ویدئو | پلیس مشهد دو ضارب مسلح در گوارشک را دستگیر کرد | شلیک مستقیم، برای تصاحب زمین! پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳) | افزایش شدت وزش باد در استان زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد + شرایط ثبت‌نام آموزش برای از ما بهتران! بهترین زمان برای خوردن میوه چه موقعی است؟ جمعیت هلال احمر نهادی مردمی برای جذب و پرورش همه طیف‌های جوانان است | جذب ۱۳۲ هزار نفر از جوانان به عنوان نیروی هلال احمر در شهرستان‌ها وزیر بهداشت: وضعیت شرکت‌های دارویی از حالت بحران خارج شده است آدم‌ربایی در تهران، برای ۴۵۰ میلیون تومان شناسایی ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد بدون تهیه فیش عمره، به سفر حج مشرف شوید مدیرکل پست خراسان رضوی: مجموع مرسولات وارده و صادره استان در شش‌ماهه اول ۱۴۰۳، ۱۱ میلیون مرسوله بوده است + فیلم ماجرای هک بانک‌ها و واریز‌های میلیونی و حتی میلیاردی به حساب برخی مشترکان صحت ندارد قانون مربوط به شناسنامه فرزندخوانده‌ها نیاز به اصلاح دارد احتمال واریز ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۹ مهر ۱۴۰۳) آرامش پشت فرمان لازمه کاهش ترافیک و تصادف در شهر | جنگ اعصاب ترافیک ارگونومی، ضامن سلامتی و بهره‌وری در محیط کار وزیر کار: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد کاروان سلامت هلال احمر و ارائه خدمات پزشکی رایگان به روستا‌ها پروژه گسترش مترو در مجاورت حافظیه شیراز متوقف شد درباره گروه‌های مردمی حامی خانواده‌های آسیب‌پذیر | روایت آن‌ها که «شوق» را به «زندگی» برمی گردانند هشدار سازمان غذا و دارو درباره خطرات مصرف مشروبات الکلی تقلبی هشدار پلیس فتا به انتشاردهندگان اخبار نادرست و شایعه در فضای مجازی دهمین حادثه آتش‌سوزی مشابه در مراکز اقامتی مشهد در سال ۱۴۰۳ | وقتی آتش، مهمان هتل‌ها می‌شود پیش‌بینی وزش باد شدید و وقوع رعدوبرق در اغلب شهر‌های کشور (۱۹ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۴۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح دلایل افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این امر مبنا قرار دادن کتاب‌های درسی در طراحی سوالات بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی رشته‌های تجربی و ریاضی اعلام کرده بود که در پایه دهم میانگین نمرات ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۲ و در رشته ریاضی پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. همچنین براساس این گزارش، امسال میانگین معدل در رشته علوم انسانی پایه دهم ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ بوده است.

میانگین نمرات پایه دوازدهم در رشته علوم تجربی از ۱۱.۲۳ در سال گذشته امسال به ۱۲، در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰.۷۹ سال گذشته به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ سال گذشته به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته، نیم‌نمره افزایش در معدل را شاهد هستیم.

در این راستا، محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نیم‌نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر مثبت مصوبه کنکور است یا نوع طراحی سوالات آسان‌تر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که افزایش نمرات به دلیل نوع طراحی سوالات بوده است، اما اینکه سوالات آسان‌تر بوده یا خیر را باید از دانش‌آموزان پرسید.

وی افزود: ما موظف هستیم سوالات امتحانات نهایی را استاندارد و نه دشوار طراحی کنیم. سال گذشته چهارچوب طراحی سوالات به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت، اما امسال این چهارچوب در اختیار آنها قرار گرفت و دانش‌آموزان می‌دانستند، امتحانات نهایی به چه صورت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس سال گذشته هنوز کتاب درسی را مبنا قرار نداده بودند و امسال کتاب درسی بیشتر مبنای کار قرار گرفت و به امتحانات نهایی توجه بیشتری شد.

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش معدل امسال را تلاش بیشتر دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه والدین از معلمان تدریس خوب کتاب‌های درسی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای نمرات دانش‌آموزان گفت: تحلیل نمرات دانش‌آموزان به صورت درس به درس انجام می‌شود و بر این اساس بررسی می‌کنیم که دانش‌آموزان به کدام اهداف یادگیری تسلط یافته و در کدام اهداف ضعف دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا در محتوا باید تجدید نظر شود یا اینکه نیاز است معلمان توانمند شوند؛ این مسائل بررسی می‌شود و براساس آن برای ارتقای عملکرد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->