آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح یه شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟ بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چه موقع است؟
سرخط خبرها

«آزمون جامع» مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان چه زمانی برگزار می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۹۰۵۲۲
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
«آزمون جامع» مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان چه زمانی برگزار می‌شود؟
رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: «آزمون جامع» مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان روز جمعه (۶ مهر ۱۴۰۳) با حضور ۲۸ هزار نفر به منظور دریافت گواهی صلاحیت معلمی برگزار می‌شود. قبولی در آزمون یکی از الزامات ساماندهی و بهره‌مندی از مزایای اشتغال در آموزش و پرورش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایوب ابراهیمی با بیان اینکه موفقیت هر نظام آموزشی، وابستگی ویژه‌ای به دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلم دارد، اظهار کرد: معلم، مهم‌ترین عضو نظام آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری است؛ اطمینان از کسب شایستگی‌ها در خروجی‌های دانشگاه، بدون توجه به ارزشیابی کیفیت تربیت‌معلم امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در اسناد بالادستی آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به امر تربیت معلم و کیفیت آن شده است. اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش (راهکار ۲-۱۰) و طراحی کلان (معماری) برنامه درسی تربیت معلم، بستر‌های لازم را برای تحقق کیفیت مورد نظر پیش‏‌بینی کرده است. تربیت معلمانی برخوردار از شایستگی‌های حرفه‌ای، نیازمند بهره‌گیری از برنامه‌های درسی منسجم و سازوکار‌هایی برای ارزشیابی برنامه‌ها است، بدین منظور شیوه‌های متعددی برای ارزشیابی کیفیت در دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شده که هر کدام بر اجزای خاصی از نظام دانشگاه تمرکز دارد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ارزشیابی صلاحیت‏‌های حرفه‌‏ای معلمی با تأکید بر سنجش کیفیت دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و توجه به فرایند تربیتی آنان، بخشی از نظام جامع ارزیابی را تحقق می‌بخشد، تصریح کرد: ابعاد شایستگی‌های رسمی و تصریح شده در برنامه درسی تربیت معلم به عنوان مواد سنجش در نظر گرفته می‌شوند، علاوه بر این، طراحی ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی بر اساس ۶ ویژگی سرنوشت‌ساز بودن ارزشیابی (در نظر گرفتن تأثیر جدی ارزشیابی بر زندگی حرفه‌ای و شخصی)، هم‌راستایی با ملاک‌های مورد عمل در دانشگاه (مغایر نبودن ملاک‌های نمره‌دهی با ملاک‌های مورد استفاده در دانشگاه)، اندازه‌گیری کل‌نگر (عدم تناظر یک به یک با ملاک‌های دروس و توجه به برآیند کلی شایستگی‌های پرورش یافته)، قابلیت اجرایی و اندازه‏‌گیری (امکان‌‏پذیری اندازه‌گیری مؤلفه‌های در نظر گرفته شده)، دقت اندازه‌گیری (اندازه‌گیری دقیق با درجه بالایی از روایی و اعتبار) و عینیت نمره‌گذاری (استفاده از ملاک‌های استاندارد و به حداقل رساندن ذهنیات متفاوت ارزیابان و نمره‌دهندگان) تنظیم شده است.

ابراهیمی ادامه داد: براساس بند ۱ ماده ۲ اساسنامه دانشگاه، تأمین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان، کارکنان و پژوهشگرانی مومن و متعهد، معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، دارای فضایل اخلاقی و ارزش‌های والای انسانی، کارآمد و توانمند در تراز جمهوری اسلامی ایران برعهده دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه مکلف است در مدیریت تمام‌عیار و همه‌جانبه کیفیت، از خود اهتمام ویژه‌ای ورزد. حصول اطمینان از کسب انواع شایستگی‌ها در دانشجو معلمان بدون پیش‌بینی سازوکاری برای ارزشیابی برون‌داد‌های تربیت معلم امکان‏پذیر نیست که یکی از این سازوکار‌های برگزاری آزمون‌های جامع و مبتنی بر سنجش سطوح بالای تفکر خروجی‌ها است.

وی اضافه کرد: این موضوع در راستای تحقق تضمین کیفیت که از مطالبات جدی نظام جمهوری اسلامی‌ از دانشگاه فرهنگیان است، اهمیت بیشتری دارد. اجرای ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی (اصلح) زمینه مناسبی برای پیاده‌سازی عدالت در بین دانشجویان (با دخالت دادن کیفیت تحصیل در سرنوشت حرفه‌ای آنان) و در میان دانش‌آموزان آینده آنان (که معلمان واجد صلاحیت را تجربه می‌کنند) فراهم می‌کند، ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی تنها یکی از سازوکار‌های تضمین کیفیت برون‌داد‌های نظام دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مهم‌ترین اهداف طرح ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان (اصلح) صیانت از آموزش و پرورش از نظر صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در بدو ورود، پاسخگو نمودن دانشگاه فرهنگیان در قبال کیفیت خروجی‌های آن، فراهم کردن شواهد ناظر به اثربخشی برنامه درسی رسمی و غیر رسمی‌ دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی مأموریت‌گرا، تقویت انگیزه تحصیلی در دانشجو معلمان گروه‌های هدف در این دوره از ارزیابی، مهارت‌آموزان سری هشتم، نهم و دهم و تعدادی از جاماندگان از سری‌های قبل است. ملاک و معیار چارچوب سنجش در این دوره، صرفا برنامه درسی مصوب و ابلاغی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی برای مهارت‌آموزان بوده که از طریق رسانه‌های جمعی و به طور ویژه به اطلاع مشمولان رسیده است.

ابراهیمی گفت: محتوای آزمون از دروس عمومی تمام رشته‌ها (معلم تحول‌آفرین و آسیب شناسی کودک و نوجوان) و دروس اختصاصی هر یک از گروه‌های آموزش ابتدایی، کودکان استثنایی، آموزش متوسطه (۱۷ رشته دبیری)، تربیت‌بدنی، مراقب سلامت، مربی امور تربیتی و مشاور واحد آموزشی است. به منظور رعایت حال شرکت‌کنندگان و آسودگی خاطر تلاش شده تا داوطلبان بتوانند از طریق رزرو محل آزمون خود از طریق سامانه ابلاغی در استان مورد دلخواه در روز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۰ صبح در آزمون شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از آزمون حدود ۲۸ هزار نفر در ۸۱ حوزه آزمون سراسر کشور شرکت خواهند کرد که آمار دقیق آن پس از اتمام ثبت نام و رزرو محل آزمون مشخص خواهد شد. با توجه به اینکه قبولی در آزمون یکی از الزامات ساماندهی و بهره‌مندی از مزایای اشتغال در آموزش و پرورش است، لذا حضور در آزمون ضرورت دارد.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->