ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲)
سرخط خبرها
مدیرعامل شرکت بورس تهران:

تاثیر حذف چهار صفر از پول ملی بر بازار سرمایه مثبت است

  • کد خبر: ۲۹۰۴
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
تاثیر حذف چهار صفر از پول ملی بر بازار سرمایه مثبت است
مدیر عامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه تاثیر حذف چهار صفر از پول ملی در بازار سرمایه مثبت ارزیابی می شود، افزود: هر چه قیمت سهام از دید سهامدار کمتر باشد ریسک کمتری را در ذهن خود محاسبه می کند و به لحاظ ذهنی از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار می شود.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، علی صحرایی با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی و تاثیر آن بر بازار سرمایه بیان داشت: با این اتفاق دیگر ریسک چندانی بر سهم هایی که قیمت بسیار پایینی دارند تحمیل نمی شود.


به گفته وی، کلیات این موضوع  اکنون از سوی دولت بررسی شده است حال باید منتظر ماند و دید که این موضوع در مجلس مصوب می شود یا خیر؟


صحرایی اظهار داشت: مطالعات جهانی نشان دهنده رشد اقتصاد کلان است که طبق مطالعات صورت گرفته رشد تورم کاهش می یابد و بعد از آن رشد اقتصادی صورت می گیرد.


مدیرعامل شرکت بورس تهران به آماده سازی بستر لازم برای حذف چهار صفر از پول ملی اشاره و بیان کرد: مسیر لایحه و تصویب این اقدام و آماده سازی زیرساخت فنی آن زمان بر است که اکنون زمان مناسبی برای اجرای این اقدام است.

 

وی اظهار داشت: حذف صفر از پول ملی به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی را در اقتصاد کشور داشته باشد اما اگر برنامه‌های دیگری در کنار حذف صفر از پول ملی در دستور کار قرار گیرد می‌توان نسبت به آثار مثبت آن در کشور امیدوار بود.


صحرایی با بیان اینکه شاهد تجربه این اتفاق در دیگر کشورها بوده ایم، افزود: تقریبا ۵۰ کشور در زمان های مختلف دست به چنین اقدامی زدند، بارزترین آن مربوط به آلمان است که در این زمینه موفق عمل کرد.


مدیرعامل شرکت بورس تهران به برنامه‌های گسترده‌ای که در این زمینه به اجرا در آمده است اشاره کرد و گفت: نگرش‌های موجود در این زمینه باید در سطح جامعه تغییر کند که امیدواریم از طریق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت این موضوع به خوبی اجرایی شود.


وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم سیاست پولی و بانکی کشور به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش رشد اقتصادی شود، افزود: براساس مطالعات صورت گرفته از سوی نهادهای معتبربین المللی، از سال ۲۰۲۰ به بعد در کشور با رشد مثبت اقتصادی روبرو خواهیم بود که امیدواریم حذف صفر آثار مثبتی را که در دنیا با خود به همره داشته است در ایران هم شاهد باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->