بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

استفاده از خون بند ناف برای درمان سرطان خون

  • کد خبر: ۲۹۰۴۳۹
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
استفاده از خون بند ناف برای درمان سرطان خون
یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به نقش موثر خون بند ناف در درمان بیماری‌ها گفت: درمان سرطان خون یا لوسمی یکی از مهم استفاده از خون بند ناف جنین است که به خوبی نتایج رضایت بخش آن را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، یک متخصص زنان و زایمان استان گلستان در رابطه با سلول‌های بنیادی خون بندناف و کاربرد آن اظهار کرد: اولین بار در سال ۱۹۸۸ در فرانسه از سلول‌های بنیادین بند ناف برای درمان یک کودک مبتلا به کم‌خونی فانکونی استفاده شد و موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه مراکز بزرگ ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در کشور‌های مختلف جهان از جمله در ایران تاسیس شده است، افزود: در کشور ما ایران مؤسسه رویان مرکز بزرگ ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف محسوب می‌شود و این سلول‌ها کاربرد‌های زیادی در درمان برخی بیماری‌ها از جمله لوسمی حاد (سرطان خون)، لوسمی مزمن، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، بعضی از اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی و مشکلات پلاکتی دارد.

دکتر آتوسا مجاهدیه با اشاره به اینکه در چند مورد شاهد استفاده سلول‌های بنیادی برای درمان فرزندان بیماران خود بوده است، بیان کرد: استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان این بیماران کاملا کمک کننده و بسیار خوشحال کننده بود.

این متخص زنان و زایمان با توضیح اینکه این سلول‌ها در هنگام تولد نوزاد و یا حین زایمان استخراج می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر در دنیا تحقیقات بسیار زیاد و گسترده دیگری هم در این رابطه در حال انجام است و شاید به زودی شاهد این باشیم که از سلول‌های بنیادی بند ناف در درمان بیماری‌هایی مانند ضایعات عصبی مورد استفاده قرار گیرد و همچین باید اشاره کرد که در بعضی از مراکز دنیا در ترمیم بافت‌های آسیب دیده نیز از این سلول‌ها برای درمان استفاده شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->