جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳) امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به ۵۰۷ حادثه‌دیده طی ۳ روز گذشته شلیک پلیس مشهد برای دستگیری موبایل قاپ سابقه دار + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) | تداوم روند کاهش نسبی دما تا دوشنبه کتاب‌های درسی را از بازار آزاد نخرید | تحویل یک‌هفته‌ای کتب درسی پس از ثبت در سامانه نگه‌داری از یک معلول خفیف، هزینه‌های خانوار را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد واژگونی پژو ۲۰۷ در محور مشهد_ نیشابور ۶ مصدوم بر جای گذاشت (۱۴ مهر ۱۴۰۳) یک وام ۳۰ میلیون تومانی و هزار دَنگ‌وفَنگ | عرضه، کم؛ تقاضای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، زیاد آیا مدت زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری جزو سوابق بیمه‌ای محسوب می‌شود؟
سرخط خبرها

۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۲۵۸۱
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرپرست امور دندان‌پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳، پانزده مجموعه متخلف در حوزه دندان‌پزشکی پلمب شد که نُه مورد آن مربوط به مداخله‌گران سلامت بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مرتضی فغانی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، ۱۹۸ بازدید از مجموعه‌های فعال در حوزه دندانپزشکی صورت پذیرفت که نتیجه آن منجر به صدور ۱۱۰ اخطار کتبی، ۱۵ مورد پلمب، ۱۰ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۱۱ مورد معرفی به تعزیرات حکومتی شد.

وی اضافه کرد: در ۳ ماهه اول امسال ۹۰ بازدید، ۵۰ اخطار کتبی، ۸ مورد پلمب، ۶ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۶ مورد معرفی به تعزیرات حکومتی داشتیم و این اعداد در ۳ ماهه دوم سال جاری به ترتیب ۱۰۸، ۶۰، ۷، ۴ و ۵ مورد بود.

سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مجموع ۱۵ مورد پلمب شده در حوزه دندانپزشکی در ۶ ماهه نخست امسال ۹ مورد آن مربوط به مداخله‌گران سلامت بوده است، خاطرنشان کرد: در آخرین مورد ۲ خانم متخلف به نام‌های آمنه و عاقله که اتباع غیرمجاز بودند با ایجاد مطب و تجهیزات کامل و به‌روز، اما بدون مهارت، مجوز و تخصص لازم، اقدام فعالیت غیرقانونی در حوزه دندانپزشکی کرده بودند و از این افراد که در محله‌های اندیشه و شهید فلاحی منطقه قاسم‌آباد به مدت یک سال فعالیت داشتند با شکایات مراجعه کنندگان به مدیریت امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و در حضور عوامل انتظامی و قضایی دستگیر شدند و ضمن پلمب محل، متخلفان راهی دادسرا شدند.

دکتر فغانی با اشاره به اینکه ۹ مورد از پلمب‌های صورت گرفته در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ متخلفان در زمینه مداخلات پزشکی بودند، بیان کرد: این افراد در صحبت‌های خود بیان می‌کردند که مجوز بحث ساخت دندان مصنوعی داشته‌اند، اما پس از تحقیق و بررسی صورت گرفته مشخص شد که این موضوع صحت نداشته، ضمن اینکه فعالان این حوزه هم مجاز به انجام کار درمانی نیستند و این افراد در کنار انجام کار دندان‌سازی، اقدام به خدمات تخصصی دندانپزشکی نظیر کشیدن، پرکردن، لمینت، ترمیم، زیبایی، ارتودنسی و ایپلمت کرده بودند.

وی تأکید کرد: خواسته ما از مردم این است که برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌‎ها، بیمارستان‌های فعال و مجاز در این حوزه مراجعه نمایند و از حضور محل‌های زیرزمینی و فاقد تابلو و تأییده سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی خودداری نمایند تا که از بروز مشکلاتی همچون بیماری‌های عفونی، ایدز، هپاتیت، خون‌ریزی‌های داخلی و ... به‌دور باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->