جزئیات جدید از حادثه حریق بازار آهن شادآباد در تهران (۲۱ مهر ۱۴۰۳) اعلام هشدار زرد هواشناسی در خراسان رضوی (۲۱ مهر ۱۴۰۳) فروشگاه‌های اینترنتی بدون «اینماد» به پلیس امنیت اقتصادی معرفی می‌شوند حادثه‌ای در مهرآباد رخ نداده است | پرواز‌ها برقرار هستند + عکس و فیلم (۲۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر علوم: تمام بودجه آموزش عالی کم‌تر از سه درصد از بودجه کشور است ویدئو | آتش‌سوزی در بازار آهن شادآباد تهران (۲۱ مهر ۱۴۰۳) جدیدترین آمار از جمعیت ایران اعلام شد (۲۱ مهر ۱۴۰۳) مرحله چهارم محموله دارویی ایران به لبنان ارسال شد ناگفته‌های نخبه مشهدی از دیدار با مقام معظم رهبری | ماجرای یک دیدار پرانگیزه آدم‌های سمی مهلک‌تر از سم‌های اسمی! اجرای برنامه استعدادیابی از دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی کشور سازمان غذا و دارو درباره تزریق ژل‌های غیرمجاز هشدار داد زلزله نسبتا شدید در «نصرت آباد» سیستان و بلوچستان (۲۱ مهر ۱۴۰۳) اسرائیل با حمله به بیمارستان هلال احمر ایران در سوریه، مرتکب جنایت جنگی شده است اعمال‌قانون ۱۷۱۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: باید دیپلماسی علمی را فعال کرده و روش‌های علمی را بازبینی کنیم ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، میدان ده‌دی و بولوار کوثر در مشهد (۲۱ مهر ۱۴۰۳) شناسایی و پلمب یک شرکت پخش غیرمجاز دارو در مشهد (۲۱ مهر ۱۴۰۳) هزینه رفع ریجکتی ویزای کانادا بایدن: طوفان میلتون ۵۰ میلیارد دلار خسارت برجای گذاشته است گلایه مردم از شلوغی بیش از حد کلینیک ویژه بیمارستان فارابی مشهد | بیمارستانی که در اولویت «تأمین» نیست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بخش‌نامه بیمه کودکستان‌ها را ابلاغ کرد ایران در نشست تغییر اقلیم جهانی به میزبانی باکو حضور می‌یابد
سرخط خبرها

جدیدترین آمار از جمعیت ایران اعلام شد (۲۱ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۳۹۵۳
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
جدیدترین آمار از جمعیت ایران اعلام شد (۲۱ مهر ۱۴۰۳)
رییس مرکز آمار با بیان اینکه آمار را حبس نمی‌کنیم و به زودی با دریافت داده‌های لازم آمار بخش مسکن ارائه می‌شود، گفت: جمعیت کشور بیش از ۸۵ میلیون نفر است که نزدیک ۶۶ میلیون ساکن نقاط شهری و مابقی روستایی هستند. تعداد خانوارها نیز بیش از ۲۷ میلیون خانوار است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رییس مرکز آمار با بیان اینکه آمار را حبس نمی‌کنیم و به زودی با دریافت داده‌های لازم آمار بخش مسکن ارائه می‌شود، گفت: جمعیت کشور بیش از ۸۵ میلیون نفر است که نزدیک ۶۶ میلیون ساکن نقاط شهری و مابقی روستایی هستند. تعداد خانوارها نیز بیش از ۲۷ میلیون خانوار است.

غلامرضا گودرزی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: ما در مرکز آمار تولید آمار باکیفیت، به‌موقع و حرفه‌ای را تکلیف خود می‌دانیم. در این آمار نیز جهت گیری و موضع گیری نداریم. ان‌شاءالله تصمیم گیران هم به این نتیجه برسند که استفاده از آمار حقی است که باید رعایت شود.

وی درباره اختلاف برخی آمار مرکز آمار ایران و بانک مرکزی گفت: مبانی هر دو دستگاه درست است. اما بعضا ممکن است سال پایه متفاوت باشد. الان هردو مرکز قرار است از یک سال پایه استفاده کنند. هرکدام از ما کار حرفه ای و تخصصی خود را انجام می‌دهیم و تا آنجا که امکان دارد تلاش می‌کنیم اعداد بیانگر واقعیت جامعه باشد.

