قالیباف از مذاکره برای انتقال آب تاجیکستان به ایران خبرداد دعوت پزشکیان از رئیس جمهور ازبکستان برای سفر به تهران قالیباف پس از بازگشت از دوشنبه: تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان دو برابر افزایش یافته است قالیباف نسخه‌ای از شاهنامهٔ فردوسی را به رئیس جمهور تاجیکستان هدیه داد وزارت خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی ایران را جنایت جنگی خواند  پزشکیان با رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد آیت‌الله علم‌الهدی: نفوذ فرهنگی تنها راه دشمن برای رخنه در جامعه است سازمان سنجش: انتشار نتایج نهایی کنکور صحیح نیست (۲۰ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان توسعه یابد تنش در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بالا گرفت امیدواری پزشکیان به تسریع در امضای سند راهبردی با روسیه | پوتین: همکاری با ایران اولویت ماست + فیلم عراقچی: قطعا به هر اقدام اسرائیل با قدرت و قوت بیشتری پاسخ خواهیم داد + فیلم موضع روسیه درباره تشدید تهدید‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران تلفات رژیم صهیونیستی در حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی (۲۰ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: گفتمان وفاق نیاز امروز جامعه جهانی است کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حمله به ایران مخالفت کردند قالیباف: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند شکست‌های راهبردی خود را جبران کند ورود رئیس جمهور به اجلاس بزرگداشت مختوم‌قلی در عشق‌آباد + فیلم حمله موشکی به شمال حیفا در سرزمین‌های اشغالی (۲۰ مهر ۱۴۰۳) واکنش هلال احمر به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی ایران در سوریه ۱۸ شهید و ۹۲ زخمی در حملات وحشیانه امشب دشمن به بیروت (۱۹ مهر ۱۴۰۳) +فیلم ادعای رسانه‌های دشمن: یکی از مسئولان حزب الله لبنان ترور شد ادعای مضحک رسانه‌ انگلیسی درباره سردار قاآنی تکذیب شد
سرخط خبرها

امیدواری پزشکیان به تسریع در امضای سند راهبردی با روسیه | پوتین: همکاری با ایران اولویت ماست + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۳۷۷۳
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
امیدواری پزشکیان به تسریع در امضای سند راهبردی با روسیه | پوتین: همکاری با ایران اولویت ماست + فیلم
رئیس جمهور در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» در ترکمنستان برگزار شد، با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای روس خود گفت: از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.

پزشکیان با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های متقابل و مکمل خوبی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.

پزشکیان با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هیچ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ کشور‌های اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشور‌های منطقه در بستر آرامی ادامه یابد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این گفتگو اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور برای ما اولویت بالایی دارد و توسعه روابط و افزایش حجم تجارت میان دو طرف خیلی خوب در حال انجام است.

ولادیمیر پوتین ضمن دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و برگزاری نشست مشترک دوجانبه گفت: ما به طور مشترک در سطح بین‌المللی همکاری می‌کنیم و ارزیابی‌ها و رویکرد‌های جهانی ما یکسان است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->