امروز پرچم مقاومت جهانی به دست فرزندان امیرالمومنین(ع) است آیت الله علم الهدی: دروغ پراکنی رسانه‌ای ابزار دشمن برای تضعیف انقلاب است اعلام‌ نتایج بازبینی آثار پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج خراسان رضوی «سودای عشق» «کلوزآپ» عباس کیارستمی در میان ۱۰ فیلم برتر ایدفا «حبیب‌الله آیت‌اللهی»، نقاش پیشکسوت، درگذشت رقابت «نیجریه» در دو جشنواره جهانی مروری بر آثار شاخص زنده یاد منصور همایونی، هنرمند تئاتر مشهد، به بهانه سالروز درگذشتش نمی توانم پاسخ دقیقی بدهم، متأسفم! | گفت وگو با هوش مصنوعی گوگل، «جمینی»، درباره «فرهنگ و ادبیات مشهد» طنین صدای محمد معتمدی در حافظیه عوامل سریال «طوبی» به پویش «ایران همدل ۴» پیوستند فرزاد حسنی مجری اختتامیه جشن مهر سینمای ایران شد نابینایان فیلم سینمایی «بوتیک» را با صدای شقایق فراهانی بشنوند ماجرای دختر روسی که از شاهدان واقعه گوهرشاد بود تقدیر از «کوستا گاوراس» سینماگر یونانی-فرانسوی در جوایز سزار ۲۰۲۵ بهنوش بختیاری و بهراد خرازی با «معجون عروسکی» به خانه‌ها می‌آیند
سرخط خبرها

ماجرای دختر روسی که از شاهدان واقعه گوهرشاد بود

  • کد خبر: ۲۹۳۴۳۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
ماجرای دختر روسی که از شاهدان واقعه گوهرشاد بود
رمان «پرواز مسکو» نوشته زکیه عباسی در بازنمایی واقعه گوهرشاد راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «پرواز مسکو» با درون‌مایه مذهبی و با تکیه بر ادیان الهی از جمله اسلام و مسیحیت سعی در پیوند میان این دو دین توحیدی دارد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پدر و دختری از روسیه در حرم مطهر امام رضا (ع) برای مسلمان شدن، شهادتین می‌خوانند اما در این بین دختر روس (ساشا) متوجه می‌شود پدرش جاسوس انگلیس است و برای پیشبرد اهداف آنها در ایران به مسلمان شدن تن داده است.

همین اتفاق باعث می‌شود ساشا برای برگشت به مسیحیت به دنبال تحقیق و مقایسه میان مسیحیت و اسلام برود؛ در دل این جست‌وجوها ساشا با خانواده شیخ علی‌اکبر که خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در مشهد هستند، آشنا و پس از علاقه‌مندشدن به پسر شیخ (سجاد) نهایتاً یکی از شاهدان عینی واقعه گوهرشاد می‌شود.

رمان در ۱۴ فصل در مکان‌های مختلف و از زبان دو راوی «دانای کل» و «ساشا» روایت می‌شود. وارد کردن حادثه‌ای تاریخی و پرداختن به ابعاد مختلف آن یکی از ویژگی‌های رمان «پرواز مسکو» است که با زبان داستان و درگیرکردن مخاطب با موضوعات ملموسی مثل عشق و نفرت برای خواننده بازگو می‌شود.

فصل پایانی کتاب با عنوان «مسیح حرم» به واگویه‌های ساشا در میان آتش و گلوله حادثه غمناک گوهرشاد پرداخته که با از دست دادن همسرش، عمق جنایتی که در مسجد گوهرشاد رخ داده را به ورطه زبان می‌کشد.

سوره مهر «پرواز مسکو» را در ۲۲۹ صفحه، با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه کرده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->