پیام تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت و مردم بوسنی و هرزگوین حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به جنوب لبنان | تهدید مردم به تخلیه خانه‌هایشان+فیلم اطلاعیه هشدار امنیت پرواز برای غرب ایران تکذیب شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت ۱۱ سربازش را توسط حزب الله پذیرفت رژیم صهیونیستی: دو پایگاه هوایی ما در حمله اخیر ایران هدف قرار گرفت حزب‌الله خبرسازی رسانه‌های غربی درباره سرنوشت رهبران خود را تکذیب کرد سید حسن خمینی: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت کوتاه نخواهد آمد نشست سران قوا به میزبانی پزشکیان برگزار شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی دوباره سوریه را مورد حمله پهپادی قرار داد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرمانده سنتکام وارد اراضی اشغالی شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حمله راکتی حزب‌الله به شرکت صنایع نظامی در شمال اسرائیل (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آخرین خبر‌ها از سرنوشت هاشم صفی الدین سخنگوی وزارت خارجه: منطقه باید قدردان فداکاری‌های سوریه در مصاف با تروریسم باشد عراقچی: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت شد یک فرمانده حماس در لبنان به شهادت رسید (۱۴ مهر ۱۴۰۳) ضعف رژیم صهیونیستی در برخورد با پهپاد‌های مقاومت عراق ضاحیه بیروت دوباره تحت حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفت (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب الله به شهرک «کرمئیل» در شمال فلسطین اشغالی انتقاد شدید عراقچی در دیدار با وزیر خارجه سوریه از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفتگو و رایزنی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل آیت‌الله علم‌الهدی: موقعیت‌شناسی و مقابله با جریان نفوذ وظیفه اصلی پلیس هوشمند است
سرخط خبرها

سید حسن خمینی: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت کوتاه نخواهد آمد

  • کد خبر: ۲۹۲۶۷۰
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
سید حسن خمینی: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت کوتاه نخواهد آمد
تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد و آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز بر هم ریخته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام سید حسن خمینی امشب (شنبه، ۱۴ مهر) در برنامه جریان که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: آمریکا به قیمت از دست دادن یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان و در این شرایط جهانی بیش از چند میلیارد آزادگان جهان، پشت رژیم اسرائیل می‌ایستد.

وی افزود: اگر آمریکا دست از حمایت از اسرائیل بردارد بخش زیادی از تنفر از آن در امت اسلامی کم می‌شود، چون بخش زیادی از نزاع آزادگان جهان با آمریکا به خاطر اسرائیل است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه این اسرائیل نیست که آمریکا را دنبال خودش می‌کشد، همان طور که بایدن گفت اگر نبود به وجودش می‌آوردند، تصریح کرد: اسرائیل در خدمت آمریکاست و اسرائیلی‌ها نقش سرباز‌هایی را دارند که به خاطر آمریکا دارند در خدمت مقدم می‌جنگند.

وی ادامه داد: این منطقه بازیگرانی دارد. در این منطقه احتیاج است که آمریکا یک بازیگر برای خودش داشته باشد که هر وقت لازم شد بازی را به نفع او تغییر دهد. نمی‌شود یک کشور دیگر در منطقه باشد که این نقش را برای آمریکا داشته باشد؛ قبل از انقلاب دیگر ژاندارم‌تر از ایران برای آمریکا وجود نداشت.

اسرائیل عامل ناامنی است

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ادامه از اسرائیل به عنوان فرزندخوانده آمریکا یاد کرد و افزود: او را از خودشان می‌دانند. آنها احساس می‌کنند در خاورمیانه و جهان اسلام یک بازیگری از آنها لازم دارند تا دو هدف را پیش ببرد، اول، پر کردن خلا قدرت و دوم، نظم را هر گونه می‌خواهند تغییر بدهند. لذا، اسرائیل عامل ناامنی در منطقه ما است.

وی گفت: هر وقت در این منطقه آرامش و نظمی قرار باشد شکل بگیرد که آمریکایی‌ها نخواهند، اسرائیل آن را به هم خواهد زد. کشور‌های دیگر نمی‌توانند نقش اسرائیل را بازی کنند، اسرائیل یعنی آمریکا، خودش در این منطقه حضور دارد. خودش در این منطقه یک سرپل لازم دارد. 

سید حسن خمینی ادامه داد: تاریخ اسرائیل را نگاه کنید. اصلا پیدایش آن با اندیشه مارکسیستی است. تاسیسش با حزب کارگر است، یک حزب چپ است. به همین خاطر هم شوروی و حالا روسیه نسبت به آن سمپاتی داشته و دارند، چون یک سابقه مشترک با هم دارند و حس نوستالژیک دارند.

