سرخط خبرها

برگزاری مسابقه سوپرلیگ کاراته کشور پس از ۸ ماه!

  • کد خبر: ۲۹۲۴۱۳
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
برگزاری مسابقه سوپرلیگ کاراته کشور پس از ۸ ماه!
نماینده استان در لیگ کاراته کشور با برنامه‌ریزی عجیب فدراسیون سردرگم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های سوپرلیگ کاراته کشور قرار است بیست‌وپنجم و بیست‌وششم مهر از سر گرفته شود و هفت تیم که نزدیک شش‌ماه است چشم‌انتظار برگزاری این مسابقات هستند، رودرروی یکدیگر به میدان بروند؛ تورنمنت عجیب‌وغریبی که قرار است بالاترین سطح رقابت‌های کاراته در کشور باشد، اما شیوه شگفت‌انگیز برگزاری آن نه‌تن‌ها عاملی بر پایین‌آمدن کیفیتش، بلکه موجب دلسردی تیم‌های شرکت‌کننده شده است؛ به‌شکلی که حالا مشخص نیست بیست‌وپنجم و بیست‌وششم مهر قرار است تیم‌ها با چه سروشکلی پا روی تاتامی سالن شهیدافراسیابی تهران بگذارند؛ محل برگزاری این رقابت‌ها که به‌صورت مجتمع انجام می‌شود.

لیگی که حالاحالا‌ها تمام نمی‌شود

سوپرلیگ کاراته کشور از هجدهم بهمن ۱۴۰۲ کارش را آغاز کرد و هفته اول مسابقات در این تاریخ برگزار شد، اما هفته دوم با سه ماه فاصله و در دوازدهم اردیبهشت امسال برگزار شد؛ مسئله‌ای که صدای همه تیم‌ها را درآورد. هفت تیم دانشگاه آزاد اسلامی، پاس فراجا، بیمه تعاون، هشتمین خورشید مشهد، رعد پدافند هوایی همدان، توسعه نیشکر خوزستان و آوای رزم مسابقات را با حرارت زیادی آغاز کردند، اما خیلی زود تعویق عجیب برگزاری هفته دوم آتششان را خاموش کرد. جالب‌تر اینکه پس از برگزاری بازی‌های هفته دوم تا شروع هفته سوم وقفه‌ای طولانی‌تر و شش‌ماهه به وجود آمد. در این میان قرار است دو هفته سوم و چهارم پشت‌سرهم و در روز‌های بیست‌وپنجم و بیست‌وششم مهر برگزار شود تا مسابقات پس از هشت ماه تازه به نیم‌فصل برسد.

نماینده مشهد؛ بدشانس و بد

امسال پس از سال‌ها شهر مشهد در سوپرلیگ کاراته تیم دارد و تیمی با نام «هشتمین خورشید» را روانه این مسابقات کرد؛ تیمی تمام‌بومی که انتظار عملکرد شگفت‌انگیزی از آن نمی‌رفت، اما دست‌کم انتظار می‎رفت کاراته‌کا‌های مشهد نمایش‌های آبرومندانه‌ای داشته باشند. با وجود این، شاگردان هادی امیری در هفته اول مسابقات نه‌تن‌ها پیروزی و امتیاز تیمی نداشتند، بلکه امتیاز انفرادی هم نگرفتند تا بازنده مطلق باشند. تیم مشهد البته از یک نظر هم بدشانس بود. زیرا این لیگ هم چندان نظم و ترتیبی نداشت تا آنها بتوانند رفته رفته بر کارشان مسلط و بهتر شوند؛ به‌شکلی که در هفته دوم اصلا تیم مشهد به میدان نرفت و با قرعه استراحت روبه‌رو بود! اتفاقی که کار این تیم را برای هفته‌های سوم و چهارم سخت‌تر می‌کند؛ تیمی که به‌عبارتی هشت‌ماه پیش به میدان رفته و حالا قرار است تازه بازی دومش را برگزار کند! در این وضعیت، سرپا نگه‌داشتن این تیم نیم‌بند خیلی سخت شده است و باید دید چه بر سر تیمی خواهد آمد که در لیگی بی‌حساب‌وکتاب شرکت کرده است.

رزمی‌ها در وضعیت نامطلوب

وضع بد کاراته خراسان در سال‌های گذشته فقط مختص این رشته ورزشی نیست و وقتی با دقت بیشتر به وضعیت رشته‌های رزمی در ورزش خراسان‌رضوی و به‌خصوص شهر مشهد نگاه می‌کنیم، می‌‎بینیم همه رزمی‌ها در مشهد وضعیت خوبی ندارند. در رشته تکواندو مدت‌هاست همچون کاراته هیچ اتفاق خوبی رقم نمی‌خورد و به نظر می‌رسد گرد فراموشی بر این رشته ورزشی پاشیده‌اند. ووشو به تیم‌داری دانشگاه آزاد از تهران با وعده انتقال به مشهد می‌نازد و جودو هم به تیم نظامی‌اش دل‌خوش است که از دیرباز به‌صورت کاملا خصوصی در رقابت‌ها شرکت می‌کند و از برنامه‌ریزی اصولی و هدایت هیئت‌جودو در این رشته ورزشی خبری نیست. در این میان کاراته‌کا‌ها هم حضوری ناقص و پرحاشیه در سوپرلیگ عجیب‌وغریب امسال داشته‌اند که به نظر می‌رسد هیچ دستاوردی برای این رشته ورزشی برای استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد نداشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->