ضربه مهلک حزب‌الله به نظامیان صهیونیست| ۱۵ کشته و ۲۸ زخمی تاکنون (۲۲ مهر ۱۴۰۳) زخمی شدن ۲۸ صهیونیست در پی حمله پهپادی حزب الله به جنوب حیفا (۲۲ مهر ۱۴۰۳) گفت وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون برای بررسی راهکار‌های آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی پزشکیان: مدیران باید آستین خود را بالا بزنند عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) تاکید فرماندار مشهد بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در جامعه سردار حاجی‌زاده: به هر خطایی از سوی دشمنان پاسخی سخت و پشیمان کننده می‌دهیم استفاده رژیم اسرائیل از سلاح کشتار جمعی بمب خوشه‌ای در جنوب لبنان هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد برگزار شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) قالیباف: مردم منطقه برای دفاع از خود در برابر قاتلان حرفه‌ای منتظر کسی نخواهند ماند نخست وزیر عراق: توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان اولویت ماست قالیباف با رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی دیدار کرد واکنش استاندار خراسان رضوی به برخی حواشی مراسم تودیع و معارفه‌اش عراقچی با با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار کرد انتخاب حمید رسایی به عنوان «رئیس کمیته‌ی هنر، رسانه و فضای مجازی» مجلس دوازدهم شلیک بیش از ۱۰۰ راکت حزب الله به چهار پایگاه اسرائیلی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) رقابت شانه به شانه «هریس» و «ترامپ» در ۷ ایالت کلیدی آمریکا مقتدی صدر خطاب به آوارگان لبنانی: به عراق خوش آمدید  آیت‌الله علم‌الهدی: رمز پیشرفت دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی «خودپروری» است | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با «ابتکار عمل» توجه خانواده‌ها را جلب کند روسای مجالس ایران و امارات دیدار کردند عراقچی: برای رویاروی با هر سناریویی آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم وزیر خارجه عراق: بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم حزب‌الله لبنان: اسرائیل با بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای لبنان را هدف قرار داد
سرخط خبرها

وزیر خارجه عراق: بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم

  • کد خبر: ۲۹۴۲۱۱
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
وزیر خارجه عراق: بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم
وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری با همتای ایرانی خود گفت که «توسعه دامنه جنگ در منطقه به طرف جمهوری اسلامی ایران و استفاده از فضای حریم هوایی عراق مورد پذیرش نیست و کاملا با آن مخالف هستیم».

به گزارش شهرآرانیوز، کنفرانس خبری «سید عباس عراقچی» و «فواد حسین» وزیران خارجه ایران و عراق در بغداد آغاز شد.

فواد حسین در ابتدای این نشست خبری به همتای ایرانی خود و هیات همراه خوش‌آمد گفت.

او با بیان اینکه «منطقه و ۲ کشور ما با چالش‌های سرنوشت‌سازی مواجه است»، گفت: تجاوزگری اسرائیل علیه غزه و ملت فلسطین ادامه دارد و جنگ به لبنان کشیده است.

وزیر خارجه عراق با اشاره به این موضوع که «حملات به بیروت و جنوب لبنان ادامه دارد»، تصریح کرد: این حملات سبب شد که ده‌ها هزار نفر به بیروت و شمال لبنان و از مرزها به سمت سوریه بروند و بسیاری از آن‌ها به خاک عراق رسیدند.

فواد حسین تاکید کرد: دولت و ملت عراق درهای کشور را برای استقبال از آوارگان لبنانی در کشور گشوده‌اند. آن‌ها میهمان ملت ما هستند و در این راستا، همبستگی گسترده‌ای با لبنان و مردم این کشور وجود دارد.

او در ادامه گفت: دولت عراق درباره پیامدهای جنگ در منطقه هشدار داده بود و اعلام کردیم که تجاوزگری رژیم اسرائیل به لبنان سبب جنگ دیگری خواهد شد. تداوم جنگ در غزه و لبنان، امنیت و ثبات منطقه را با تهدید مواجه کرده است.

فواد حسین همچنین گفت: خطر جنگ و توسعه آن در منطقه وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم اسرائیل تهدید و فضای جنگی در منطقه ایجاد شده و تهدید می‌شود که پایگاه‌های مشخصی را در کشور همسایه ما هدف قرار دهد.

وزیر خارجه عراق گفت: تهدید علیه عراق نیز وجود دارد؛ هدف از این تهدیدهای رژیم اسرائیل این است که عراق وارد عرصه جنگ شود. ما در عراق به طور کامل از بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم.

او تاکید کرد که «تماس‌ها با دوستان عراق ادامه دارد تا شبه جنگ را از منطقه و عراق دور کنیم».

فواد حسین تاکید کرد: ادامه جنگ و توسعه دامنه آن به طرف جمهوری اسلامی ایران و استفاده از فضای حریم هوایی عراق مورد پذیرش نیست و کاملا با آن مخالف هستیم. ما برای جلوگیری از جنگ تلاش می‌کنیم».

وزیر خارجه عراق گفت: اگر خدای نکرده جنگ در منطقه صورت بگیرد و مانع آن نشویم، سبب هرج ومرج مسلحانه می‌شود و در نتیجه گروه‌های تروریستی مثل داعش فعالیت‌های تروریستی خود را آغاز می‌کنند.

او در ادامه گفت: وقوع جنگ بر کریدورهای منطقه‌ای و تنگه هرمز و بر موضوع صادرات انرژی اثر منفی می‌گذرد و بحران بزرگی در روند انرژی و اقتصاد جهان ایجاد می‌کند؛ در همین ارتباط از کشورهای موثر می‌خواهم که برای جلوگیری از جنگ و آتش‌بس در غزه و لبنان تلاش و در زمینه همسبتگی با لبنان و فلسطین عمل کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->