در این خصوص سه موضوع بسیار مهم ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از سقط جنین سالم مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت ۲ کمیته فعال است که یکی از آنها قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگری کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت استان خراسان رضوی است که جلسات آن با حضور نمایندگان مجموعه‌های مرتبط با این حوزه برگزار می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌های داخلی و سطح دانشگاهی در موضوعات پیشگیری از سقط جنین سالم، درمان ناباروری و فرزندآوری و افزایش جمعیت انجام می‌شود و در کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت خراسان رضوی هماهنگی‌های لازم با سایر مجموعه‌های استانی مرتبط با موضوع جوانی جمعیت و موارد اشاره شده مرتبط با آن صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مباحثی همچون تقویت آموزش‌های حین ازدواج، ارتقای مراقبت‌های دوره بارداری، تقویت آموزش‌ها در پرسنل، پیشگیری از سقط غیرقانونی و عدم سقط جنین سالم و همچنین استفاده از توان و ظرفیت سایر مجموعه‌ها از جمله مواردی است که در جلسات قرارگاه‌های استانی و دانشگاهی جوانی جمعیت مطرح می‌شود

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->