رییس مرکز آمار ایران با بیان اینکه تعامل بین مرکز آمارو رسانه ها از این پس منظم تر می شود گفت: در حال حاضر در مقطعی هستیم که انشاءالله جلسات با اصحاب رسانه افزایش خواهد یافت. رسانه ها نقش خوبی داشته اند اما باید تعامل بیش از پیش باشد. صداوسیما در سرشماری به ما کمک می‌کند. از سوی دیگر با درگاه مرکز آمار باید آشنایی بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این نشست، عزیزی ـ مدیرکل دفتر کشاورزی مرکز آمار بیان کرد: ما حدود ۲۸۰ قلم آماری را دریافت می‌کنیم که حدود ۸ قلم در ارتباط با پرورش زنبور عسل به این نتیجه رسیدیم از داده‌های جهاد کشاورزی استفاده کنیم. بخش کشاورزی بر پایه زراعت و دامداری است و حجم بالایی از سوالات ما در این بخش است.

در ادامه گودرزی در پاسخ سوالی درباره نقش پژوهشکده آمار گفت: پژوهشکده آمار به زودی برآوردهایی را محاسبه و اعلام خواهد کرد؛ زیرا هرکدام از موارد آماری ملاحظات خاص خود را دارد. کار دوم پژوهشکده که قرار است انجام دهد این است که وارد تحلیل شود؛ چرا که مرکز آمار نباید تحلیل ارایه دهد.

وی گفت: جمعیت کشور بیش از ۸۵ میلیون نفر است که نزدیک ۶۶ میلیون ساکن نقاط شهری و مابقی روستایی هستند. تعداد خانوار نیز بیش از ۲۷ میلیون خانوار است. بعد خانوار نیز در کشور ۳.۱ است. انشاءالله سال ۱۴۰۵ تغییرات جمعیتی را با دقت به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

رییس مرکز آمار با بیان اینکه قصد داریم با کمک دستگاهها آمار درست و دقیق ارایه دهیم گفت: این آمارها می تواند در اختیار تحلیل گران قرار گیرد. کمکی که رسانه ها می توانند بکنند این است که یک فضای بانشاط و مشارکتی برای ارایه آمار ایجاد کنند.

رییس مرکز آمار درباره شائبه حبس آمار از سوی مراکز آماری گفت: ما مدتی است یک تقویم انتشاراتی را دنبال می‌کنیم که از قبل هم بوده اما به‌روز شده است. ما در ماههای اخیر به این تقویم پایبند بوده‌ایم. ممکن است گاها آماری که به دست مرکز آمار می‌رسد یکی دو روز تاخیر داشته باشد ولی در چارچوب زمانی خوش ارایه می‌شود.

گودرزی بیان کرد: مرکز آمار به دلیل استقلال و پایگاه حرفه‌ای که در اینجا حاکم است در تولید آمار کار حرفه ای خودش را انجام می دهد و نگاه نمی کند که با این آمار فلان دستگاه ناراحت یا خوشحال می شود. ما بعد از اینکه مطمئن شدیم آمار درست و مشخص است آن را منتشر می‌کنیم. در این چند ماه هم ندیدم که از یک دستگاه در زمینه ارایه آمار به ما فشار وارد شود. ما در حال حرکت به نظام آماری کارآمد و هوشمند حرکت می کنیم.

به گفته گودرزی، اگر در زمانهایی آمار ارایه نمی‌شود به ملاحظات برنمی‌گردد بلکه به این دلیل است که داده در اختیار مرکز آمار قرار نگرفته است. بعضا قوانینی در کشور مصوب می‌شود که جلوی ورود اطلاعات را می‌گیرد و این اطلاعات به ما داده نمی‌شود. البته جا دارد از سازمان برنامه و بودجه و ریاست این سازمان تشکر کنم که از مرکز آمار حمایتهای لازم را انجام می‌دهد و تلاش می‌کنیم جریان داده را حل کنیم. بنابراین واژه هایی مثل حبس آمار و سرکوب آمار که مطرح می شود درست نیست. باید آمار با کیفیت و دقت باشد و بعد از تایید انشاءالله منتشر می شود.

رییس مرکز آمار تاکید کرد: در بخش مسکن نیز امیدوارم ظرف هفته های آینده دسترسی به داده‌های لازم صورت گیرد و آمار بازار مسکن منتشر شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->