درخشش مستند «باران سیاه در چشمانم» در جشنواره‌های ایتالیا و کانادا آلبوم «این روزها» احسان خواجه امیری در راه انتشار ستارگان سینما صداپیشه «شنگول منگول» شدند درگذشت ایرج خواجوی، پیشکسوت نقاشی مشهد اجرای ۸۶ موسیقی صحنه‌ای در خراسان رضوی | ۳۲ هزار نفر به تماشای موسیقی صحنه‌ای نشستند مستند «چوب» به هند می رود درباره کیم ته هیونگ یا آقای «وی» جذاب‌ترین مرد جهان | الگوی دست کاری شده یک مرد! سیمای زنی در غربت فراموشی | نگاهی گذرا به زندگی گلی ترقی، نویسنده معاصر ایرانی زمان پخش و تکرار سریال «کیمیا» در شبکه آی‌فیلم ویژه‌برنامه‌های روز جهانی پست در رادیو صبا + زمان پخش برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) برای نخستین بار در سراسر استان زمان پخش برنامه مربوط‌ به «جناب خان» در شبکه نسیم اعلام شد هنر، خنده و وقار | درباره سریال «جوکر ۲» با حضور بانوان لیاقت مردم مشهد، سالن‌های تئاتر بیشتر و بهتر است «بگو بخند» به آنتن بر می‌گردد + زمان پخش فلسفه‌دان مینیمالیست قلمرو ادبیات را فتح می‌کند؟ | مرور یک گمانه‌زنی درباره برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۴ آموزش داستان نویسی | آنجا که قله ها نام ندارند فیلم جدید «ویل اسمیت» مشخص شد
سرخط خبرها

درگذشت ایرج خواجوی، پیشکسوت نقاشی مشهد

  • کد خبر: ۲۹۳۳۰۲
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
درگذشت ایرج خواجوی، پیشکسوت نقاشی مشهد
«ایرج خواجوی»، استاد و هنرمند پیشکسوت نقاشی کشور، در هشتادوهشت‌سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرحوم ایرج خواجوی متولد ۱۳۱۴ و از پنج سالگی به فراگیری هنر نقاشی مبادرت ورزید. خواجوی از سه سالگی نزد برخی از هنرمندان روس آموزش دید و با اصرار پدرش نقاشی‌های برخی از مجله‌های دهه ۱۳۲۰ مشهد را نقاشی کرده بود.

او در ریاضیات و فیزیک کوانتوم نیز تبحر داشت و به گفته خودش نقاشی و هنر بود که او را علاقه‌مند به ریاضیات کرد. وی بعد از بازنشستگی به آموزش هنر‌های تجسمی پرداخت.

آثار این استاد در نمایشگاه‌های زیادی تاکنون به نمایش گذاشته شده است، وی به دلیل کهولت سن و بیماری روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

در پیام تسلیت محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بدنبال درگذشت استاد خواجوی آمده است: هنر ودیعه‌ای الهی است که بر سرشت اهلش نهاده می‌شود و هنرمند، جبروت او را به تکرار نقش می‌زند که مانا اوست و جز او نیست.

وی در این پیام می‌افزاید: در عروج استاد ایرج خواجوی، فرهیخته‌ای از ساحت زیبا نگارگران سرزمین مهربانی، اظهار تأسف و تأثر خود را اعلام می‌دارم و به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری خراسان تسلیت عرض می‌نمایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بر این باورم که یگانه هستی مهرش جهان شمول و رحمتش بی انتها است. برای روح آن هنرمند گرانقدر از درگاه احدیت، آرامش و از آستان امام مهربانی ها، مرحمت می‌طلبم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->