کلاس‌های درس در مشهد همچنان زیر سقف پُر دود آسمان! + فیلم خاطره‌بازی در طولانی‌ترین کوچه شهر مشهد | درباره کوچه «حسین‌باشی» مدارس مشهد تعطیل نمی‌شود مگر با شاخص آلودگی ۱۸۵ به بالا | ضرورت بازنگری در سیاست تعطیلی مدارس در شرایط آلودگی هوا افزایش چشمگیر فضای سبز مشهد با افتتاح ۲۰ هکتار پارک در دو ماه آینده ادامه روند عملیات اجرایی احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شرق مشهد تولید سوخت جایگزین از زباله در مشهد، گام نوین شهرداری برای صرفه‌جویی در منابع انرژی آغاز طرح آموزش تفکیک پسماند در مدارس مشهد | جشنواره «آوای بازیافت» با مشارکت دانش‌آموزان کلید خورد + فیلم کیامرز: ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود با حکم شهردار مشهد مقدس، حسن نوری به عنوان مشاور حقوقی شهردار منصوب شد + تصویر حکم حل چالش‌های اتوبوسی مردم مشهد در گفت‌و‌گوی تلفنی با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهردار منطقه ۱۱ مشهد: کلان‌پروژه تقاطع میدان امام‌حسن(ع) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد آغاز امتداد فاز۲ خط۳ مترو مشهد تا میدان فردوسی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان رضایت ۷۴ درصد زائران رضوی از خدمات دهه آخر ماه صفر در مشهد هوای مشهد همچنان برای همه شهروندان ناسالم است (۲۱ مهرماه ۱۴۰۴) درباره کوشش‌ها برای ساخت مقبره حکیم توس به‌روایت مطبوعات در سالروز افتتاح آرامگاه فردوسی | شاهنامه آخرش خوش شد ضرورت اجرای فوری دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در کلانشهرها شهردار مشهد مقدس: بوستان‌های شهربانوی مشهد، الگویی ملی در دوره ششم مدیریت شهری است کاهش ۱۶ درصدی صادرات صنایع‌دستی خراسان رضوی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۴ سلامت جسم و روان زنان روستایی در اولویت برنامه‌های محلی قرار گیرد | مشهد، میزبان روز جهانی زنان روستایی در ۲۳ مهرماه اولویت پذیرش محل خدمت چگونه تعیین می‌شود؟
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار | درخواست توسعه ایستگاه‌های دوچرخه بایدو در مشهد

  • کد خبر: ۲۹۲۷۵۹
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
شهروند خبرنگار | درخواست توسعه ایستگاه‌های دوچرخه بایدو در مشهد
پاسخ مسئولان شهری به گسترش ایستگاه‌های دوچرخه بایدو در خیابان سناباد مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز، استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل حمل‌و‌نقل شهری، هزینه‌های سوخت و نگهداری خودروها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و از سوی دیگر به حفظ محیط زیست کمک شایانی می‌کند. به دلیل مزیت‌های فراوان در بسیاری از شهر‌های پیشرفته جهان به استفاده شهروندان از دوچرخه تأکید بسیاری می‌شود و بسترهای مناسب برای دوچرخه‌سواری فراهم شده‌است.

سرعت زندگی در دنیای مدرن امروزی ارزش استفاده از دوچرخه‌ را چند برابر می‌کند. در همین راستا فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری شهروندان از ضروریات است.

شهروندی در راستای افزایش این وسیله کارآمد برای خیابان سناباد مشهد به شهرآرا چنین پیام داد: «سناباد یکی از خیابان‌های پرتردد مشهد است. با این حال برای کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در این خیابان، ایستگاه دوچرخه در نظر گرفته نشده است. از شهرداری مشهد تقاضا داریم که در این خیابان ایستگاه دوچرخه ایجاد کند.

در پیگیری خبرنگار شهرآرا، محمد واحدی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک این درخواست شهروند را در حوزه کاری سازمان ترافیک دانست.

در ادامه پیگیری، خبرنگار شهرآرا سراغ قاسم طاهری، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی مشهد رفت، او در‌این‌باره گفت: درست در ورودی خیابان سناباد جنب ایستگاه مترو سعدی یک ایستگاه فعال دوچرخه داریم. در میدان پنجراه سناباد مقابل بانک صادرات نیز ایستگاه فعال داریم. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی مشهد افزود: همچنین نبش سناباد‌۶۱ ‌ایستگاه فعالی وجود دارد.

به گفته او در مجموع ابتدا‌، وسط و انتهای خیابان سناباد ایستگاه فعال دوچرخه وجود دارد. طاهری اظهار کرد: در سه‌ماهه سوم و چهارم سال‌۱۴۰۳ نیز توسعه این ایستگاه‌های دوچرخه را در این خیابان خواهیم داشت که به دنبال اجرای آن سرفاصله این سه ایستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->