شهروندان مشهد توصیه‌های خودمراقبتی دربرابر گردوغبار را رعایت کنند (۸ مهر ۱۴۰۳) فلسفه دادگاه صلح کمک به تسریع سازش در پرونده است با اسفناج و خواص بی نظیرش آشنا شوید شیوع اختلال‌های روانی در زنان و مردان به ترتیب حدود ۲۵ و ۱۴ درصد است بارش باران و لغزندگی سطح معابر در جاده‌های احمدآباد و گناباد (۸ مهر ۱۴۰۳) شرایط عمومی متقاضیان فرزندخواندگی چیست؟ برای داشتن قلبی سالم چه‌کار باید کرد؟ تکمیل فرآیند اینترنتی تسویه حساب افراد دارای بیمه تکمیلیِ تامین اجتماعی دستور رئیس‌جمهور برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور نخستین گروه زائران عمره به کشور بازگشتند (۸ مهر ۱۴۰۳) راز قتل هولناک مرد جوان توسط همسرش در مشهد فاش شد + عکس نداشتن آب شرب و کوچ اجباری مردم روستای محمد آباد در خواف افزایش دوونیم‌برابری هوای پاک در مشهد نسبت به سال گذشته زیباترین شهرهای اسپانیا که باید ببینید ماجراجویی در شمال: از بوم‌گردی در رشت تا ساحل‌های دنج بابلسر و زیبایی‌های ماسال پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳) | خروج سامانه بارشی از استان با جذاب ترین پارک آبی ازمیر آشنا شوید ترافیک پرحجم در بولوارهای سجاد و دانشجو و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۸ مهر ۱۴۰۳) داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ برای رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی بخوانند علت صدا‌های انفجار در مهران چیست؟ + جزئیات (۸ مهر ۱۴۰۳) درباره رژیم غذایی MIND چه می دانید؟ رژیمی که موجب حفظ سلامت مغز با افزایش سن می‌شود به‌کارگیری ۳ هزار و ۳۰۴ مدرس بومی در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور «رینوویروس‌ها»؛ پیشتاز ویروس‌های در گردش بیماری‌های حاد تنفسی سبک زندگی نادرست زنگ خطری برای شروع بیماری‌های قلبی | جریان زندگی در شریان‌های باز
سرخط خبرها

نداشتن آب شرب و کوچ اجباری مردم روستای محمد آباد در خواف

  • کد خبر: ۲۹۱۳۲۴
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
نداشتن آب شرب و کوچ اجباری مردم روستای محمد آباد در خواف
مردم روستای محمدآباد بقسانی بخش سنگان خواف بعد از رسیدگی نکردن مسئولین به عدم بهره مندی از آب لوله کشی به فکر کوچ اجباری افتاده اند.

به گزارش شهرآرانیوز،مردم روستای محمدآباد بقسانی بخش سنگان خواف بعد از رسیدگی نکردن مسئولین به عدم بهره مندی از آب لوله کشی به فکر کوچ اجباری افتاده اند.

 مردم روستا، با ارائه نامه ای به مسئولین آبفا نوشته اند:

 از شما مسئولین محترم تقاضا میشود حال که امکان آوردن امکانات به روستا نمی‌باشد با اختصاص زمین در حاشیه شهر یا سایر روستا‌های همجوار جهت سکونت و ترک این روستای بدون امکانات را فراهم آورید تا ما به سمت امکانات برویم دیگر توان تحمل این مشکلات و بی توجهی‌ها را نداریم و خواستار رهایی از وضع موجود می‌باشیم.

دهیار روستای محمدآباد بقسانی مشهور به خورشیدی از توابع بخش سنگان خواف در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: شورا‌های وقت و دهیار مشکلات را پیگیری کردند فرماندار، مدیران آبفا و راهداری از روستا بازدید کردند و قول‌هایی دادند که کاری انجام می‌دهیم، اما هیچ کاری انجام ندادند.فقط یک خیر به نام حاج اکبر ابراهیمی دو مخزن و سه هزار متر لوله دادند که خود ما در روستا کار کردیم، اما از ساخت منبع آب و خط انتقال خبری نشد،اداره آب و فاضلاب در یک ماه گذشته قصد داشت یکی از مخازنی که خیر برای روستا داده بود برای یک روستای دیگر ببرد که مردم آمدند و جلوگیری کردند و گفتند باید از روی جنازه ما رد شوید که این کار را کنید. 

غلامحسین محمددوست بیان کرد:مخزن‌های آب در ابتدای روستا مستقر و بلاتکلیف گذاشته است و موقعیت روستا به گونه‌ای است از سمت بیاس آباد ۷ کیلومتر و از سمت مژن آباد ۸ کیلومتر لوله برای خط انتقال نیاز دارد  این روستای ۳۵ خانواری آیا  ارزش ندارد که آب شرب لوله کشی داشته باشند؟ مردم به یک امیدی باید داشته باشند و در این دنیای پیشرفته آیا حق مردم است که با تاس خود را شستشو کنند.

وی با بیان اینکه جاده روستا هم در زمستان قابل تردد نیست و سیل آن را می‌برد و بهتر است بیاییم در کنار یک شهر یا روستا زندگی و از امکانات استفاده کنیم افزود: دو مخزن ۵ هزار لیتری داشته که از زمان نمایندگی سجادیان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی است و هفته‌ای یک مرتبه تانکر سیار آبگیری می‌کرد و مردم با دبه آب برداشت می‌کردند الان همان مخازن براثر فرسودگی بسیار زیاد، سوراخ سوراخ شده و آبگیری نمی‌شود .

دهیار روستای محمدآباد بیان کرد: اکنون فقط در هفته‌ای یک مرتب تانکر به روستا می‌آید و مردم آب شرب خود را با دبه می‌گیرند و تا یک هفته دیگر تا مجدد تانکر آب رسانی بیاید خبری از آب نیست، چون هیچ منبع آبی دیگری نداریم.فاصله روستا تا شهر خواف ۴۵ کیلومتر است.درخواست‌های ما قبلا به اداره آب و فاضلاب دفتر امام جمعه نماینده مجلس دفتر بخشداری و فرمانداری و حتی بیت رهبری و دفتر ریاست جمهوری ارجاع شده و این‌ها به استان ارجاع دادند و از استان خبری نشده و دچار روزمرگی شده است. 

خواسته مردم برای مهاجرت  جدی است مردم مانده اند که چه کار کنند هیچ کس امیدی برای ساخت و ساز منزل و سکونت ندارد برای زندگی جوانان رفته اند و اینجا تخلیه و  متروکه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->