افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ پلیس فرودگاه: بیش از یک تن و ۱۲۰ کیلوگرم موادمخدر در فرودگاه‌های کشور کشف شده است ویدئو | وقوع آتش سوزی در کنزالمال خرمشهر (۹ مهر ۱۴۰۳) شناسایی ۱۰ بیمار مبتلا به وبا در کشور | مرگ ناشی از بیماری نداشتیم (۹ مهر ۱۴۰۳) بازداشت ۷ لیدر اصلی و ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی در قم و تهران + عکس بررسی علت حمله شیر باغ وحش ارم به شیشه محل نگهداری‌اش از زبان کارشناسان محیط‌زیست بهره‌مندی ۵۰۰۰ زوج مشهدی از حمایت‌های طرح «پیوند ماندگار» از ابتدای تابستان تا امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۴۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۹ مهر ۱۴۰۳) ماجرای قطع خدمات درمانی کارکنان بیمه‌شده تامین اجتماعی چیست؟ تشدید نظارت بر ارائه نحوه خدمات دارویی در شیفت شب داروخانه‌ها در مشهد تجهیز بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) به به‌روز‌ترین دستگاه تصویربرداری از بیماران سوختگی دستگیری مردی که قصد داشت اعضای خانواده همسر سابقش در اطراف مشهد را قتل عام کند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان از فردا تا پنجشنبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تأمین ۵۰ هزار میلیارد تومان آغاز شد + فیلم (۹ مهر ۱۴۰۳) آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز آموزش و پرورش تا پایان بهمن ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد افزایش توزیع شیرخشک در کشور | توزیع ۳ میلیون قوطی، طی ۱۰ روز گذشته ارائه خدمات غربالگری رایگان به افراد بالای ۶۰ سال در مشهد برای رانندگی درست در کنار مهارت، شخصیت لازم است بامداد پرحادثه در بولوار وکیل‌آباد مشهد | سه سانحه رانندگی شدید طی ۲۵ دقیقه + تصاویر (۹ مهر ۱۴۰۳) رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد: در شناخت چهره پرفروغ شهید هاشمی‌نژاد کم‌کاری کردیم واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان لشکری و کشوری | بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار (۹ مهر ۱۴۰۳) شهادت یکی از مأموران مرزبانی در حمله گروهک تروريستی در مرز جکيگور سيستان و بلوچستان + عکس
سرخط خبرها

حل مشکلات مردمی در دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد | ساعاتی برای شنیدن درد مردم

  • کد خبر: ۲۹۱۴۷۴
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
حل مشکلات مردمی در دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد | ساعاتی برای شنیدن درد مردم
بیش از ۱۲۰‌ شهروند مشهدی درخواست‌های معیشتی، وام، ساخت‌و‌ساز و مشکلات خود را با فرماندار در میان گذاشتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیدار‌های مردمی فرماندار مشهد مطابق هر هفته در یک بازه زمانی چهارساعته میزبان شهروندانی است که از نقاط مختلف مشهد، به صورت فردی یا گروهی حاضر می‌شوند. گاهی به خاطر مشکلی که در یکی از سازمان‌ها و نهاد‌ها دارند در پیچ‌و‌خم بروکراسی‌های اداری به بن‌بست رسیده‌اند. گاهی مسئله‌ای شخصی را از سر بی‌پناهی و بی‌کسی با فرماندار درمیان می‌گذارند تا با واسطه‌گری، حمایت یا معرفی به خیران و سازمان‌های حمایتی حل شود.

مشکلاتی نظیر درخواست وام، عبور از هفت‌خان‌های بانکی برای رسیدن به تسهیلات، ساخت‌وساز، طرح هادی روستا، درخواست انشعاب جدید، حوزه آرد و نان، حوادث غیرمترقبه، مشکلات مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، دغدغه و مشکلات نهضت ملی مسکن، اشتغال و کاریابی و ... عمده مسائلی هستند که در این دیدار‌ها مطرح می‌شوند. در ادامه به برخی از این موارد در جلسه اخیر می‌پردازیم.

