فیلم کوتاه «تنها کنار هم» جایزه افتخاری جشنواره لوکاس را دریافت کرد تصاویری جدید از برنامه «اکنون» سروش صحت جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشنِ «دایورسیتی» آمریکا به «گیلگمش» رسید زمان اکران فیلم سینمایی «نبودنت» تغییر کرد نسخه سینمایی «موسی(ع)» حاتمی‌کیا به فجر می‌رسد؟ انتشار فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر + جزئیات تکلیف پخش سریال «۸۷ متر» روشن می‌شود؟ حفره‌ای در قلب سینمای ایران | یادی از داریوش مهرجویی و همسرش که سال گذشته به قتل رسیدند​ باید عاشق وطنت باشی تا بتوانی از آن بنویسی | گفتگو با امیرحسین روح نیا، مقام دوم بخش رمان «داستان حماسی» روایت جدیدی از «پایتخت۷» و سریال‌های جدید تلویزیون + فیلم شکست «جوکر ۲» در گیشه سینما صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ کدام فیلم‌ها بیشترین شانس را در اسکار ۲۰۲۵ دارند؟ ساخت سریال جدید نتفلیکس با اقتباسی از رمان «غرور و تعصب» جین آستین امین الله رشیدی درگذشت| پیکر وی تشییع نمی‌شود
سرخط خبرها

تکلیف پخش سریال «۸۷ متر» روشن می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۹۴۳۷۰
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
تکلیف پخش سریال «۸۷ متر» روشن می‌شود؟
تلویزیون مدت‌هاست که با وضعیت نامعلوم پخش سریال «۸۷ متر» مواجه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از اینکه تلویزیون بالاخره تکلیف پخش سریال «سرزمین مادری» کمال تبریزی را مشخص کرد و اتفاقا با استقبال قابل قبولی هم سوی مخاطبان مواجه شد، در حال حاضر می‌توان گفت، «۸۷ متر» تنها سریالی است که توسط یکی از کارگردانان باسابقه برای تلویزیون ساخته شده و با سرنوشت نامعلومی روبه‌روست.

مسئولان سیما از سال گذشته و بعد از این که اعلام کردند برای پخش سریال کیانوش عیاری از تلویزیون تصمیمی ندارند و در پی به توافق رسیدن با یکی از پلتفرم‌ها برای پخش «۸۷ متر» هستند، دیگر خبری از جزئیات پخش ـ اینکه کدام پلتفرم و چگونه ـ اعلام نکرده‌اند.

سریال «۸۷ متر» که به نظر می‌رسد هزینه کمی هم صرف آن نشده باشد، هشت سال پیش ساخته شد و بعد از وقفه‌های چندباره در روند تولید که پاره‌ای از آن به کمبود بودجه نسبت داده شد و بخشی از آن به مشکل کرونا، در نهایت زمستان ۹۹ بود که عیاری موفق شد تصویربرداری سریالش را به اتمام برساند. ساخت این سریال تسویه حسابی مالی محسوب می‌شد با تلویزیون؛ در حقیقت کیانوش عیاری «۸۷ متر» را ساخت تا بدهی‌اش را به صداوسیما بپردازد (اظهارات خود کارگردان در گفتگو با ایسنا).

وقفه طولانی در پخش این سریال در شرایطی که عنوان شده بود تصویربرداری «۸۷ متر» از مدت‌ها قبل به پایان رسیده است، سوال برانگیز بود و البته این پرانتز را هم باز می‌کرد که شاید انجام مراحل فنی در فرصت مناسب و با حوصله بیشتری از نوع عیاری، دلیل به تعویق افتادن پخش باشد.

در حالی که بسیاری از بینندگان تلویزیونی پخش سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری را در سال ۱۴۰۰ انتظار می‌کشیدند، در نهایت این سریال در جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی آن سال قرار نگرفت و پخشش به سال بعد موکول شد، اما سال ۱۴۰۱ هم خبری از پخش این مجموعه نبود تا در نهایت اعلام شد اصلا قرار نیست سریال عیاری روی آنتن صداوسیما برود!

بعد از گذشت چند ماه از تصمیم تلویزیون نسبت به پخش سریال «۸۷ متر» در شبکه نمایش خانگی و عرضه آن به یکی از پلتفرم‌ها، هنوز از این اتفاق خبری نیست و اینکه چه سرانجامی در انتظار آخرین سریالِ کارگردان باسابقه سینماست، دقیقا مشخص نیست.

ماجرای پخش این سریال همچنان بلاتکلیفی است، اما این پرسش همواره متبادر می‌شود که چرا تلویزیون در میان پخش این همه سریال‌هایی که کمتر با اقبال مخاطب روبه‌رو بوده‌اند، چنین سریالی را که توسط یکی از کارگردانان باسابقه ساخته شده غنیمت نمی‌شمارد و خود اقدام به پخش آن نمی‌کند. اتفاقی که در پخش سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی آن را تجربه کرد و این سریال که با شرایط نسبتا مشابهی مواجه بود، در نهایت بعد از ۱۲ سال تولید و توقف در پخش بالاخره روی آنتن رفت.

در سریال «۸۷ متر» بازیگرانی، چون علی دهکردی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، داریوش کاردان، زنده یاد علی انصاریان، حسین سلیمانی و فریبا کامران ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان «۸۷ متر» آمده است: علیرضا پوردوانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند، اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردوانی‌ها به خانه رسیده اند و وسایل شان را در خانه گذاشته اند، اما با رسیدن خانواده پوردوانی ماجرای کلاه برداری مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->