آژیر قرمز در تل آویو | اسرائیل زیر آتش موشک های یمن + فیلم (۶ مهر ۱۴۰۳) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: باید عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع‌عمومی سازمان ملل به حالت تعلیق درآید حمله حزب‌الله به مقر اطلاعاتی ارتش صهیونیستی با ۵۰ موشک صحبت های پزشکیان پس از بازگشت از نیویورک در فرودگاه تهران + فیلم تمامی اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی در جامعه اسلامی سامان یابد آیت‌الله علم‌الهدی: فعالیت‌های اوقاف بعد از انقلاب نقش پررنگی در تثبیت نظام و اعتقادات مردم دارد اسرائیل مدعی ترور «محمد سرور» مسئول یگان پهپادی حزب الله شد + فیلم | تایید شد حزب الله ۵۰ موشک به «احیهود» شلیک کرد | موشکباران پایگاه «دادو» رهبر انصارالله یمن: حزب الله در دفاع از امت اسلام نقش محوری دارد دستگیری متهم به ۲۵ فقره سرقت لوازم پارک‌ها و فضا‌های سبز در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در غزه ۱۵ شهید برجای گذاشت (۵ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: زمان پاسخ به ترور شهید هنیه را ما مشخص می‌کنیم تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۷۰۰ شهید افزایش یافت حمله جدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت + فیلم (۵ مهر ۱۴۰۳) توسعه متوازن، مهمترین هدف شورای ششم مشهدمقدس ظریف به سید حسن نصرالله پیام داد در جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه چه گذشت؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی: یاد گرامی شهیدان ضامن سلامت حرکت ملت ایران و منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است وزیر امور خارجه: تضمین صلح در منطقه بدون آتش بس در غزه ممکن نیست + فیلم شورای اطلاع‌رسانی دولت، گزارش جامع سفر رئیس جمهور به نیویورک را منتشر خواهد کرد فرمانده کل سپاه: غیرت و شرافت ایرانی پزشکان و پرستاران در دوره دفاع مقدس ستودنی بود
سرخط خبرها

آخرین وضعیت انسداد مرز‌های شرقی کشور| ۱۰ کیلومتر از مرز مشترک ایران و افغانستان مسدود شد

  • کد خبر: ۲۹۰۰۴۴
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
آخرین وضعیت انسداد مرز‌های شرقی کشور| ۱۰ کیلومتر از مرز مشترک ایران و افغانستان مسدود شد
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار در مرز (مرز ایران و افغانستان) کار گذاشته شده؛ همچنین ۵۰ کیلومتر از مرز آماده دیوارگذاری است و در این راستا نزدیک به ۲۰ کارگاه در طول مرز اقدامات زیرساختی و امور نصب دیوار را پیش می‌برند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر سرتیپ نوذر نعمتی با بیان اینکه ماموریت انسداد مرز با کشور افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است، اظهار کرد: با کمک سازمان‌های مسئول این کار و همراهی نزدیک با ستاد کل نیرو‌های مسلح، ستاد ارتش و سازمان جغرافیایی کار را پیش می‌بریم و ضمن برگزاری جلسات متعدد، همکاری‌های لازم را در این زمینه داریم. بر این اساس همزمان کار را آغاز کردیم و با به‌کارگیری چهار گروه مهندسی رزمی، ۱۴ یگان مهندسی تابع یگان‌ها علاوه بر به‌کار گرفتن چند شرکت توانمند در این حوزه از مجموعه کشور مشغول انسداد مرز هستیم.

وی افزود: از قسمت شمالی مرز افغانستان کار انسداد مرز را آغاز کردیم و قرارگاه منسجمی در همان منطقه تشکیل شده است تا بر این کار نظارت کند. این اقدام به صورت اصولی در حال پیشرفت و بخشی از آن توسط نیروی زمینی ارتش در حال انجام است. روند انسداد مرز پیشرفت خوبی داشته است. برای این منظور کار‌های زیربنایی انجام و بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار در مرز کار گذاشته شده؛ همچنین ۵۰ کیلومتر از مرز آماده دیوارگذاری است و در این راستا نزدیک به ۲۰ کارگاه در طول مرز اقدامات زیرساختی و امور نصب دیوار را پیش می‌برند.

سرتیپ نعمتی با اشاره به اینکه پنج کارگاه برای دیوارکشی در حال انجام اقدامات لازم برای انسداد مرز هستند، تصریح کرد: صد‌ها وسیله مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش در زمینه انسداد مرز به صورت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و تلاش داریم تا در زمان مقرر شده، این کار را به اتمام برسانیم. انسداد مرز موجب افزایش امنیت مرز‌ها و جلوگیری از قاچاق می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: انسداد مرز همچنین به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند و موجب کنترل دقیق و اصولی ورود و خروج از مرز‌ها می‌شود. اینگونه نیست که با انسداد مرز می‌خواهیم درب کشور را بسته نگه داریم؛ زیرا ما در همه مرز‌ها با همه کشور‌ها مبادی ورود و خروجی رسمی داریم. ما با انسداد مرز می‌خواهیم ورود و خروج از مبادی رسمی و اصلی به صورت کنترل‌شده و بهتر انجام شود و این اقدام قطعاً امنیت کشور و مناطق مرزی را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->