وزیر صمت: شهرک‌های صنعتی به جای اشتغال زایی، مستمری بگیر ایجاد کردند الزام ارائه کد رهگیری برای تمامی نقل و انتقالات مسکن رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: تمرکز ما بر دانه‌درشت‌های مالیاتی است ممنوعیت ورود وسایل ارتباطی الکترونیکی به داخل هواپیما رفع مشکلات زیرساختی، خواسته صادرکنندگان از استاندار خراسان رضوی حراج بعدی سکه چه زمانی است؟ عقد قرارداد واردات خودروی جانبازان از امروز (۲۱ مهر ۱۴۰۳) وجود ۵۲۰ هکتار سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی صنایع کوچک، چشم‌انتظار حمایت بزرگ راه سخت تشخیص برنج تقلبی در بازار + عکس درآمد فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۱۴۰۲ چقدر بوده است؟ عدد سبد معیشت و حداقل دستمزد جامعه کارگری در بودجه اثر خودش را نمی‌گذارد میلیونرهای تهرانی | درآمد عجیب متکدیان در تهران چقدر است؟ چرا این روزها قیمت خودرو کارکرده بیشتر از قیمت خودرو صفر است؟ هفته گذشته، چه بر سر بازار‌های مالی آمد؟ | کاهش هیجان، باوجود جو رسانه‌ای (۲۱ مهر ۱۴۰۳) ۲۴۰۰ تن برنج وارداتی دپوشده از بندر شهید رجایی ترخیص شد قیمت طلا در مسیر کاهش؟ | بهترین سرمایه‌گذاری در موقعیت کنونی چیست؟ (۲۱ مهر ۱۴۰۳) رشد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۳ | انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزان‌تر از همیشه قیمت عمده فروشی امروز میوه در مشهد چند؟ (۲۱ مهر ۱۴۰۳) بازگشت دامنه نوسان بورس و فرابورس به مثبت و منفی ۳ درصد از امروز (۲۱ مهر ۱۴۰۳) قیمت برنج رسما اعلام شد | پایان شائبه‌ها در بازار برنج پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | صعود انس جهانی طلا، بازار داخلی را افزایشی می‌کند؟ پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | بازار سهام در تقلا برای حیات است دلایل تاخیر در انتخابات نظام مهندسی اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر صمت: شهرک‌های صنعتی به جای اشتغال زایی، مستمری بگیر ایجاد کردند

  • کد خبر: ۲۹۴۰۳۱
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
وزیر صمت: شهرک‌های صنعتی به جای اشتغال زایی، مستمری بگیر ایجاد کردند
وزیر صمت با بیان اینکه در سال‌های اخیر در شهرک‌ها شرایطی ایجاد شده که قابلیت جذب منابع انسانی را ندارد، تصریح کرد: تشکیلات ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی، یا تبدیل به زمین فروشی شده و یا تبدیل به رشته فعالیت‌هایی شده که در موقع شروع مشخص بود که نتیجه ندارد. در مجموع آمدیم اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، مستمری‌بگیر ایجاد کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، «سیدمحمد اتابک» روز شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در مراسم معارفه «رضا انصاری» مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «یونس الستی» معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های این وزارتخانه، با بیان اینکه اعتقاد من در ساختار سازمانی، اعتقاد کلاسیکی است، اظهار کرد: شرکت‌های خارجی مانند سازمان‌های داخلی ما عمل نمی‌کنند. آنها به‌جای اینکه ابتدا از میزان سود و زیان خود با سهامداران سخن بگویند، توانایی‌ها و ظرفیت‌های تشکیلاتی و منابع انسانی خود را تشریح می‌کنند، زیرا در نهایت منابع انسانی، نقاط قوت این شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به حساب می‌آید.

وی افزود: در وزارت صمت، به این جمع‌بندی رسیده ام که نگاه خود را باید به دارایی‌های داخل وزارتخانه معطوف کرده و از دارایی‌هایی که نظام برای آنها هزینه داده است، بهره‌مند شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای انتخاب «یونس الستی» به عنوان معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارتخانه، رزومه ۴ گزینه را بررسی کرده است، تاکید کرد: امروز در زمینه صنعت و اقتصاد و شاید همه زمینه‌ها، فرصت سعی و خطا نداریم، زیرا اقدامات ایجادی، نیاز به کسانی دارد که هم ساختار و هم کار را می‌شناسند که اگر این دو موضوع را بشناسند، می‌توانند در این شرایط، سازمان را به سرمنزل برسانند.

وی با بیان اینکه در معاونت توسعه مدیریت منابع، نیاز به متعادل‌سازی است یعنی جانب انصاف رعایت شود، یادآور شد: یکی از اهداف‌مان در این زمینه، متعادل‌سازی در مورد همکاران درون سازمان است که با حمایت کامل بنده روبرو خواهد بود.

اتابک افزود: در این زمینه دنبال آن هستم که ابتدا از نیرو‌های انسانی بدنه وزارتخانه بهره ببریم و اگر نیروی مد نظر نبود، از خارج از سازمان نیرو‌های دارای اهلیت جذب و استفاده شوند.

وی با بیان اینکه برای انتخاب مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رزومه پنج نفر را بررسی کرده و حتی سه مرتبه با آقای «رضا انصاری» مذاکره کرده است، خاطرنشان کرد: ماموریت آقای انصاری ایجاد زنجیره ارزش در شهرک‌های صنعتی است.

وزیر صمت با بیان اینکه در سال‌های اخیر در شهرک‌ها شرایطی ایجاد شده که قابلیت جذب منابع انسانی را ندارد، تصریح کرد: تشکیلات ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی، یا تبدیل به زمین فروشی شده و یا تبدیل به رشته فعالیت‌هایی شده که در موقع شروع مشخص بود که نتیجه ندارد. در مجموع آمدیم اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، مستمری‌بگیر ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این مشکلات در دوره مقیمی رفع و ادامه آن باید در دوره آقای انصاری شکل بگیرد، ادامه داد: اگر از هرچیزی بیش از حد خودش ایجاد کنیم، گرفتار می‌شویم. در این زمینه باید تعداد شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی خود را با سایر شرکت‌های صنعتی مقایسه کنیم. در مجموع باید متقاضیان تفکیک شوند که متقاضی زمین هستنند یا صنعت...

اتابک برای آقایان انصاری و الستی آرزوی موفقیت کرد و گفت: مدیران جدید وزارتخانه باید سازمان زیرمجموعه خود را با شاخص‌های تعریف شده، جلو ببرند و در این مسیر به سمتی حرکت کرده که این شاخص‌ها، برای کشور سبب خیر و برکت شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->