قیمت ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازار اعلام نشده است میزان عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ + جدول پرونده باز شکاف بین دستمزد کارگران و تورم با کمتر از ۱۴ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۲۲ مهر ۱۴۰۳) در جست‌وجوی ۲۰ درصد گم‌شده آغاز توزیع برخی اقلام تنظیم بازار این هفته در مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بازار خودرو مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) الاکلنگ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ مهر ۱۴۰۳) ریزش ۴ تا ۸۵ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) افت قیمت خودرو‌های داخلی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | تارا ۹۷۱ میلیون تومان مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۲۲ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | دلار: ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان دلار نیما به مرز ۴۸ هزار تومان نزدیک شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) استانداردسازی، کلید آینده روشن‌تر «درمان» و «شخص ثالث»، همچنان در صدر رشد بیمه‌ای معامله‌گر بدشانس ارز دیجیتال، فرصت سود ۱۷.۵ میلیون دلاری را از دست داد سراب وام ازدواج در صف طویل بانکی! خراسان رضوی، رتبه چهارم حمل‌ونقل کالا در کشور صادرات بیش از ۱۸ هزار تن فرش ماشینی از کشور، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ فروش ۵۰ میلیارد تومان از اموال کوروش کمپانی لزوم پایان یک سنت نانوشته در تعیین دستمزد صادرات اجباری برای بقای کارخانه‌های لبنیات | ۶۰ درصد لبنیات از کشور خارج می‌شود مستأجران می‌توانند دوباره وام ودیعه مسکن دریافت کنند + شرایط نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی برگزار می‌شود قیمت امروز میوه و صیفی جات در میادین میوه و تره بار مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | گلابی فرنگی ۳۰ هزار تومان یک خبر خوب برای کارفرمایان | ۵۰ درصد حقوق و دستمزد کارگران خود را از این طریق پرداخت کنید
سرخط خبرها

استانداردسازی، کلید آینده روشن‌تر

  • کد خبر: ۲۹۴۰۹۵
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
استانداردسازی، کلید آینده روشن‌تر
استاندارد‌های ملی به‌عنوان معیار‌های مشخصی برای ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات، نقش بسیار مهمی در بهبود زندگی مردم، افزایش صادرات و توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در دنیای امروز، کیفیت محصولات و خدمات به یکی از مهم‌ترین عوامل رقابت‌پذیری کشور‌ها تبدیل شده است. استاندارد‌های ملی به‌عنوان معیار‌های مشخصی برای ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات، نقش بسیار مهمی در بهبود زندگی مردم، افزایش صادرات و توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

در دنیای پرشتاب امروز که تنوع محصولات و خدمات به‌شدت افزایش یافته، انتخاب محصولی با‌کیفیت و مطمئن برای مصرف‌کنندگان به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده است. از‌سوی‌دیگر، تولیدکنندگان نیز به‌دنبال راهی برای افزایش کیفیت محصولات خود و جلب اعتماد مشتریان هستند. در‌این‌میان، نقش سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان نهاد ناظر و مدعی‌العموم بسیار پررنگ است و به‌دنبال ایجاد تعادل بین منافع تولیدکنندگان و حقوق مصرف‌کنندگان است. 

از‌یک‌سو با تعیین الزامات کیفی برای محصولات، به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا محصولات باکیفیت تولید کنند و از‌سوی‌دیگر، به مصرف‌کنندگان این اطمینان را می‌دهد که محصولاتی که خریداری می‌کنند، دارای کیفیت مطلوب و ایمنی لازم هستند. چشم‌انداز سازمان ملی استاندارد ایران، ایجاد نظام استانداردسازی کارآمد و پویاست که بتواند با همگامی با تحولات جهانی، نیاز‌های روزافزون جامعه را برآورده سازد.

در این چشم‌انداز، استانداردسازی به‌عنوان یک ابزار راهبردی برای توسعه پایدار، افزایش رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت زندگی مردم در نظر گرفته شده است. سازمان ملی استاندارد ایران در تلاش است تا به‌عنوان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد درزمینه استانداردسازی در سطح ملی و بین‌المللی حضوری مؤثرتر ایفا کند.

برای تحقق این چشم‌انداز، سازمان ملی استاندارد ایران سیاست‌های کلیدی هم‌گرایی با استاندارد‌های بین‌المللی، توجه ویژه به فناوری‌های نوین، استانداردسازی خدمات، مشارکت فعال بخش خصوصی، ترویج فرهنگ استانداردسازی، ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و توسعه زیرساخت‌های استانداردسازی را دنبال می‌کند.

از مزایای استانداردسازی برای تولیدکنندگان می‌توان به افزایش رقابت‌پذیری، بهبود تصویر ویژند (برند) و افزایش اعتماد مشتریان، کاهش هزینه‌های تولید، تسهیل صادرات و تجارت بین‌المللی و... برای مصرف‌کنندگان نیز به اطمینان از کیفیت، افزایش بیشترحق انتخاب از محصولات باکیفیت در بازار و حفاظت از سلامت و ایمنی و‌... اشاره دارد. 

سازمان ملی استاندارد ایران با طیف گسترده مأموریت‌های محوله در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در چهار محور استانداردسازی، تأیید‌صلاحیت، اندازه‌شناسی، ارزیابی انطباق توجه بیشتر سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان کلان کشور به این مقوله ارزشمند را می‌طلبد. با‌این‌حال، فرصت‌های بسیاری برای توسعه استانداردسازی در کشور و خراسان رضوی وجود دارد که با استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، می‌توان استانداردسازی را به یک ابزار قدرتمند برای توسعه پایدار تبدیل کرد. 

اداره کل استاندارد خراسان رضوی با بیش از شصت سال قدمت در کشور، تلاش دارد پیشرانیِ رقابت‌پذیری فعالان اقتصادی در بخش کالا و خدمات را فراهم کند و با استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، نهاد‌های عمومی و دولتی اعتماد آحاد جامعه را به نشان استاندارد ملی ایران تثبیت و با فرهنگ‌سازی و نظارت مضاعف، حامی تولیدکنندگان و مشوقی برای مصرف‌کنندگان محصول و خدمات استاندارد باشد و ناامنی را برای عرضه‌کنندگان محصولات غیر استاندارد به ارمغان بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->