ویدئو | تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از سالن محل برگزاری دیدار برزیل و مراکش (۸ مهر ۱۴۰۳) جلسه هماهنگی دیدار ایران و قطر در اداره‌کل ورزش و جوانان هشدار جدی نکونام به مدافعان استقلال پیروزی پرگل شاگردان عبدی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا لیگ جزیره در تسخیر آنفیلیدی‌ها مهرداد محمدی در ترکیب اصلی استقلال مقابل السد ویدئو| گل ۳ امتیازی پهلوان برای فولاد پاختاکور سرمربی ندارد! تیم ملی فوتبال با تمام قوا در مشهد اردو می‌زند مشهدی‌های فوتسال نقره‌ داغ شدند توافق عباس‌زاده با هوادار پایان ماه عسل فلیک در بارسلونا تاریخ و ساعت بازی استقلال و السد در لیگ نخبگان | آخرین فرصت نکونام؟ مورایس بی توجه به انتقادات و شعار‌های سپاهانی‌ها قضاوت قربانی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و پاختاکور در لیگ نخبگان | تیم گاریدو به دنبال اولین برد آسیایی قضاوت فغانی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ وحشت مونیخی‌ها از مصدومیت کین گواردیولا روی ستاره بارسا دست گذاشت مثلث تیلور، سعدالله‌یف و کامران در جهانی آلبانی
سرخط خبرها

دورهمی یاران دهداری

  • کد خبر: ۲۹۱۱۵۲
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
دورهمی یاران دهداری
یاران «دهداری» در خانه پیشکسوت این باشگاه که جنگی تمام‌عیار با سرطان داشت، گرد هم آمدند.

به گزارش شهرآرانیوز، هوا به معنای واقعی پاییزی است. خانه ویلایی پیشکسوت فوتبال، میزبان مردان و زنانی است که آنها را خانواده «دهداری» می‌خوانند. دورهمی یاران دهداری به‌منظور دیدار با صاحب‌خانه «محسن صنوبری» بود. بازیکن این تیم در دهه‌۸۰ از خانواده‌ای فوتبالی به خانواده بزرگ دهداری ملحق شد و سال‌ها با پیراهن این تیم خاطره دارد. صنوبری که این روز‌ها گرفتار بیماری سخت سرطان است، در جمع یاران و رفقای قدیمی، احوالی تازه کرد و عصر یک روز پاییزی را گذراند. دورهمی که البته با حضور اسطوره ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، هادی رضایی، همراه بود؛ حضوری که اتفاقات قشنگی را برای بعد از ظهر پاییزی این دورهمی رقم زد.

مبارزه سخت و معجزه‌آسا

محسن صنوبری برادر مصطفی صنوبری است. مصطفی صنوبری در اواخر دهه‌۷۰ و اوایل دهه‌۸۰ دفاع آخر فیکس ابومسلم بود و فوتبال‌دوستان مشهدی به‌خوبی او را می‌شناسند. محسن پنج سال پیش گرفتار بیماری سرطان روده و کبد شد که به‌گفته یکی از دوستانش همان موقع پزشکان او را جواب کردند و گفتند در بهترین حالت شش ماه دیگر زنده خواهد ماند. با‌این‌همه معجزه استقامت برای او اتفاق افتاد و صنوبری حالا پنج سال است که با این بیماری می‌جنگد؛ مقاومت تمام‌عیاری که با انجام ۵۳ شیمی‌درمانی تاکنون همراه بوده است؛ عدد شگفت‌انگیزی که بسیاری آن را باعنوان یک معجزه یاد می‌کنند. یکی از دوستان صنوبری به نقل از دکتر سیاوش زاهدی که خود بازیکن اسبق و از خانواده دهداری است، می‌گوید در علم‌پزشکی هفت‌هشت بار شیمی‌درمانی تقریبا به معنای پایان واقعیت زنده ماندن است، اما صنوبری به‌طرز معجزه‌آسایی برابر این بیماری مقاومت کرده و شمار شیمی‌درمانی‌هایش به عدد ۵۳ رسیده است.

رضایی: صنوبری در استقامت یک الگوست

هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران که با آمار تاریخی‌اش اسطوره این رشته ورزشی به حساب می‌آید، میهمان ویژه دورهمی یاران دهداری است. او در‌خصوص این حضور می‌گوید: «در دنیای ورزش کسانی هستند که می‌توان آنها را الگوی فنی یا اخلاقی قرار داد. چند وقتی است که محسن صنوبری را می‌شناسم و معتقدم او الگوی استقامت است. ما هم وظیفه و رسالت داریم که از این الگو‌های جامعه تجلیل کنیم.» رضایی خاطرنشان می‌کند: «ما مدال‌های زیادی به دست آوردیم و برای آن زحمات زیادی کشیدیم، اما در برابر استقامتی که امثال صنوبری برابر بیماری‌های این‌چنینی دارند، هیچ است.» هادی رضایی با اشاره به دورهمی دهداری اظهار می‌کند: «یکی از دلایلی هم که من به این دورهمی آمدم، خود خانواده دهداری بودند. باشگاه دهداری یک باشگاه اخلاق‌مدار است و فکر می‌کنم آنها کسانی هستند که نگاه دیگری به ورزش دارند. نگاهی اخلاق‌مدارانه که لازم است به آن احترام بگذاریم.» وی می‌افزاید: «در این دورهمی پیراهن تیم ملی در فینال پارالمپیک را به محسن صنوبری هدیه دادم تا بدین وسیله استقامت او را ارج بنهم.»

صنوبری: حالا صاحب یک افتخار اجتماعی هستم

محسن صنوبری در ۴۹‌سالگی، مرد اول مبارزه‌ای سخت است. او در‌خصوص بیماری‌اش می‌گوید: «سرطان را پشت سر گذاشته و الان ۵۳‌بار شیمی درمانی شده‌ام و خدا را شکر بهترم.» او در‌خصوص دورهمی دهداری و دیدار با هادی‌رضایی می‌افزاید: «اتفاق فوق‌العاده‌ای بود؛ اینکه یک انسان از یک رشته ورزشی دیگر می‌آید و این‌طور ما را خجالت‌زده می‌کند، واقعا برای من باعث افتخار است.» وی می‌افزاید: «من شاید در دوران ورزشی افتخار ورزشی چندانی نداشتم، اما امروز به‌خاطر دیدار با هادی‌رضایی یک افتخار اجتماعی نصیب من شد. ایشان پیراهن تیم ملی در فینال پاراالمپیک را به من دادند و همین حالا هم آن را با امضای خودشان روی دیوار خانه گذاشته‌ام و آن را تماشا و به آن افتخار می‌کنم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->