مطالبه گروهی از سوله‌داران در بستر رودخانه کشف

چهار یا پنج نفر به نمایندگی از بقیه کسانی که در بستر رودخانه کشف کارگاه یا سوله‌ای ساخته‌اند مقابل فرماندار می‌نشینند و درخواست خود را این‌طور مطرح می‌کنند: دستور تخریب سوله‌ها را داده‌اند. این در حالی است که اغلب کارگاه تولیدی هستند. با این شرایط حدود هزارخانوار با این مسئله درگیر هستند. از سال ۱۳۹۴ خانه‌مان را فروختیم و این سوله را ساختیم. برای زمین نیز از شورای روستا استعلام گرفتیم. باتوجه به دغدغه پیش آمده درخواست مساعدت داریم.

فرماندار: درباره مجوزدار بودن این زمین‌ها، شورای روستا فقط می‌تواند در حوزه روستا پاسخ‌گو باشد نه درباره خارج از حریم روستا. این منطقه بستر رودخانه و جدا از روستاست. شما مجوز و پروانه ساخت ندارید. طبق مصوبه چند سال قبل، بستر رودخانه‌ای که متروکه شده باید در اختیار شهرداری قرار بگیرد و نظارت کند. سوله‌های شما معارض است و باید در این زمینه با شهرداری تفاهم کنید. ما برای شهرداری تعیین‌تکلیف نکرده‌ایم که با سوله یا بدون سوله تحویل بگیرد. می‌توانید با شهرداری تفاهم کنید که اگر پذیرفتند سوله‌ها تخریب نشود.

در ادامه فرماندار در تماس تلفنی با معاون شهردار این موضوع را پیگیری می‌کند که اگر امکان تحویل زمین بر اساس مصوبه ستاد تدبیر با حضور افراد برای شهرداری امکان دارد از نظر فرمانداری فقط اجرای مصوبه ستاد تدبیر ملاک است.

درخواست اصلاح اعتبارسنجی بانک

خانم جوانی که آموزشگاه خیاطی دارد درباره درخواست خود می‌گوید: کار تولیدی انجام می‌دهم. سال گذشته، چون ۳۵۰‌میلیون تومان گردش حساب داشتم بانک‌۲۵۰‌میلیون تومان وام داد. اقساط را طولانی مدت درخواست دادم. با این شرایط هر قسط ۱۳‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان بود. تعدادی از اقساط را با تأخیر پرداخت کردم. اعتبار حسابم پایین آمده است و در حال حاضر کار بانکی دارم و، چون اعتبارم پایین آمده انجام نمی‌شود. لطفا پیگیری کنید اعتبار بانکی من اصلاح شود.

فرماندار: اعتبار بانکی بر اساس تراکنش و تعاملات بانکی شماست. از دست فرد خارج و سیستمی است، اما برای وام می‌توانیم تماس بگیریم که با بررسی شرایط، مساعدت داشته باشند.

درخواست زمین برای تمرین تیم فوتبال

مربی یکی از تیم‌های لیگ برتر نوجوانان مشهد تقاضایش را این‌گونه مطرح می‌کند: برای تمرین نیاز به زمین داریم که متأسفانه معاونت اداره کل ورزش و جوانان برای در اختیار گذاشتن زمین با ما همکاری نمی‌کند در این زمینه درخواست مساعدت داریم.

فرماندار: با تماس تلفنی با مدیر مربوط مسئله را در میان می‌گذارم. برای جلسه حضوری ارجاع داده می‌شود که این مشکل حل شود.

متقاضی تقسیط هزینه طرح اگو

زوج جوانی با مدارکی که در دست دارند برای پیگیری هزینه طرح اگو مراجعه کرده‌اند و در این باره درخواست خود را این‌طور مطرح می‌کنند: در محدوده مسکونی ما با هزینه ۱۳‌میلیون‌و‌۵۰۰ هزار تومان برای طرح اگو قبض صادر کرده‌اند. این در حالی است که هزینه طرح اگو در این محدوده ۶ میلیون تومان بوده است. همسرم کارگر است و اصلا توان پرداخت چنین هزینه‌ای را نداریم.