وی تأکید کرد: ایدئولوژی اسرائیل مهم نیست بلکه این رژیم سرطانی ابزار آمریکا در منطقه ماست.
تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه داد: روزی که امام مبارزه را شروع می‌کند، قرار است با چه کسی بجنگند؟ قرار است کشور ایران را از دست چه کسی خارج کند؟ آمریکا!

سید حسن خمینی افزود: اسرائیل یک بحث مهم دینی بر ما دارد، بحث قدس مطرح است، قبله اول. مسیر تاریخ آن هم نشان داد که نقش خود را خوب بازی می‌کند. اسرائیل در خدمت اندیشه غیراسلامی است.
وی ادامه داد: از زمان فروپاشی عثمانی منطقه طوری تقسیم‌بندی شده که ساکنان آن همیشه در حال درگیری باشد. این غده سرطانی اسرائیل هم در اینجا قرار گرفته که هر چند وقت یکبار متاستاز می‌کند.

او افزود: آقای عرفات آدم قابل احترامی است ولی اشتباهات تاکتیکی داشت. چه چیزی گیر آقای عرفات آمد؟ هیچی به او ندادند! مذاکره کرد، دست از ۷۰ درصد سرزمین برداشت. آخر هم آقای عرفات را مسموم کردند و کشتند.

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسانی که با اسرائیل صلح می‌کنند چه چیزی بدست می‌آورند؟ هیچ!

سید حسن خمینی گفت: راهکار جمهوری اسلامی رفراندوم برای تشکیل کشور فلسطین است. خودشان هم می‌دانند که این به محو اسرائیل ختم می‌شود.

چرا در مورد جولان عقب نشینی نمی‌کنند؟

وی افزود: هر وقت راهکار دو دولتی را آمریکایی ها، انگلیسی‌ها مطرح می‌کنند اینها برای این است که مشروعیت رژیم اسرائیل پذیرفته شود. چرا وقتی آرامش برقرار است کسی از دو دولتی نمی‌گوید؟ بعد از پیمان اسلو به کجا رسیدند و چرا دو دولتی را دنبال نمی‌کردند؟ چرا در مورد جولان عقب نشینی نمی‌کنند؟

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه فکر اینکه «اگر کاری با اسرائیل نداشته باشید، کاری با شما ندارد» غلط است، خاطرنشان کرد: نتانیاهو می‌خواهد بماند، اما خرد جمعی اسرائیل این طور نیست که دغدغه‌اش بودونبود یک نفر باشد.

وی ادامه داد: این نظر اسرائیل بود که نظمی که به ضرر او رقم خورده بود را بهم بزند نظمی که طوفان‌الاقصی به وجود آورد. شاید اگر حزب‌الله حمله پیش‌دستانه می‌کرد، بهتر بود. البته حزب‌الله از جمهوری اسلامی دستور نمی‌گیرد، جریانی مردمی و لبنانی است.

سید حسن خمینی که در برنامه تلویزیونی جریان سخن می‌گفت، افزود: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد، چون مجموعه‌ای بسیار محدود و متشتت است که دارای اقوام متعدد است که آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز بر هم ریخته است. منتها این به این معنا نیست که فردا بر هم می‌ریزد بلکه بستگی دارد ما چقدر پیش برویم.

وی گفت: یمنی‌ها راه اسرائیل از دریای سرخ را بستند ولی از کشور‌های دیگر منطقه کمک‌ها را برای آنها می‌فرستند. 

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام باید یکپارچه باشد، تصریح کرد: ما در تاریخ مبارزه اعراب و مسلمان با اسرائیل چند رویکرد داشتیم. یکی جنگ کلاسیک بود که اعراب در آن شکست خوردند که علت آن حمایت آمریکا و شوروی از اسرائیل بود.

وی افزود: رویکرد بعدی سازش بود. بعد از داستان کویت بود که آمریکایی‌ها به اعراب قول دادند که مسئله فلسطین را حل کنند.

رویکرد جمهوری اسلامی «مقاومت» است

سید حسن خمینی اظهار کرد: رویکرد جمهوری اسلامی «مقاومت» است. نوع نگاهی که امام و جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب به فلسطین دارند این است که مسئله فلسطین درون سرزمین‌های اشغالی و جامعه اسلامی باید تبدیل به بحث سنگ در برابر گلوله (انتفاضه) باشد. یعنی نباید به گونه‌ای باشد که مردم درون مبارزات نباشند.

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اخوانی‌ها دقیقاً در قالبی که جهاد اسلامی ایجاد کرده بود، حماس را شکل دادند، تصریح کرد: جریان مردمی شکل گرفت و وارد خانه‌های مردم شد. اکنون پس از یک سال کاری نمانده است که اسرائیل در غزه انجام نداده باشد ولی هنوز حماس زنده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->