جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نامزدهای نهایی جایزه ادبی احمد محمود اعلام شدند

  • کد خبر: ۲۹۴۰۰
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
نامزدهای نهایی جایزه ادبی احمد محمود اعلام شدند
داوران سومین دوره جایزه ادبی احمد محمود سه مجموعه داستان را به عنوان نامزدهای نهایی این دوره معرفی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سومین دوره­ جایزه­ ادبی احمد محمود که بنا بود در زمستانِ گذشته برگزار شود به دلیل وقایعِ متعدد و سپس همه­‌گیری ویروسِ کرونا به تعویق افتاد.

 

پیش از این نامزدهای ده‌­گانه­ این جایزه در دو بخشِ رمان و داستانِ کوتاه بنا بر نظرسنجی گسترده اعلام شده بودند اما شرایط جوری پیش رفت که تصمیم برآن شد نامزدهای اصلی و برگزیدگان کتاب­ های سالِ ۱۳۹۷ به صورتِ خبری اعلام شوند و جوایزِ آن­ها هم­زمان با چهارمین دوره در زمستانِ امسال به برگزیدگان اهدا شود. چه این جایزه معتقد است حضورِ اهالی ادبیات و کتاب بخشی از جذابیت و تاثیرگذاری یک جایزه است، اگر در زمستان امسال نیز همه­ گیری این ویروس افول نکرد آن وقت جوایز به شکلِ خصوصی یا در مراسمی بسیار محدود به برندگان اهدا می­شود.

 

بنابراین و با توجه به رای داورانِ نهایی سومین دوره­  جایزه­ ادبی احمد محمود این سه مجموعه­ داستان به عنوانِ نامزدهای نهایی انتخاب شدند:

مخلوقاتِ غریب نوشته­ حسین سناپور، نشر چشمه

مُتغیرِ منصور نوشته­ یعقوب یادعلی، نشر چشمه

هفت گنبد نوشته­ محمد طلوعی، نشر اُفق

 

داوران این بخش عبارتند از حمیدرضا نجفی، مریم حسینیان، عالیه عطایی و کاوه فولادی­نَسَب.

این جایزه به دبیری مهدی یزدانی­ خُرّم برگزار می­شود و نتایجِ نهایی تا پایانِ خرداد اعلام خواهند شد.

 

جایزه احمد محمود، نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶، توسط محمد کامرانی و محمدحسن شهسواری نویسنده و مهدی یزدانی‌خرم نویسنده و منتقد ادبی، پایه‌گذاری شد.


احمد اعطا با نام ادبی احمد محمود نویسندهٔ معاصر ایرانی بود. او را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند. معروف‌ترین رمان او همسایه‌ها در زمرهٔ آثار برجستهٔ ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود.


در سال ۱۳۳۳ نخستین داستان کوتاهش به نام صب می‌شه در مجله امید ایران منتشر شد و در سال ۱۳۳۸ توانست اولین مجموعه داستانش به نام مول را با سرمایه شخصی به چاپ رساند.


احمد محمود چهارم دی ۱۳۱۰ در شهر اهواز از پدر و مادری دزفولی الاصل به دنیا آمد و شاید به همین دلیل بیشتر خود را دزفولی می‌دانست. او ۱۲ مهر سال ۱۳۸۱ به دنبال یک دورهٔ بیماری ریوی در بیمارستانی در تهران درگذشت و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.


از آثار او می‌توان به همسایه‌ها، زمین سوخته، مدار صفر درجه، درخت انجیر معابد و داستان یک شهر اشاره کرد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->