فرماندار: تعرفه‌ای که مقایسه می‌کنید مربوط به سال گذشته است و تعرفه‌ها هر سال بیشتر می‌شود، اما پیگیری می‌کنیم که تقسیط کنند و در این باره همه هزینه را یکجا پرداخت نکنید.

متقاضی حل مشکل برای سرویس مدارس

مرد میان‌سالی به همراه پسرش درباره مشکلی که دارند، این‌طور توضیح می‌دهد: چند سالی سرویس یک مدرسه بودیم و در این باره شرکت داریم. در تمام این مدت هیچ مشکل و تخلفی وجود نداشته است. با این حال مدیر مدرسه امسال می‌خواهد سرویس را در اختیار فرد دیگری بگذارد. درخواست پیگیری داریم.

فرماندار: در تماس با مدیر مدرسه پیگیری می‌کنم. اگر تخلفی نداشته باشید بی‌شک این مسئله حل خواهد شد. در غیر این صورت حتما دلایلی وجود دارد که از مدیر مدرسه می‌خواهیم ارائه کند.

متقاضی جدا کردن یارانه از همسر

خانم مسنی مراجعه‌کننده بعدی است که درباره درخواستش می‌گوید: یارانه‌ام را از همسرم جدا کنید. شوهرم زنده است و جدا نشده‌ایم، اما می‌خواهم یارانه‌ام جدا باشد.

فرماندار: باید شوهر شما رضایت بدهند و قانونی این کار انجام شود. اگر کمک مالی نیاز دارید معرفی می‌کنیم با بررسی، مساعدت لازم را انجام بدهند.

متقاضی مساعدت مالی برای نهضت ملی مسکن

مرد جوانی با همسر و چهارفرزندش مقابل فرماندار می‌نشیند و درباره مشکلش می‌گوید: در طرح نهضت ملی مسکن به ما در مهرگان زمین دادند. حدود ۱۲۰‌میلیون تومان تا حالا پرداخت کرده‌ایم. توان پرداخت بقیه هزینه را نداریم. با توجه به اینکه در حال حاضر چهارفرزندی هستم امکان دارد زمین رایگان به من بدهند و این زمین را پس بدهم؟ یا برای پرداخت بقیه هزینه مساعدت کنند؟

فرماندار: با توجه به اینکه اقداماتی هم انجام شده و بخشی از هزینه را داده‌اید، پیشنهاد ما این است که همین زمین فعلی را حفظ کنید. پیگیری می‌کنیم تا حدی که امکان‌پذیر است در زمان بیشتری مابقی اقساط را پرداخت کنید.

متقاضی مجوز دست‌فروشی در خیابان

مردی که دارای معلولیت است از اینکه شهرداری بساطش را از کنار خیابان جمع‌آوری کرده است، گلایه دارد و می‌گوید: در خیابان امام رضا (ع) بساط داشتم که جمع کردند، اما بقیه مشغول به کار هستند. چرا فقط بساط من جمع شد؟

فرماندار: هیچ دست‌فروشی در این محدوده اجازه بساط کردن و دست‌فروشی ندارد. خلاف قانون است و به هیچ‌کس چنین مجوزی داده نمی‌شود. برای شهرداری در این زمینه فرقی وجود ندارد. با شهردار منطقه تماس گرفته‌ایم که این مسئله را پیگیری کند.

متقاضی مجوز برای دامداری در شهر

مرد میان‌سالی که در محدوده شهری دامداری دارد می‌گوید: پنجاه‌سال پیش این گاوداری را ایجاد کردیم. آن زمان مجوز نمی‌خواست. اکنون می‌گویند باید جابه‌جا کنیم. حداقل دوسال زمان لازم دارم جای دیگری را بسازم و جابه‌جا شوم. مساعدت کنید که بتوانیم در این محدوده بمانیم.

فرماندار: طبق قانون هیچ دامداری در حوزه شهری نباید باشد. شما مجوز هم ندارید که مشخص باشد دامداری رسمی هستید یا خیر. به جهادکشاورزی مراجعه کنید اگر نامه بدهند و استعلام شما مشخص شود بررسی می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->